گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی تا سال آینده تمام می‌شود


گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی تا سال آینده تمام می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: سال 1396 فقط 41 درصد روستاهای استان گاز داشتند که امروز این عدد در کمتر از 2 سال به بیش از 70 رسیده است و تا پایان سال آینده جشن پایان گازرسانی به روستاهای استان را خواهیم داشت.

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در جمع مردم روستای سینیدر شهرستان قاینات افزود: در استان ما نهضتی با همت مدیران شرکت گاز و مدیران استانی در بخش‌های مختلف ایجاد شده و ۷۷ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که اوج این نهضت در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

وی گفت: امروز توفیق پیدا کردیم که عملیات اجرایی گازرسانی به چند روستا را در این منطقه آغاز کنیم و این از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی به بسیاری از اهداف بلند انقلاب در ابعاد خارجی، منطقه‌ای و داخلی رسیدیم و توجه به مناطق کمتر برخوردار از اهداف اصلی انقلاب بوده است.

وی اظهار داشت: اگر مروری به اقدامات جمهوری اسلامی در ۴۰ سال قبل داشته باشیم در تمام دوران‌ها نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم و کمتر برخوردار شده و در دوران منحوس پهلوی این مناطق از نبود زیرساخت رنج می‌بردند.

معتمدیان گفت: در خراسان جنوبی وضعیت راه‌ها را با دوران پهلوی مقایسه کنید و در کنار آن وضعیت درمانی و بهداشتی و سایر حوزه‌ها تحولات چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: در دیگر حوزه‌ها و جاده‌های روستایی شاید یک متر جاده آسفالت در سطح این مناطق در دوران منحوس پهلوی نبود که این عدد امروز به بیش از ۶ هزار کیلومتر رسیده است.

معتمدیان گفت: فضاهای آموزشی و مراکز درمانی که در اقصی نقاط استان ایجاد شده، گوشه‌ای از خدمات صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در زمینه تلفن‌ همراه و ثابت و اینترنت پرسرعت جهشی خواهیم داشت و در گسترش شبکه فیبر استان هم اقدامات جهادی را آغاز می‌کنیم تا بتوانیم پوشش مخابراتی را در مناطق کمتر برخوردار و روستاها داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: چندین برابر وضعیت موجود با برنامه‌ریزی صورت گرفته زیرساخت فیبرنوری در سطح استان ایجاد می‌کنیم که همه خدمات در حوزه ارتباطات امکان ارایه خدمات در روستاها را هم فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: در حوزه دیجیتال یکی از دغدغه‌هایی که در استان داشتیم وضعیت پوشش دیجیتال مناسب نبود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با پیگیری‌های صداوسیما به رکوردی در سطح کشور رسیدیم و امسال ۴۴ ایستگاه دیجیتال ایجاد کردیم که اقدام بی‌سابقه است و در مناطق محروم و کمتر برخوردار ضریب نفوذ دیجیتال کمتر از ۴۰ درصد بود که امروز به ۸۵ درصد رسیده است.

معتمدیان گفت: مهر امسال با حضور معاون اول رییس جمهوری عملیات اجرایی راه آهن بیرجند به گناباد را آغاز کردیم و در سه ماه قبل ۲ مصوبه داشتیم برای تامین اعتبار تکمیل این شاهراه و کریدور بین‌المللی که منطقه اقیانوس هند، دریای عمان و منطقه چابهار را به سرخس متصل می‌کند و به عنوان یکی از کریدورهای اصلی تجاری بین‌المللی در سطح کشور و منطقه ایفای نقش خواهد کرد.

وی افزود: ۷۰۰ میلیون یورو از اعتبارات فاینانس خارجی که روس‌ها به جمهوری اسلامی تخصیص دادند سهم استان خراسان جنوبی است که همین اعتبار در مراحل ساخت راه آهن تحول بزرگی را در بخش‌های مختلف و اشتغال ایجاد می‌کند و مصوبه دوم مربوط به فاینانس داخلی بود که شرکت‌هایی که در قالب کنسرسیوم تشکیل شده و در حال فعالیت هستند از جمله آنند.

وی یادآور شد: یکی از شرکت‌های قوی در بیرجند شروع به کار کرده است و در زمینه جاده‌ها و بزرگراه امسال ۴۲۰ کیلومتر باند دوم و بزرگراه را کلنگ زنی و شروع کردیم که با تزریق اعتبارات بی‌سابقه که با حمایت دولت انجام می‌دهیم و دکتر نوبخت در سفرهای متعدد که از استان داشتند، مطالبات مردم را پیگیری کردیم و در برخی جاده‌ها ۱۰ برابر در سال جاری تخصیص اعتبارات داشتیم.

معتمدیان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما این بوده که بتوانیم کریدور اصلی شرق کشور که در استان از نهبندان شروع شده و در ادامه سربیشه و بیرجند و قاینات و سپس به خراسان رضوی متصل می‌شود را تامین کنیم که با افتخار اعلام می‌کنیم همه قطعات ایجاد بزرگراه دوم در این کریدور مهم به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن آغاز شده و در مسیر بیرجند به قاین اتفاقات خوبی در سال جاری انجام شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم یکی از دغدغه‌های مردم قاینات که تکمیل این شاهراه اصلی است تا پایان سال آینده به اتمام برسد تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، فردوس و سرایان و همه مناطق استان پروژه‌های خوبی را در حوزه ایجاد بزرگراه و باند دوم شروع کردیم که امیدواریم تا پایان دولت بخش عمده این پروژه‌ها به اتمام برسد.

وی اظهار داشت: تلاش داریم براساس ظرفیت‌های هر منطقه امکان ایجاد اشتغال را فراهم کنیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه چهار پروژه بزرگ در استان رقم خورده است افزود: ایجاد هزار هکتار گلخانه شروع شده که ۱۵۰ هکتار آن صرفا مربوط به بارگاه‌های زرشک است و قاینات از قطب‌های اصلی تولید زرشک و زعفران در کشور است و تلاش کردیم با زیرساخت‌هایی که ایجاد می‌کنیم زمینه فرآوری این محصول ارزشمند و راهبردی را فراهم کنیم.

وی گفت: براساس آمار رسمی که سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرده از ابتدای سال جاری ۵۰ درصد دام مولد وارداتی کشور از طریق خراسان جنوبی انجام شده و نشان از این است که جهت‌گیری‌های برنامه‌ای توسعه ما بر مبنای ظرفیت‌های استانی و شهرستانی است.

معتمدیان اظهار داشت: در حوزه‌های صنعتی هم شاهد افتتاح طرح صنعتی فولاد قاینات هستیم که در روند توسعه و ایجاد اشتغال استان به ویژه شهرستان قاینات اثرگذار بوده و هزار شغل به شکل مستقیم ایجاد می‌شود.

وی گفت: به عنوان مدیران دستگاه‌های اجرایی استان افتخار می‌کنیم با وجود همه محدودیت‌ها و محرومیت‌ها و تحریم‌هایی که علیه کشور توسط استکبار جهانی اعمال شده، بخشی از مشکلات مردم را رفع کنیم.

وی بیان کرد: برای رفع مشکل کم آبی در استان با سه بانک ملی، صادرات و رفاه کارگران با حضور معاون اول رییس جمهوری تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که با تخصیص اعتبارات که تا پایان سال جاری اولین مرحله آن پرداخت می‌شود با تامین ۵۰۰ میلیارد تومان بتوانیم مشکل آبرسانی روستاهای استان را مرتفع کنیم.

روستای سینیدر ۱۱۱ خانوار و ۳۷۲ نفر جمعیت داشته و در فاصله ۵۰ کیلومتری قاین واقع است.

استاندار خراسان جنوبی در دومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح عمرانی به شهرستان قاینات سفر کرد.

معتمدیان در این سفر با مادر شهید سرافراز انقلاب اسلامی سید محمدعلی ریاحی نیز دیدار کرد.

این شهید والامقام ۲۲ آذر ۵۷ حین راهپیمایی علیه رژیم ستم شاهی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!