راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید


راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

با دانلود نرم افزار موبایلی سامانه ابلاغ الکترونیک (دانلود سامانه ثنا) و نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید خود، به راحتی می توانید ابلاغیه های قضایی خود را مشاهده کنید.

به گزارش خبرگزاری موج، ابلاغیه های قضایی تا مدت ها قبل به صورت دستی و کتبی ارسال می شد که به دلیل ازدحام و شلوغی شعب دادگستری و همچنین مشکلاتی زیادی که برای مردم در پی داشت، افراد نمی توانستند به سادگی ابلاغیه خود را دریافت کنند اما امروزه با الکترونیکی شدن ابلاغ های قضایی و ایجاد سامانه ثنا این مشکلات برطرف شده است و طرفین می توانند بدون مراجعه حضوری ، از نتایج آرا و ابلاغیه های رسمی دادگستری مطلع گردند.

معتبرترین سامانه برای ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه، سامانه ثنا است که با ثبت نام در آن می توانید از این پس اطلاعیه ها و آرای خود را به صورت اینترنتی مشاهده کنید و نیاز به مراجعه ی حضوری نداشته باشید.

در سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی (ثنا) که در سال 95 توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به انجام رسید، حریم خصوصی افراد حفظ شده و تنها خود شخص از نتیجه آرای دعاوی خود مطلع می شود.

بیشتر بخوانید:

سامانه ثنا سامانه ای برای مشاهده تا پیگیری ابلاغ قضایی+فایل آموزشی

روش دریافت رمز سامانه ثنا/ از رمز موقت سامانه ثنا تا مراحل بازیابی رمز سامانه ثنا

*راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

با نصب اپلیکیشن سامانه ثنا در گوشی اندروید خود، به راحتی ابلاغیه های قضایی خود را مشاهده کنند.

راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

برای دانلود نسخه موبایل اپلیکیشن اندروید ابلاغ الکترونیک می تونید از طریق یکی از لینک های زیر اقدام کنید:

http://eblagh1.adliran.ir/Home/DownloadsApp http://eblagh2.adliran.ir/Home/DownloadsApp http://eblagh.adliran.ir/Home/DownloadsApp http://eblagh3.adliran.ir/Home/DownloadsApp

پس از دانلود نرم افزار باید آن را نصب کنید و پس از نصب نرم افزار و اجرای آن، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

با مشاهده این تصویر باید کد ملی و رمز شخصی خود را وارد نمایید و اگر تا حالا در سامانه ثنا ثبت نام نکرده اید باید ابتدا ثبت نام کنید.

پس از عبور از این مرحله و در مرحله ی بعد رمزی به صورت موقت به گوشی شما پیامک می شود که باید وارد مرحله زیر کنید:

راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

با وارد شدن به سامانه ثنا با صفحه زیر مواجه می شوید:

راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده است. می توان از طریق منوی سمت چپ به سادگی از امکانات نرم افزار ثنا استفاده کرد.

*نحوه مشاهده ابلاغیه از طریق موبایل و تبلت:

برای ورود به سامانه ثنا باید در قسمت نام کاربری و رمز عبور اعداد را به انگلیسی تایپ کنید.

پس از کلیک روی دریافت و مشاهده ابلاغ، ابلاغیه بر روی گوشی ذخیره می شود که در نوار بالای گوشی قابل مشاهده و یا در پوشه دانلودهای گوشی ذخیره شده است.

در صورتی که شخص حقوقی هستید(شرکت ها و سازمان ها) برای ورود، گزینه شخص حقوقی را انتخاب نمایید.

*نحوه پیگیری و مشاهده ابلاغ الکترونیکی

برای مشاهده و دریافت ابلاغیه می توانید بعد از ثبت نام در سامانه ثنا و طی کردن دو مرحله ی ثبت نام اینترنتی و حضوری و احراز هویت توسط دادگستری یا دفتر خدمات قضایی و دریافت پیامک حاوی رمز شخصی ده رقمی برای مشاهده ابلاغیه های خود در سامانه ثنا، می توانید با ورود به سایت سامانه ی ثنا به آدرس http://eblagh.adliran.ir رمز عبور و کد ملی خود را وارد کنید و ابلاغیه ی خود را به صورت فایل PDF مشاهده نمایید.

برای دریافت ابلاغیه قضایی خود لازم است یکی از نرم افزار های PDF را نصب داشته باشید. همچنین برای ورود به سامانه ثنا باید حتما از مرورگر فایرفاکس و یا گوگل کروم استفاده نمایید.

برای پیگیری ابلاغ باید بر روی گزینه مشاهده ابلاغ کلیک نمایید و در صورتی که برای مشاهده ابلاغ صفحه ای باز نشد، مراحل زیر را طی کنید:

استفاده از مرورگر فایرفاکس

پس از کلیک بر روی عبارت دریافت و مشاهده ابلاغ، در قسمت بالای مرورگر فایرفاکس، گزینه option را مشاهده و با کلیک بر روی آن و انتخاب گزینه Allow pop up می توانید ابلاغیه را در قالب pdf مشاهده، پرینت و یا ذخیره نمایید.

راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

پس از کلیک بر روی option گزینه Allow Popup را انتخاب کنید تا ابلاغیه را مشاهده نمایید.

راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

با انتخاب گزینه allow popup از این به بعد با کلیک بر روی گزینه مشاهده ابلاغ، ابلاغیه را در صفحه جدیدی که باز می شود مشاهده می کنید.

استفاده از مرورگر گوگل کروم

بر روی علامت ضربدر ( گزینه popup blocked) در نوار آدرس (سمت راست و بالا) کلیک کنید و سپس Allow popup را بزنید.

راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

در کادر باز شده، گزینه Allow pop ups را انتخاب و سپس Done را بزنید.

راهنمای نصب نسخه موبایل سامانه ثنا در گوشی اندروید

پس از انجام مراحل بالا، با کلیک بر روی مشاهده ابلاغ، ابلاغیه در صفحه ای جدید و در قالب pdf قابل مشاهده ،پرینت یا ذخیره خواهد بود.

*نکاتی در مورد سامانه ثنا:

ابلاغیه به ایمیل ارسال نمی شود

ابلاغ الکترونیکی افرادی که درسامانه ثبت نام الکترونیک قوه قضائیه ثبت نام کرده و دارای پرونده قضایی در دادگستری هستند، فقط از طریق مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیک به نشانی eblagh.adliran.ir صورت می گیرد و هیچ گونه ابلاغیه،اخطاریه ، احضاریه و سند قضایی از طریق پست الکترونیک یا سامانه های دیگر ارسال نمی شود.

چنانچه نامه الکترونیک (ایمیل) تحت عنوان قوه قضائیه یا وزارت دادگستری و یا سایر مراجع قضایی و انتظامی برای شما از طریق اشخاص یا سایت های غیرمجاز یا شبکه های اجتماعی ارسال شد به آنها ترتیب اثر ندهید.

وصول الکترونیکی اوراق قضایی به حساب کاربری مخاطب در سامانه ابلاغ، ابلاغ محسوب میشود. به عبارت ساده تر زمان اعتراض و یا رفع نقص از زمانی است که ابلاغیه در سامانه قرار می گیرد.

رؤیت ابلاغ و اوراق قضایی درسامانه ابلاغ با ثبت زمان و سایر جزئیات، ذخیره میشود و کلیه آثار ابلاغ واقعی بر آن مترتب می گردد. ورود به سامانه ابلاغ از طریق حساب کاربری و رؤیت اوراق از این طریق به منزله رسید است.

در ابلاغ الکترونیکی، مخاطب در صورتی میتواند اظھار بی اطلاعی کند که ثابت نماید به لحاظ عدم دسترسی یا نقص درسامانه رایانه ای و سامانه مخابراتی از مفاد ابلاغ مطلع نشده است.

در صورت هرگونه تغییر اطلاعات ثبت شده در سامانه ثنا از قبیل تغییر آدرس یا نام یا تلفن همراه و مانند آن، اشخاص موظف اند تغییرات ایجادشده را بلافاصله در سامانه ثنا ثبت نمایند. در غیر این صورت مطابق ماده ٧٩ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی، اطلاعات سابق معیار ابلاغ و اقدامات قضایی خواهد بود.

خودداری از مراجعه به سامانه ابلاغ، به منزله استنکاف از قبول اوراق قضایی موضوع ماده ٧٠ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی محسوب می گردد.

در صورتی که ارسال پیوست های ابلاغیه به صورت الکترونیکی ممکن نباشد، امر ابلاغ به وسیله ابلاغ نامه انجام می شود.

درصورتی که از مخاطب شماره تلفن همراه یا پست الکترونیکی در دسترس نباشد، مفاد ابلاغیه و ارسال اوراق به سامانه ابلاغ، به وسیله ابلاغ نامه مطابق مقررات قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی در اقامتگاه وی ابلاغ می شود و در ابلاغ نامه مقرر می گردد مخاطب موظف است جھت ثبت نام و دریافت حساب کاربری اقدام نماید و اینکه کلیه ابلاغ های بعدی از طریق سامانه ابلاغ انجام خواھد شد. در صورت ابلاغ واقعی، ابلاغ های بعدی صرفاً از طریق سامانه ابلاغ انجام می شود.در هر صورت، پیوست ھای ابلاغ نامه فقط به صورت الکترونیکی ابلاغ می گردد.

در صورت مجهول المکان بودن مخاطب و عدم دسترسی به حساب کاربری، ابلاغ اوراق قضایی از طریق آگهی در سامانه ابلاغ و یکی از روزنامه های الکترونیکی کثیرالانتشار به تشخیص مرکز انجام می شود و مقرر می گردد که مخاطب موظف است جھت ثبت نام و دریافت حساب کاربری اقدام نماید.

درصورتیکه محل نگهداری مخاطب بازداشتگاه یا زندان یا مؤسسات کیفری باشد، ابلاغ علاوه بر حساب کاربری مخاطب به حساب کاربری زندان، بازداشتگاه یا آن مؤسسات نیز ارسال می گردد. مراجع مذکور مسئول اجرای ابلاغ برابر مقررات خواهند بود وموظف اند نتیجه ابلاغ اوراق را از طریق سامانه ابلاغ به واحد قضایی ارسال نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت