اهمیت رشته حسابداری و توسعه اقتصادی


اهمیت رشته حسابداری و توسعه اقتصادی

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای رشته حسابداری و دانشجویان رشته حسابداری فراهم شود.

اهمیت رشته حسابداری و توسعه اقتصادیایرج نوروش، استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: رشته حسابداری در هر کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه دقت در این رشته در سطح کشور از سواستفاده های مالی و مسائل و مشکلات اقتصادی جلوگیری می کند.
او افزود: متاسفانه در کشور ما به دلیل اهمیت ندادن به این موضوع علاوه بر اینکه زیرساخت های لازم وجود ندارد دانشجویان نیز نمی توانند به درستی در این رشته، ایفای نقش کنند.
او ادامه داد: اقتصاددانان درکشورهای درحال توسعه گمان می کنند که رشته حسابداری زمانی توسعه پیدا می کند که اقتصاد رو به رشد و توسعه باشد ،اما این یک باور اشتباه است . زمانی که در یک کشور به رشته حسابداری اهمیت داده شود و رشد و توسعه پیدا کند اقتصاد کشور نیز رشد می کند بنابراین باید شرایط و زیر ساخت های اساسی برای این رشته را فراهم کنیم .
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اظهار کرد: ما از توسعه منابع غافل هستیم و فقط به مدرک گرایی در این رشته توجه داریم؛ باید دانشجویانی تربیت کنیم که در این حوزه نقش آفرین بوده و بتوانند خودشان نقاد باشند و کاستی‌های رشته حسابداری را کمتر کنند.
او ادامه داد: با توجه به اینکه این روز‌ها مرتب از طرف دولت گفته می‌شود که اقتصاد را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم تا رقابت ایجاد شود، اما چیزی در عمل نمی‌بینیم به همین دلیل باید شروع کنیم و در زمینه اقتصادی تصمیمی راسخ بگیریم.

نوروش افزود:دولت باید با توسعه بخش خصوصی و ایجاد رقابت بین آنها و همچنین تقویت دانشجویان رشته حسابداری به سوی اقتصادی مقاوم و پایدار حرکت کند چراکه با این حرکت از رانت خوری ها و بسیاری از مفاسد اقتصادی جلوگیری می شود.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان