گرانی پیاز و بادمجان به خاطر سیل های اخیر


رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی علت افزایش قیمت پیاز و بادمجان را کاهش عرضه در میادین مرکزی...

گرانی پیاز و بادمجان به خاطر سیل های اخیررئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی علت افزایش قیمت پیاز و بادمجان را کاهش عرضه در میادین مرکزی میوه و تره‌بار، افزایش تقاضا و از بین رفتن این محصولات در سیلهای اخیر اعلام کرد.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر پیازها از روی زمین جمع شده و ۹۰ درصد آنها داخل سردخانه و انبار نگهداری می شود، اظهار کرد: پیاز زرد از شهرستان قهدریجان استان اصفهان و پیاز قرمز از تبریز تامین می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت این محصول با افزایش همراه بوده است؟ اظهار کرد: عرضه پیاز در میادین میوه و تره‌بار کم و تقاضای آن زیاد بوده؛ بنابراین قیمت‌ها با افزایش مواجه شده است. همچنین این ایام نیز زمان برداشت پیاز جنوب بود که با بارندگی‌ها و سیل اخیر این محصول از بین رفت.

خسارت سیل اخیر به پیاز و بادمجان

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد پیاز بهاره از جنوب کشور و شهرهای دزفول، جیرفت و بندرعباس تامین و با ورود پیاز نو، قیمت‌ها شکسته می‌شود. حداکثر فصل برداشت پیاز چهار تا پنج ماه است و قرار بود در هفته‌های اخیر، این پیازها برداشت شود که متاسفانه سیل باعث از بین رفتن آنها شد. همچنین عمده بادمجان کشور نیز اکثرا از جنوب و بندرعباس تامین می‌شود و همین بارندگی و سیل اخیر باعث شد به این محصول نیز خسارت وارد شود.

کارگر تصریح کرد: هر سال واسطه‌ها و انبارداران برخی محصولات را عمده خریداری کرده و دپو می‌کنند. به عبارت دیگر محصولات درجه یک را داخل سردخانه قرار می‌دهند و در مواقعی که سودشان بیشتر شود، این محصولات را به فروش می‌رسانند.

وی در پایان گفت: تا دو الی سه هفته آینده پیاز گران خواهد بود تا کشاورزان بتوانند دوباره پیاز بکارند، پیاز نو وارد بازار شود و قیمت‌ها کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !