گرامیداشت فجر صادق در روستاهای آستارا


گرامیداشت فجر صادق در روستاهای آستارا

آستارا - ایرنا - یادواره شهدا و جشن انقلاب بمناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر در چند روستای آستارا برگزار و نمایشگاه صنایع دستی در مرکز این شهرستان دایر شد.

فرماندار آستارا شامگاه یکشنبه در یادواره پنج شهید روستای گیلده در مسجد جامع این روستا گفت: شهدا مروجان ارزش های دینی و سرمایه های ماندگار نظام و انقلاب هستند و گرامیداشت نام و یاد آنها، زیباترین عبادت الهی است.

حسن رستم زاد اظهار کرد: شهدا امنیت، آسایش و اقتدار را برای کشور ما به ارمغان آوردند و حضور ما در گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان نوعی ادای دین به آنهاست.

وی بیان کرد: دشمنان می خواستند با شهادت سردار سلیمانی اقتدار ایران اسلامی را به هم بزنند، اما ذره ای در انسجام، عزت و قدرت کشور ما خلل ایجاد نشد و روحیه شهادت طلبی ملت تقویت شد.

رستم زاد ادامه داد: ملت ایران با تاسی از فرهنگ عاشورا زیر بار ذلت و خواری نرفت و استکبار جهانی و برخی کشورهای منطقه در مقابل فرهنگ شهادت، شکست های سختی متحمل شده اند.

مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهدای اسلام از بخش های دیگر این آئین بود.

آئین جشن انقلاب نیز شامگاه یکشنبه با سخنرانی مسئولان ، قرائت شعر و توزیع شیرینی در مسجد روستای هجرت آستارا برگزار شد و اقشار مختلف مردم در آن حضور یافتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم عصر یکشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در سالن معراج اداره ارشاد این شهرستان گفت: در این نمایشگاه ۱۵۰ اثر گلیم، عروسک بافی، آئینه کاری روی سفال، معرق چوب و جاجیم عرضه شده است.

پردل امیری نژاد اظهار کرد: ۷۰ اثر نیز در رشته های نقاشی، عکس و خوشنویسی در معرض دید گذاشته شده است و علاقه مندان می توانند تا پایان دهه فجر از این نمایشگاه دیدن کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی