جشن تولدی به رنگ سبز در کانون فاطمه ها


جشن تولدی به رنگ سبز در کانون فاطمه ها

فرزاد میرشکاری گفت: کانون فرهنگی هنری فاطمه ها با کاشت 20 اصله نهال درخت جشن تولد گرفت. 

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به همت اعضای کانون و کتاب خانه فاطمه های دهکهان برای دومین سال متوالی طرح درخت کتاب و اسفند اجرا شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها با بیان این مطلب که این طرح سال گذشته برای اولین بار در اسفند ماه و به مناسبت روز درخت کاری اجرا شد، افزود: امسال نهال هایی که قرار بود کاشته شوند از سوی باران نوجوانی تهرانی به کانون فاطمه ها اهدا شد بنابراین این طرح کمی زودتر و در بهمن اجرا شد.

وی در ادامه اضافه کرد: باران تصمیم گرفت به مناسبت تولد ۲۰ سالگی خود، در ۲۰ روستا ۲۰ نهال غرس کند و یکی از این روستاها، روستای دهکهان بود.

میرشکاری ادامه داد: بنابراین اعضای کانون فاطمه ها به نیابت از باران ۲۰ نهال پرتقال غرس کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها یادآور شد: در طرح درخت و کتاب اسفند، اعضای فعال و پر کار کتاب خانه هر کدام یک اصله نهال از کتابخانه تحویل گرفته و در باغ خود می کارند و از این درخت نگهداری می‌کنند تا بزرگ شود.


وی اضافه کرد: هر کدام از اعضای کتاب خانه یک اسم برای درخت خود انتخاب می کند و در پایان هر سال گزارشی از رشد این درخت را به صورت مکتوب به کتابخانه تحویل می دهد.

میرشکاری با اشاره به هدف از اجرای ای طرح، اظهار داشت: با اجرای این طرح به دنبال ایجاد خلاقیت و تقویت مهارت نوشتن در بچه های کانون هستیم.

مدیر کانون فاطمه ها در ادامه، افزود: از سوی دیگر نگهداری از درخت تا هنگامی که مراحل رشد را سپری می کند تا بزرگ شود موجب مسئولیت پذیری بچه ها خواهد شد و علاوه بر آن سنت حسنه کاشت درخت و سرسبز کردن روستا، احیا می شود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در