بختیار: برای عبور از گردنه‌های سخت، اتحاد و پاسخگو بودن مسوولان ضروری است


بختیار: برای عبور از گردنه‌های سخت، اتحاد و پاسخگو بودن مسوولان ضروری است

رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس با تاکید بر این که با اتحاد و روحیه ملی می‌توان از گردنه‌های سخت عبور کرد گفت: در شرایط حساس فعلی با تعامل سازنده هوشمندانه و آگاهانه می‌توان به موفقیت‌های بسیاری رسید.

به گزارش ایسنا، علی بختیار در دومین همایش اقتصاد دیجیتال، رونق تولید و سامانه هوشمند پاسخگو گفت: این همایش با همکاری سه فراکسیون پاسخگو، اقتصاد و دیجیتال و روابط عمومی مجلس برگزار شده است.

وی با بیان این که در برهه تاریخی فعلی در آستانه دگرزیستی بزرگی در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم افزود: در برهه تاریخی زندگی می کنیم که نقطه عطف تحولات بزرگ در جامعه بشری و جهان به مدد فناوری‌های نوین و گنجینه عظیم دانشی هستیم. حوزه صنعت و اقتصاد با فراهم شدن زمینه‌ها و بسترها چهارمین انقلاب صنعتی را وارد می‌شود که ایران اسلامی به عنوان عضوی از جامعه جهانی از این تحول بزرگ تاثیر پذیر است.

بختیار ایفای نقش موثر و تعیین کننده را در این مسیر مهم خواند و اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های بزرگ کشور استفاده کرد و با تبدیل کردن تهدیدها به فرصت‌ها در آینده موفقیت‌های را برای کشور به وجود آوریم. با توجه به موقعیت ژئواستراتژیک کشور آگاهی و دانش فراگیر و نیروی انسانی مستعد و دسترسی به فناوری‌ها و فرصت‌های بزرگ می‌توان نقش تاثیرگذار داشت در این راه لازم است با تدابیر آگاهانه و بومی کردن و استفاده از نخبگان نقش تعیین کننده را ایفا کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رسیدن به ثروت در اقتصاد تنها از طریق فناوری عوامل موثر دیگر میسر نمی‌شود بلکه ایمان، اعتقاد ، اتحاد و روحیه ملی تاثیر گذار است که می‌تواند در مسیر رسیدن به موفقیت‌ها و گردنه‌های سخت کمک کننده باشد در این راه لازم است مسوولان هم پاسخگو باشند.

بختیار مهمترین عناصر انقلاب صنعتی چهارم را نیروی انسانی متخصص و ماهر دانست و گفت: ما دارای چنین وسیله ارزشمندی در کشور هستیم به همین دلیل باید در شرایط حساس فعلی با تعامل سازنده ، هوشمندانه و آگاهانه از این ظرفیت بهره گرفته و به موفقیت برسیم.

به گزارش ایسنا، همچنین قاسم علی نوچمنی، دبیر کل جهبه حامیان ولایت نیز در این همایش با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌ها برای حل نیازهای کشور گفت: باید از دانش جهانی و تکنولوژی و علم برای رفع نیازهای کشور استفاده کرد؛ البته نباید تنها نگاه ما به خارج از کشور باشد؛ بلکه باید نگاه به داخل بوده و از ظرفیت جوانان استفاده کنیم.

وی انقلاب اسلامی را مبدا تحول جامعه خواند و گفت: امروز دنیا بر سرانگشتان ایرانیان می‌چرخد بزرگترین متخصصان، مخترعین، مکتشفان و نام آوران دنیا ایرانی‌ها هستند که متاسفانه ما نتوانستم از آنها در داخل کشور استفاده کنیم. دیگران آنها را کشف کرده و از ما ربودند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403