پویانمایی رسانه ملی 4k شد


پویانمایی رسانه ملی 4k شد

نخستین مجموعه پویانمایی سازمان صدا و سیما با کیفیت و فناوری 4k رونمایی شد.

پویانمایی رسانه ملی 4k شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا؛ به مناسبت ایام الله دهه فجر، پویانمایی «چیا» با حضور معاون سیمای رسانه ملی، رییس و مدیران مرکز صبا و عوامل ساخت و تهیه این پویانمایی از «چیا» رونمایی شد.
آقای محمد رحیم لیوانی رییس مرکز صبا در این مراسم رونمایی گفت: در گام دوم انقلاب، تولیدات سیمای رسانه ملی با ساخت پویانمایی با فناوری ۴k وارد عرصه جدیدی از تولیدات سازمان صدا و سیما شده است.
وی افزود: افزایش کیفیت محتوایی و فنی تولیدات مرکز صبا آینده بسیار روشنی را برای تولیدات پویانمایی رسانه ملی نوید می‌دهد.
رییس مرکز پویانمایی صبا ادامه داد: ورود به تولیدات پویانمایی با فناوری ۴k نشان دهنده این است که مرکز صبا نگاهی جدی‌تر به بازار‌ها و جشنواره‌های جهانی دارد.
آقای لیوانی حضور پر انرژی جوانان با استعداد و تحصیلکرده به بخش پویانمایی را فرصتی بسیار مغتنم دانست و گفت: چند قسمت از پویانمایی «چیا» ساخته شده است و پیش بینی می‌شود که در تابستان سال آینده به طور کامل آماده پخش باشد.

چیا پویانمایی با استاندارد‌های جهانی
معاون سیمای رسانه ملی گفت: پویانمایی چیا یک کار ۴k و با استاندارد‌های جهانی است.
آقای مرتضی میر باقری در آیین رونمایی از مجموعه پویانمایی «چیا» گفت: «چیا» یک شاهکار است که روی دوش تجربیات قبل قرار گرفته و متناسب با استاندارد‌های جهانی است. ۸ جلسه با سازندگان این اثر داشتیم و تلاش کردیم با شناسایی ظرفیت‌ها و آسیب شناسی مجموعه‌ای ارزشمند تولید کنیم. این اثر از نظر کیفی در جایگاه قابل اعتنایی قرار گرفته و در داخل و خارج قابل عرضه است.
وی افزود: ۵۲ قسمت این مجموعه در حال تهیه است و تا تابستان سال آینده آماده نمایش می‌شود.
معاون سیمای رسانه ملی گفت: خیلی خوشحالم که سبک زندگی ایرانی اسلامی را در کارتان به کار گرفتید و این اصیل‌ترین نکته کار است.
وی ادامه داد: ما در کشورمان از ظرفیت فرهنگی قابل اعتنایی برخودار هستیم و تلاش می‌کنیم از آن استفاده کنیم. کسانی از مغرب زمین به اینجا آمدند و تاریخ کشور ما را مرور و جمعی از بزرگان ما را شناسایی کردند. این افراد گفته اند هر چه ظاهر دنیا را می‌کاویم می‌فهمیم از باطن دنیا بی خبریم. ما خیلی عقب هستیم و باید از ظرفیت هایمان استفاده کنیم.
معاون سیما گفت: الان در میان چند یوم الله قرار داریم. تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ضربه سخت به آمریکای جنایت کار و ۲۲ بهمن از مهمترین آن‌ها است.
وی افزود: وظیفه رسانه ملی کمک به بهتر چرخیدن چرخه پویانمایی است. ما وظیفه خود می‌دانیم که سبد رسانه‌ای مخاطبان مان به ویژه مخاطبان کودک و نوجوان را تأمین کنیم. افزون بر تولید پویانمایی باید محصولات جانبی آن را هم تولید و عرضه کنیم.
در حوزه گام دوم در حال انجام کار‌های جهشی هستیم. دو هفته پیش در قشم مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی را کلید زدیم. به گفته کارگردان مجموعه تلویزیونی سلمان به لحاظ فنی در سطح کار‌های درجه یک هالیوود است.
همچنین آقای محمد رحیم لیوانی مدیر مرکز پویانمایی صبا در این آیین گفت: در گام اول ۵۲ قسمت ۷ دقیقه‌ای از این پویانمایی را تولید کرده ایم.
وی افزود: این اثر دارای استاندارد‌های فنی و قابل ارائه در سطح بین المللی است.
در این مراسم از تهیه کننده و کارگردان این اثر تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها