10 تکنیک عالی زبان بدن برای افزایش کاریزما


ارتباط غیر کلامی نخستین سرنخی است که آدم‌های غریبه با استفاده از آن می‌توانند نخستین برداشت را از شما داشته باشند.

صراط:

آیا تا به حال اتفاق افتاده است به چهره‌ی یک مرد نگاه کنید و به خودتان بگویید، “‌چهره‌ی این مرد به گونه‌ای است که انگار در پول غرق شده است؟‌”‌ در این صورت، طرز فکری که در مورد این مرد پیدا کرده‌اید، احتمالا ارتباط زیادی با زبان بدن وی دارد.

10 تکنیک عالی زبان بدن برای افزایش کاریزما

به گزارش بازده ارتباط غیر کلامی نخستین سرنخی است که آدم‌های غریبه با استفاده از آن می‌توانند نخستین برداشت را از شما داشته باشند. حتی وقتی هنوز زبان باز نکرده‌ایم، هم‌چنان می‌توانیم با حالت بدن، حالت صورت و حرکات بدن با دیگران ارتباط برقرار کنیم. در این نوشتار ۱۰ تکنیک عالی زبان بدن برای افزایش کاریزما را با هم میخوانیم.

تکنیک عالی زبان بدن برای افزایش کاریزما
اگر می‌خواهید تعاملات موفقی داشته باشید، باید کاملا بدانید دیگران چه برداشتی از رفتار و حرکات‌تان دارند.

۱۰ تکنیک عالی زبان بدن برای افزایش کاریزما در این مقاله، نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس‌تان می‌شوند، بلکه هم‌چنین، عاداتی را در شما ایجاد می‌کنند که در زندگی‌ کمک‌تان خواهند کرد موفقیت و کاریزمای‌تان را با حرکات و رفتارتان به دیگران نشان دهید.

۱. صاف بنشینید
لم دادن و خمیده نشستن نشانه‌ای از بی‌احترامی است، زیرا با این کار می‌گویید یا خسته شده‌اید یا هیچ علاقه‌ای به مکانی که در آن هستید، ندارید.

وقتی صاف می‌ایستید یا می‌نشینید، نه تنها چهره‌ای کاریزماتیک از خود در برابر دیگران به نمایش می‌گذارید، بلکه هم‌چنین، به دیگران نشان می‌دهید چه‌قدر موفق هستید. بنابراین، هنگام ایستادن یا نشستن بهتر است در وضعیتی کاملا صاف قرار بگیرید و شانه‌های‌تان را کمی عقب ببرید تا در وضعیت قدرت قرار بگیرید. آدم‌هایی که صاف می‌نشینند به نظر با اعتماد به نفس می‌رسند و آماده‌اند تا به سرعت وارد عمل شوند.

برای آن‌که بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید، شانه‌های‌تان را شل کنید و پاهای‌تان را کم‌تر از عرض شانه باز نگه دارید. باید به گونه‌ای بنشینید که انگار به سمت عقب (به سمت پشتی صندلی) خم می‌شوید – البته نباید به پشتی صندلی تکیه دهید.

دفعه‌ی بعد که احساس کردید روی صندلی لم داده‌اید یا به شکل نامناسب نشسته‌اید، به خاطر بیاورید این کار باعث می‌شود هیبت‌تان فرو بریزد – به این ترتیب، عظمت‌تان کاهش می‌یابد و در چشم دیگران ضعیف دیده می‌شوید.

۲. کمی رو به جلو خم شوید
هنگامی که به صحبت‌های دیگران گوش می‌دهید، کمی به جلو خم شوید؛ با این کار، سایرین احساس می‌کنند با دقت بیش‌تری به حرف‌های‌شان گوش می‌دهد – و این مسئله‌ی مهمی است. وقتی به دیگران پاسخ می‌دهید، به طور طبیعی باید کمی به سمت عقب خم شوید. این کار به طرف مقابل امکان می‌دهد هنگام صحبت کردن‌تان، کمی به سمت شما خم شود تا علاقه‌اش را به حرف‌های‌تان نشان دهد.

۳. هنگام صحبت، از حرکات بدن استفاده کنید
استفاده از حرکات بدن می‌تواند شایستگی‌تان را به دیگران نشان دهد.

در طول یک سخنرانی یا ارائه‌ی یک مطلب، بدون ترس و نگرانی می‌توانید مطالب‌تان را با استفاده از حرکات بدن به مخاطب برسانید یا با دست‌های‌تان با دیگران ارتباط برقرار کنید. با این کار مخاطبین احساس می‌کنند شما فرد جذاب و با شخصیتی هستید و دقیقا می‌دانید در مورد چه چیزهایی صحبت می‌کنید، و چه‌قدر در استفاده از حرکات بدن راحت و آسوده هستید.

ولی از طرف دیگر، زیاده‌روی در استفاده از حرکات بدن می‌تواند به دیگران نشان دهد شما قصد دارید حقیقت را شکل دیگری جلوه دهید. باز کردن دست‌های‌تان یا نشان دادن کف دست‌ها می‌توانند به دیگران اعلام کنند چیزی برای پنهان کردن از آن‌ها ندارید.

۴. بخندید، لبخند بزنید، و سر تکان دهید
با این‌که ممکن است موضوعی که در حال صحبت درباره‌اش هستید یا کسب و کاری که در حال انجام‌اش هستید،‌ بسیار جدی باشد، ولی نباید در دائما چهره‌ای جدی و خشک از خود نشان دهید. کمی از خود احساس راحتی نشان دهید تا سایرین متوجه شوند به آن‌ها توجه می‌کنید و با آن‌ها موافق هستید.

وقتی متوجه می‌شوید طرف مقابل‌تان در مورد چه مسائلی صحبت می‌کند، می‌توانید سرتان را تکان دهید؛ هم‌چنین، وقتی از افکار طرف مقابل خوش‌تان می‌آید، لبخند بزنید، و وقتی دیگران برای‌تان جک تعریف می‌کنند، بخندید.

۵. به شکل مناسب با طرف مقابل تماس چشمی برقرار کنید
تماس چشمی از اهمیت بالایی برخوردار است – البته تا وقتی که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید. فکر می‌‌کنید چرا برخی از آدم‌ها معتقدند هنگامی که افسر راهنمایی و رانندگی جلوی‌تان را می‌گیرد و متوقف‌تان می‌کند، باید با وی تماس چشمی برقرار کنید؟ شما باید در ۶۰ الی ۷۰ درصد موارد با دیگران تماس چشمی برقرار کنید. به طور میانگین طول مدتی که آدم‌ها با یکدیگر تماس چشمی برقرار می‌کنند، ۷ الی ۱۰ ثانیه گزارش شده است.

حفظ تماس چشمی با آدم‌هایی که در حال برقراری رابطه با آن‌ها هستید، اعتماد به نفس و اطمینان قلبی‌تان را نشان می‌دهد. برقراری تماس چشمی کمک زیادی می‌تواند به شما بکند؛ به خصوص اگر در حال توضیح یا انتقال پیام دشوار یا ارزشمندی هستید.

با این حال، به خاطر داشته باشید نباید در این کار نیز زیاده‌روی کنید. اگر هرگز تماس چشمی را با طرف مقابل متوقف نکنید، ممکن است شما را فردی گستاخ یا تهاجمی بپندارند. در طول صحبت با فرد مقابل، حتما دائما هر چند ثانیه یک بار تماس چشمی‌تان را متوقف کنید. از آن‌جا که به پایین نگاه کردن ممکن است شما را فردی مرموز و ضعیف جلوه دهد، هر از گاهی می‌توانید به اطراف نگاه کنید.

۶. محکم دست بدهید
نحوه‌ی دست دادن می‌تواند چیزهای زیادی درباره‌تان بگوید. اگر بسیار شل دست بدهید، فردی ناشایست یا فاقد اعتماد به نفس به نظر می‌رسید؛ اگر بیش از اندازه‌ محکم دست بدهید، ممکن است فردی تهاجمی شناخته شوید؛ به این ترتیب، وضعیت دشواری برای طرف مقابل‌تان ایجاد می‌کند و باعث می‌شوید ادامه‌ی همکاری با شما برای وی سخت شود.

بهترین روش برای دست دادن این‌گونه است که دست طرف مقابل را تکان ندهید، بلکه کاملا دست وی را داخل دست‌تان بگیرید و به آرامی فشار دهید. توصیه می‌شود، آن‌قدر به دست دادن ادامه دهید و منتظر بمانید تا طرف مقابل دست‌تان را رها کند، زیرا اگر دست‌ طرف مقابل را به سرعت رها کنید، ممکن است وی فکر کند شما بسیار عجله دارید. هم‌چنین، ضعیف دست دادن نشانه‌ای حاکی از فقدان قدرت و اعتماد به نفس است. نحوه‌ی دست دادن‌تان را با هر شخص و هر وضعیت هماهنگ کنید؛ و همیشه محکم دست بدهید، البته بدون آن‌که پرخاشگرانه به نظر برسد.

۷. از زبان بدن طرف مقابل تقلید کنید

آدم‌ها از آدم‌های شبیه خود خوش‌شان می‌آید.

تقلید زبان بدن می‌تواند کمک‌تان کند بیش‌تر شبیه فردی شوید که در حال گفتگو با وی هستید. پژوهش‌ها نشان داده‌اند، وقتی نشانه‌های غیر کلامی سایر آدم‌ها را تقلید می‌کنیم، واقعا بهتر می‌توانیم هیجان‌هایی را که آن‌ها تجربه می‌کنند، درک کنیم. اگر فردی هنگام صحبت کمی رو به جلو خم می‌شود، شما نیز همین کار را انجام دهید.

اگر فرد مقابل‌تان دست‌اش را روی صورت‌اش می‌گذارد، شما نیز باید همین کار را انجام دهید.

از آن‌جا که این حرکات کاملا تصادفی هستند، طرف مقابل متوجه‌ نمی‌شود شما در حال تقلید کردن از وی هستید. به علاوه، تقلید حالات چهره نیز باعث می‌شود طرف مقابل، در طول این تعامل، احساس بهتر و مثبتی پیدا کند.

۸. هرگز دست به سینه نایستید یا پا روی پا نیندازید
وقتی دست به سینه می‌ایستید یا پا روی پای‌تان می‌اندازید، دیگران فکر می‌کنند در مقابل خود سپر دفاعی گرفته‌اید.

در مقابل، اگر هنگام گفتگو با دیگران دست به سینه نایستید یا پا روی پا نیندازید، به این معنی است که آماده‌ی شنیدن حرف‌های طرف مقابل هستید.

با این کار، از حرف‌های طرف مقابل استقبال می‌کنید، و این مسئله می‌تواند باعث افزایش جذابیت‌تان بشود. اگر هنگام گفتگو با دیگران دست به سینه بایستید یا پا روی پای‌تان بیندازید، حتی اگر به طرف مقابل لبخند بزنید یا با مهربانی با وی صحبت کنید، طرف مقابل هم‌چنان احساس می‌کند شما می‌خواهید از وی فاصله بگیرید و گفتگو را متوقف کنید.

اگر می‌خواهید دیگران شما را فردی روشن فکر و علاقه‌مند به صحبت‌ها و رفتارهای‌شان بدانند، در برابر وسوسه‌ی دست به سینه نشستن یا پا رو پای انداختن مقاومت کنید.

۹. به اندازه‌ی طول یک دست از طرف مقابل فاصله بگیرید
بیش از اندازه نزدیک شدن به طرف مقابل در هنگام گفتگو باعث می‌شود وی احساس ناراحتی کند، و فاصله‌ی بیش از اندازه نیز ممکن است به این معنی باشد که شما به اندازه‌ی کافی اعتماد به نفس ندارید. حفظ فاصله‌ای به اندازه‌ی طول یک دست با طرف مقابل به وی نشان می‌دهد شما مایل هستید با وی به صحبت و تعامل بپردازید.

۱۰. مراقب پلک زدن‌‌های‌تان باشید
این نکته کمی سخت‌تر از سایر نکات است، زیرا پلک زدن مسئله‌ای غیر ارادی است؛ و وقتی بخواهید آن را کنترل کنید ممکن است صحنه‌ای غیر طبیعی ایجاد کنید. با وجود این، پلک زدن بیش از اندازه نشانه‌ی این مسئله است که از گفتگو با فرد مقابل احساس ناراحتی می‌کنید.

سعی کنید آرام باشید، و اگر احساس می‌کنید بیش‌تر از حد معمول پلک می‌زنید، سعی کنید چند لحظه‌ای چشم‌های‌تان را ببندید و مجددا باز کنید؛ شاید این کار باعث شود سرعت پلک زدن‌تان کمی کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید