آغاز ریل گذاری پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه


آغاز ریل گذاری پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه

همزمان با دهه فجر و با حضور وزیر راو شهرسازی عملیات ریل گذاری راه آهن اردلبیل – میانه در فاز اول آغاز شد.

در مراسمی که امروز ۱۴ بهمن با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بانک ملی ایران، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی اردبیل برگزار شد، استاندار اردبیل با تقدیر از اهتمام دولت در عمل به وعدههای خود در استانها اظهار کرد: در سفر ماه گذشته رئیس جمهور به استان اردبیل اعتبار خوبی برای پروژه راه آهن اردبیل مصوب شد و امروز شاهد هستیم که با پیگیری مسئولان استانی و کشوری ریل گذاری این پروژه آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه اتحاد و وحدت موجود بین مسئولان استان اردبیل میتواند این استان را به نقطه تعالی برساند، خاطرنشان کرد: اتحاد بین مسئولان، نمایندگان و به ویژه امام جمعه اردبیل در راستای توسعه استان اردبیل سبب شده است تا ما شاهد شکوفایی طرح های بزرگ در اردبیل باشیم.
رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل بالغ بر 2 هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافت، افزود: این رقم در تاریخ استان اردبیل رقم قابل ملاحظهای است که امیدواریم با تخصیص به موقع آن اردبیل به جایگاه اصلی خود در توسعه دست یابد.
بهنامجو افزود: 700 میلیارد تومان از این منابع برای راه آهن و 400 میلیارد تومان نیز برای توسعه بزرگراه‌های استان اختصاص می‌یابد و 40 میلیارد تومان نیز قرار است به حوزه گردشگری و تکمیل طرح‌ها در این زمینه در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی ریل‌گذاری راه آهن اردبیل شروع میشود و تا پایان دولت تدبیر و امید شاهد افتتاح این پروژه ملی خواهیم بود.
بهنامجو به سالهای متمادی انتظار مردم اردبیل برای بهره برداری از پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: این طرح به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و مسئولان با درک اهمیت این موضوع مصمم به افتتاح خط ریلی اردبیل تا پایان سال 99 هستند.
وی گفت: همزمان با آغاز ریل گذاری پروژه راه آهن اردبیل اجرای و این پروژه ۱۰ کیلومتر از آخرین ایستگاه به سمت شهرک صنعتی شماره دو و کارخانه سیمان مطالعه و اجرایی می شود.
به گزارش ایسنا، در این مراسم با دستور مستقیم وزیر راه شهر سازی عملیات اجرایی ریل گذاری بیش از۱۰۰ کیلومتر مسیر راه راهن اردبیل – میانه از ایستگاه پایانی این طرح رسما آغاز شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...