هشدار در خصوص خرید و فروش سکه های تقلبی/ مردم فقط از فروشندگان معتبر سکه بخرند


هشدار در خصوص خرید و فروش سکه های تقلبی/ مردم فقط از فروشندگان معتبر سکه بخرند

کارشناس طلا و جواهر گفت: خریداران باید تنها از واحدهای معتبر و پروانه دار در بازار سکه خریداری کنند.

هشدار در خصوص خرید و فروش سکه های تقلبی/ مردم فقط از فروشندگان معتبر سکه بخرندعبادالله محمدولی کارشناس طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خرید و فروش سکه‌های تقلبی در بازار اظهار کرد: خریداران باید از افراد شناخته‌شده در بازار سکه خریداری کنند.

این کارشناس طلا و جواهر ادامه داد: فروشندگان سکه تحت نظارت اتحادیه هستند و اتحادیه‌ها نظارت کامل بر فروشندگان طلا دارند؛ این در حالی است که با توجه به آنکه سکه‌ها بیشتر به‌صورت بسته‌بندی هستند، تشخیص اصل و تقلبی بودن آن دشوار است، بنابراین خریداران باید از فروشنده‌های معتبر خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: افزایش ۳۰ هزار تومانی نرخ سکه امامی/ هر مثقال طلا ۱۳ هزار تومان افزایش قیمت داشته است

محمدولی از مردم درخواست کرد تا در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

پلمپ درصورت تکرار تخلف

این کارشناس طلا و جواهر بیان کرد: نیروهای بازرسی نظارت کامل بر واحدهای فروش دارند و اگر تخلفی صورت بگیرد، در وهله اول به آنها تذکر و اخطار داده می‌شود و اگر باز این تخلف تکرار شود آن واحد صنفی پلمپ می‌شود.

او در ادامه افزود: نکته‌ دیگری که باید به آن توجه کرد این است که ضرب و توزیع سکه در اختیار اتحادیه طلا و جواهر قرار ندارد، حال آنکه ممکن است در صنف ما هم مانند تمام اصناف دیگر تعداد بسیار اندکی که شاید عدد آنها به انگشتان یک دست هم نرسد، شیطنت‌هایی انجام دهند. اما نمی‌توان اینگونه گفت که در واحدهای مجاز صنفی سکه غیراصل فروخته می‌شود.

چند سالی است که بحث خرید و فروش سکه‌های تقلبی در بازار مطرح شده است، با این وجود همچنان به نظر می‌رسد که عزمی جدی برای جمع‌آوری این سکه‌ها و برخورد با این مشکل وجود ندارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو