نکاتی برای خرید ورق‌های فولادی


نکاتی برای خرید ورق‌های فولادی

ورق‌های فولادی یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین زیردسته‌های فلزات ورق‌های فولادی هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فولادفیدار، ورق فولادی به فلزی مسطح گفته می‌شود که از فولاد یا هر فلز دیگری ساخته‌ شده است، این محصولات به‌صورت رول یا کلاف در کارخانه تولید می‌شوند و در بازار عرضه می‌شوند، امروزه به دلیل مصرف زیاد ورق در صنایع مختلف و وجود انواع مختلف این محصول در بازار، برای خرید آن باید نکاتی را در نظر بگیرید تا خرید خوب و مطمئنی داشته باشید، در این مقاله با کارشناسان فولاد فیدار همراه باشید تا علاوه بر آشنا شدن با انواع ورق‌های فولادی با نکاتی برای خرید آن‌ها آشنا شوید. همچنین برای دریافت مشاوره خرید انواع محصولات فولادی می‌توانید با کارشناسان شرکت فولاد فیدار با شماره ۰۲۱۶۶۳۱۳۱۵۶ تماس بگیرید.

نکات مهم در خرید محصولات فولادی

۱. حتماً پیش از خرید محصول با کارشناسان فروش آن محصول مشورت نمایید تا محصولی مطابق با نیازتان خریداری کنید.

۲. آشنایی با استانداردهای ورق‌های فولادی به شما کمک خواهد کرد، زیرا همه فلزات دارای استانداردهای مشخص و وزن‌های ثابتی هستند.

۳. قیمت چند کارخانه را بررسی کنید تا بتوانید بر اساس بودجه‌ای که در اختیاردارید محصول مناسبی تهیه کنید، ما در وب‌سایت فولاد فیدار به‌روزترین قیمت انواع ورق‌های فولادی اعم از قیمت ورق سیاه، قیمت ورق روغنی و قیمت ورق گالوانیزه و... را از کارخانه‌های مختلف درج کرده‌ایم.

۴. خرید را از مکان‌هایی انجام دهید که دارای مجوز رسمی و ضمانت‌نامه پس از فروش هستند.

استانداردهای ورق‌های فولادی

همان‌طور که گفتیم ورق‌های فولادی به‌صورت رول یا کلاف در کارخانه تولید می‌شوند، این محصولات با توجه به روش تولید و مواد خام اولیه‌ای که در تولید آن‌ها به‌ کاررفته است نام‌گذاری می‌شوند و با استانداردهای مختلفی عرضه می‌شوند، استانداردهای ورق‌های فولادی به شرح زیر هستند.

۱. استاندارد DIN آلمان که رایج‌ترین استاندارد موجود در بازار ایران است.

۲. استاندارد ASTM آمریکا

۳. استاندارد گوس روسیه، این استاندارد به‌ندرت در ایران مورداستفاده قرار می‌گیرد.

انواع ورق‌های فولادی

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه یکی از ورق‌های نورد سرد است که طی فرآیند گالوانیزه کردن تولید می‌شود، این فرایند نخستین بار توسط یک دانشمند ایتالیایی به نام گاوانی ابداع شد.

فرایند گالوانیزاسیون ورق به این صورت است که در ابتدا ورق در حوضچه‌های مملو از فلز روی مذاب غوطه‌ور می‌شود تا تمام سطح آن به وسیله این فلز پوشانده شود.

مزیت گالوانیزه کردن ورق فولادی، سازگاری آن با محیط زیست و همچنین حفاظت از آن در برابر خوردگی و اکسید شدن است.

ورق گالوانیزه بیشتر در مکان‌هایی استفاده می‌شود که فلز در تماس با آب و اکسیژن قرار داشته باشد، مکان‌هایی مانند: سقف و شیروانی، گلخانه‌ها و محیط‌های مرطوب. زیرا این فلز تحت هیچ شرایطی دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود.

ورق رنگی

ورق‌های رنگی بر پایه ورق گالوانیزه تولید می‌شود و دارای تنوع زیادی در شکل و رنگ هستند و برای کاربردهای متنوعی استفاده می‌شوند، از این ورق در صنایع ساختمانی، ساخت سقف‌ها و بدنه‌های انبارها، کارخانه و ساخت لوازم‌خانگی استفاده می‌شود.

نکاتی برای خرید ورق‌های فولادی

ورق اسید شوئی

این محصول برپایه ورق روغنی تولید می‌شود و سطح آن با استفاده از اسید کلریدریک شسته می‌شود تا ناخالصی‌های آن از بین برود و ورق به ضخامت دلخواه برسد، ورق‌های اسیدشوی دارای سطحی صاف و براق هستند و بیشتر کاربردهای آن در ساخت لوله‌های نفت و گاز، صنایع کشتی‌سازی و خودروسازی هستند. طی فرایند اسید شوئی علاوه بر اینکه شکل ظاهری ورق بهبود پیدا می‌کند، استحکام آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

ورق روغنی

ورق روغنی که با نام ورق سرد هم شناخته می‌شود و دارای کیفیت بسیار بالا و ظاهری صاف و براق هستند، از این محصول در کاربردهایی استفاده می‌شود که ظاهر محصول نهایی اهمیت بالایی داشته باشد. ورق روغنی تحت استانداردهای ST۱۲، ST۱۳ و ST۱۴ تولید می‌شوند. برای دریافت قیمت ورق روغنی و دریافت مشاوره برای خرید این محصول به وب‌سایت فولاد فیدار مراجعه کنید.

ورق استیل

ورق استیل به دلیل داشتن درصد کربن پایین در دسته‌بندی فلزات ضدزنگ و مقاوم در برابر خوردگی قرار می‌گیرد. این محصول دارای سطحی صاف و صیقلی است؛ و در طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق استیل به دلیل خاصیت ضدخوردگی برای ماشین‌کاری و جوش دادن مناسب است، از این ورق در صنایعی که فلز در برابر عوامل خورنده قرار دارد مانند: اسیدها، مواد شیمایی و پتروشیمی استفاده می‌شود.

ورق سیاه یا ورق نورد گرم

ورق سیاه یا ورق گرم به‌نوعی از پرکاربردترین ورق‌های موجود در بازار گفته می‌شود که مستقیماً طی فرایند نورد گرم تولید می‌شود، دلیل نام‌گذاری این ورق به ورق سیاه این است که این محصول مستقیماً در دمای بالا تولید می‌شود و به همین جهت رنگ آن مات یا سیاه‌رنگ می‌شود. عمده کاربرد این محصول در صنایع ساختمان‌سازی، سوله سازی، تولید پروفیل، لوله و ماشین‌آلات است. ورق سیاه با استانداردهای مختلفی اعم از ST۳۷ و ST۵۲ و.. تولید می‌شود.

ورق آجدار

ورق آجدار از ورق‌های نورد گرم است، در حقیقت این ورق همان ورق سیاه است که روی آن را با حالتی‌ها و شکل‌های خاصی مانند مورب، کج، دایره‌ای و.. فرم داده‌اند، از ورق آجدار در کف اتاق‌ها، کامیون‌ها، آسانسور، پل و ... استفاده می‌شود. این ورق در ضخامت‌های ۱.۵ میلی‌متر تا ۱۰ میلی‌متر و در ابعاد ۱*۲ و ۲.۵*۱.۲۵ و ۱.۵*۶ و ۶*۱.۲۵ متر تولید می‌شوند.

برای دریافت مشاوره خرید هر یک از محصولات و مقاطع فولادی به وب‌سایت فولاد فیدار مراجعه نمایید یا شماره تماس ۰۲۱۶۶۳۱۳۱۵۶ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند