12 نکته مهمی که قبل از انجام لیزر موهای زائد باید بدانید


12 نکته مهمی که قبل از انجام لیزر موهای زائد باید بدانید

اگر قصد دارید موهای بدن خود را لیزر کنید، بهتر است قبل از انجام آن، حتما مطالعه و تحقیق کنید. درست است که همه کلینیک‌های لیزر به شما وعده پوستی صاف و شفاف را می‌دهند، اما بسیار مهم است که ابتدا همه حقایق و حتی عوارض جانبی انجام لیزر را مطالعه کنید تا مطمئن شوید … نوشته 12 نکته مهمی که قبل از انجام لیزر موهای زائد باید بدانید اولین بار در پورتال...

12 نکته مهمی که قبل از انجام لیزر موهای زائد باید بدانید

اگر قصد دارید موهای بدن خود را لیزر کنید، بهتر است قبل از انجام آن، حتما مطالعه و تحقیق کنید. درست است که همه کلینیک‌های لیزر به شما وعده پوستی صاف و شفاف را می‌دهند، اما بسیار مهم است که ابتدا همه حقایق و حتی عوارض جانبی انجام لیزر را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که انجام لیزر برای شما گزینه‌ای مناسب است. گزینه‌های مختلفی برای رفع موهای زائد وجود دارد. از اپیلاسیون گرفته تا اصلاح، نخ و… اما لیزر موهای زائد یکی از معدود گزینه‌هایی است که شما را به صورت دائمی‌تر از شر موهای زائد بدن خلاص می‌کند.

لیزر موهای زائد ممکن است دردناک به نظر برسد، اما در حقیقت این‌طور نیست

درد انجام لیزر مانند یک کش لاستیکی است که با شدت متوسط به پوست برخورد می‌کند. لیزر موهای زائد با ارسال نور لیزر به فولیکول‌های مو کار می‌کند. نور لیزر به گرما تبدیل می‌شود که به فولیکول مو آسیب می‌رساند و باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود. این گرما ممکن است به پوست شما آسیب برساند. اما امروزه همه دستگاه‌های لیزر به مکانسیم خنک‌کننده مجهز بوده را پوست شما را به خوبی خنک می‌کنند.

صبر و حوصله داشته باشید

دو تا سه هفته پس از اولین جلسه درمان، طول می‌کشد تا شاهد نتایج ایده‌آل باشید. بنابراین فورا ناامید نشوید و به زمان فرصت دهید تا کار خود را به خوبی انجام دهد. همچنین برای به دست آوردن نتیجه کامل، نیاز به ۸ تا ۱۲ جلسه لیزر دارید که فاصله هر کدام از این جلسات باید بین سه تا چهار هفته باشد. دلیل تعدد جلسات این است که همه فولیکول‌ها مو در یک مرحله رشد قرار ندارند؛ و شما با اسمترار مطمئن خواهید شد که همه فولیکول‌ها را از بین برده‌اید.

قبل از انجام لیزر حتما با تیغ، موهای خود را بتراشید

نور لیزر ممکن است با موهای موهای موجود روی سطح پوست واکنش نشان دهد و باعث تحریک برخی از موها شود و آن‌ها را بسوزاند. همچنین در نظر داشته باشید که لیزر، فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد و با تارهای مو کاری ندارد. بنابراین بهتر است موهای زائد بدنتان را با تیغ بتراشید. اما به هیچ عنوان اپیلاسیون نکنید.

لیزر واقعا سریع است!

یک جلسه لیزر، بسیار سریع سپری می‌شود و مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد. برای مثال اگر قصد انجام لیزر صورت را دارید، این کار در کمتر از ۲۰ دقیقه انجام می‌شود. انجام لیزر بستگی به ناحیه‌ای دارد که قصد لیزر آن را دارید. هر چه ناحیه وسیع‌تر باشد، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. بزرگ‌ترین ناحیه‌های بدن، پا‌ها و پشت کمر است که هر کدام از آن‌ها در کمتر از یک ساعت لیزر می‌شوند.

بعد از لیزر ورزش نکنید

گرمای ناشی از انجام لیزر به مدت ۲۴ ساعت در پوست شما باقی می‌ماند. بنابراین از رفتن به باشگاه، سونا و گرفتن دوش داغ خودداری کنید. اگر این فعالیت‌ها را انجام دهید، خطر ایجاد یک محیط گرم و دوست‌داشتنی را برای رشد باکتری‌ها و ایجاد لکه‌ در پوست خود، فراهم می‌کنید.

فکر به حال نور خورشید بکنید

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که لیزر را در پاییز و زمستان انجام دهید که نور خورشید با شدت کمتری می‌تابد. به هیچ عنوان قبل از لیزر یا بعد از آن، حمام آفتاب نگیرید یا پوست خود را برنزه نکنید. همچنین بعد از انجام لیزر شما باید از نور خورشید دوری کنید. مطمئن شوید که به مدت طولانی در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار نمی‌گیرید.

انجام لیزر ممکن است باعث افزایش رشد مو در برخی نواحی بدن شود

بله. درست است! انواع خاصی از موهای زائد هستند که ممکن است با لیزر ضخیم‌تر یا بلندتر شوند. اما نگران نباشید. اگر نوع مو برای لیزر مناسب نباشد، متخصص پوست به شما اطلاع می‌دهد.

ممکن است به بعد از لیزر به کرم‌های بیشتری نیاز پیدا کنید

حتما دو روز قبل از لیزر، استفاده از کرم‌های اسکراب و کرم‌های حاوی ریتنول و گلیکولیک اسید را متوقف کنید. ممکن است بعد از درمان نیاز بیشتری به ماسک‌ها و کرم‌های مرطوب کننده داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود که یک تا دو هفته قبل و بعد از لیزر، از کرم‌های لایه بردار شیمیایی استفاده نکنید.

لیزر موهای زائد بیشتر از یک فایده دارد

لیزر کردن فقط موهای زائد را از سطح بدن شما حذف نمی‌کند. بلکه به داشتن پوستی صاف و شفاف کمک می‌کند. همچنین کاهش موهای زائد باعث تحریک کمتر پوست شما می‌شود.

از اپیلاسیون یا رنگ کردن موهای زائد خودداری کنید

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، دیگر نباید موهای خود را اپیلاسیون یا رنگ کنید. این کار، روند لیزر را مختل می‌کند. به جای آن، موهای بدن را با تیغ اصلاح کنید.

لیزر روی همه تیپ‌های پوستی کار می‌کند

دستگاه‌های مختلفی برای انجام لیزر وجود دارد. حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید و متوجه شوید که چه دستگاهی مناسب پوست شماست. استفاده از دستگاهی که مناسب پوست شماست علاوه بر این‌که نتیجه بهتری به همراه دارد، مانع بروز عوارض لیزر می‌شود.

ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشید.

بیشتر افرادی که لیزر را انجام داده‌اند، شاهد کاهش ۹۰ درصدی رشد موهای زائد خود بوده‌اند. با این حال ممکن است به دلیل نوسانات هورمونی، دوباره شاهد رشد مجدد موها باشید. و نیاز به انجام مجدد لیزر داشته باشید.

سخن پایانی

سلامت و زیبایی شما بیشترین اهمیت را دارد. بنابراین قبل از انجام لیزر، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. مطمئن شوید که انجام لیزر برای پوست و موی شما ضرری ندارد. درباره دستگاه‌های لیزر به خوبی تحقیق کنید و مناسب‌ترین دستگاه را که با پوست شما سازگار است، انتحاب کنید. قیمت‌ انجام لیزر موهای زائد بسیار مهم است. شما می‌توانید با استفاده از سایت تخفیفان که پیشنهادها جذابی را از معتبرترین مراکز لیزر ارائه می‌کند، قیمت انجام لیزر را به شکل چشم‌گیری کاهش دهید.

منبع: سایت تخفیفان

www.takhfifan.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق