چند نکته از قراردادهای لو رفته پرسپولیس؛ سود 14 میلیاردی فروش بیرو!


چند نکته از قراردادهای لو رفته پرسپولیس؛ سود 14 میلیاردی فروش بیرو!

اعلام لیست مبالغ قرارداد بازیکنان پرسپولیس، چند غافلگیری ویژه دارد.

اعلام لیست مبالغ قرارداد بازیکنان پرسپولیس، چند غافلگیری ویژه دارد.

به گزارش وبسایت نود، موضوع مطالبات بازیکنان پرسپولیس از باشگاه و توقع آن‌ها برای پرداخت دستمزدهای‌شان، چیز جدیدی نیست. به خصوص نزدیک دربی که باشگاه‌ها برای روحیه دادن به بازیکنان، معمولا بخشی از مطالبات بازیکنان را پرداخت می‌کنند یا پاداش‌های معوقه را به آن‌ها می‌دهند. این بار، بحث نارضایتی شدید بازیکنان پرسپولیس بخاطر طلب‌های باقی مانده از فصل گذشته مطرح بود و دیروز، ایسنا در گزارشی لیست دقیق قراردادها و ارقام پرداختی پرسپولیس در فصل گذشته را منتشر کرد. گزارشی که امروز توسط مسئولان باشگاه هم تایید شد و نشان می‌داد بازیکنان بر خلاف ادعاها، بیشتر مطالبات فصل گذشته را دریافت کرده‌اند.

فارغ از میزان پرداختی به بازیکنان، رقم این قراردادها هم نکات ویژه‌ای دارد. در سال‌های گذشته بحث این بود که پرسپولیس، قرارداد پایه ارزان‌تری با بازیکنان می‌بندد و به جای آن آپشن‌هایی به قراردادشان اضافه می‌کند. موضوعی که باعث می‌شود هم رقم قرارداد پایین‌تر به نظر برسد و هم بازیکن برای رسیدن به آپشن‌ها انگیزه بیشتری داشته باشد. با توجه به قهرمانی پرسپولیس در سه دوره اخیر لیگ برتر و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته، بیشتر آپشن‌های قرارداد بازیکنان نقد شده‌اند. در گزارش ایسنا، رقم نهایی آپشن‌ها هم آمده و مشخص شده هر بازیکن، در نهایت چقدر از باشگاه دریافتی خواهد داشت.

با جمع کردن قرارداد و آپشن‌های بازیکنان پرسپولیس، مطابق انتظار علیرضا بیرانوند تبدیل به گرانقیمت‌ترین بازیکن پرسپولیس و احتمالا گرانترین بازیکن داخلی لیگ برتر می‌شود. بیرانوند چیزی نزدیک به 4.5 میلیارد با پرسپولیس قرارداد داشته که البته، علی الحساب یک میلیارد بیشتر از آن را هم دریافت کرده است.

کامیابی‌نیا که فصل پیش یکی از بازیکنان مهم پرسپولیس بود، در رده دوم قرار دارد و نکته جالب، قرار گرفتن محمد انصاری در رده سوم است. بیرانوند، کامیابی‌نیا و انصاری، تنها بازیکنان بالای 2 میلیاردی پرسپولیس هستند. عالیشاه با وجود نیمکت نشینی در نیم فصل دوم لیگ هجدهم، بین گرانقیمت‌ترین بازیکنان پرسپولیس است. در عوض، علی علیپور بهترین گلزن تیم بعد از سال‌ها هنوز با آپشن‌هایش بیشتر از یک میلیارد و 350 میلیون نمی‌گیرد.

با احتساب مجموع قرارداد و پاداش بازیکنان، جدول گران‌ترین دستمزدهای پرسپولیس به این ترتیب است:

علیرضا بیرانوند 4 میلیارد و 395 میلیون
کمال کامیابی‌نیا 2 میلیارد و 480 میلیون
محمد انصاری 2 میلیارد و 80 میلیون
امید عالیشاه یک میلیارد و 950 میلیون
جلال حسینی یک میلیارد و 833.5 میلیون
احمد نوراللهی یک میلیارد و 525 میلیون
شجاع خلیل‌زاده یک میلیارد و 500 میلیون
علی علیپور یک میلیارد و 350 میلیون
حسین ماهینی یک میلیارد و 150 میلیون
سیامک نعمتی یک میلیارد و 70 میلیون
شایان مصلح 915 میلیون
محسن ربیع‌خواه 770 میلیون
احسان حسینی 350 میلیون
محمدامین اسدی 332 میلیون

در لیست بازیکنانی که نیم فصل به پرسپولیس اضافه شدند ترابی و رفیعی، دستمزد قابل توجهی دریافت کرده‌اند. رقم قرارداد ترابی از دو میلیارد هم فراتر می‌رود. البته با توجه به اینکه قرارداد آن‌ها اول فصل بسته شده و نیم را به صورت توافقی در تیمی دیگر گذرانده‌اند، مشخص نیست این دستمزد فقط به نیم فصل دوم مربوط می‌شود یا باید پولی که باشگاه نیم فصل اول به آن‌ها پرداخت کرده را از مبلغ کم کرد.

مهدی ترابی 2 میلیارد و 150 میلیون
سروش رفیعی یک میلیارد و 800 میلیون
محمد نادری 800 میلیون
مهدی شیری 732.5 میلیون

علیرضا بیرانوند فصل آینده از پرسپولیس جدا می‌شود و بابت رضایتنامه‌اش، چیزی حدود 9 و نیم میلیارد به پرسپولیس می‌رسد. با توجه به دریافتی 4.5 میلیاردی او از باشگاه که این فصل بیشتر هم شده، بودجه پرسپولیس با رفتن بیرانوند حداقل 14 میلیارد تومان بیشتر می‌شود. بودجه‌ای که اگر با ورود بازیکنان خارجی بی کیفیت هدر نرود، می‌تواند تاثیر زیادی در کامل‌تر کردن ترکیب سرخپوشان داشته باشد.

22330

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان