ادامه رایزنی‌های تلفنی «هنیه»، این‌بار با نخست‌وزیر مغرب


ادامه رایزنی‌های تلفنی «هنیه»، این‌بار با نخست‌وزیر مغرب

رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگوی تلفنی خود با نخست‌وزیر مغرب درباره خطرات طرح آمریکا هشدار داد و بر اهمیت حمایت کشورهای عربی از مسأله فلسطین تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در هفته گذشته طرح ادعایی خود برای صلح موسوم به «معامله قرن» را رونمایی کرد، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در این باره با مقامات کشورهای مختلف به صورت تلفنی رایزنی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزای «شهاب»، هنیه امروز (سه شنبه) با «سعد الدین العثمانی» نخست‌وزیر مغرب تماسی تلفنی برقرار کرد و در این تماس درباره خطرات معامله قرن، تأثیر آن بر مسأله فلسطین و زیر پاگذاشتن حقوق ملت فلسطین بحث و تبادل نظر شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه بر تلاش‌ها برای وحدت موضع فلسطینی در رد معامله قرن و اهمیت حمایت کشورهای عربی از فلسطین تأکید کرد.

«ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب هفته گذشته در پاسخ به سوالی درباره موضع این کشور پیرامون معامله قرن گفته بود، «رباط تلاش‌های دولت فعلی آمریکا برای رسیدن به راه‌حل دائمی، عادلانه و منصفانه برای این نزاع را ارج می‌نهد».

از سوی دیگر، وبگاه صهیونیستی «تایمز» امروز اعلام کرد، ارتش مغرب هفته گذشته سه پهپاد صهیونیستی را که از طریق فرانسه خریداری کرده بود، تحویل گرفت. بر اساس این گزارش، مغرب این پهپادها از نوع «هیرون» (یا هارون) را در سال ۲۰۱۴ و به قیمت ۴۸ میلیون دلار خریده بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس‌های تلفنی با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان لبنان نیز از مواضع آنها در رد معامله قرن قدردانی کرد و درباره خطرات این طرح هشدار داد

متلاشی شدن یک باند داعش در مغرب

وزارت کشور مغرب امروز در بیانیه‌ای از متلاشی شدن یک باند تروریستی وابسته به داعش در شهر کازابلانکا بزرگ‌ترین شهر این کشور خبر داد.
وزارت کشور مغرب امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک باند تروریستی وابسته به داعش در این کشور متلاشی و عناصر آن بازداشت شدند.

در این بیانیه آمده است که دفتر مرکزی تحقیقات قضایی وابسته به اداره کل نظارت بر کشور پس از دریافت اطلاعات دقیق موفق شد یک باند تروریستی متشکل از شش نفر را متلاشی کند.

وزارت کشور مغرب در بیانیه خود آورده است که این شش نفر مابین ۱۸ و ۵۹ سال سن دارند و در شهر کازابلانکا و دو شهر المحمدیه و أزیلال فعالیت داشتند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که این افراد وابسته به داعش بوده و برای اجرای عملیات‌های تروریستی در داخل مغرب و اعلام ایالت وابسته به داعش در این کشور برنامه‌ریزی کرده بودند.

اجرای تحقیقات برای بازداشت دیگر عناصر وابسته به این باند و شرکای این افراد ادامه دارد.

وزارت کشور مغرب در بیانیه خود آورده است که این عملیات در راستای تلاش‌های مستمر برای رصد شبکه‌های تروریستی در مغرب صورت گرفت.

از آغاز سال جدید میلادی این نخستین باند تروریستی است که در مغرب متلاشی می‌شود و سال گذشته حدود ۱۴ باند در این کشور متلاشی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403