13 تُن مواد مخدر، امسال در نایین کشف شد


13 تُن مواد مخدر، امسال در نایین کشف شد

اصفهان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب نایین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 13 تُن انواع مواد مخدر و بالغ بر یک‌هزار و 150 میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق در این شهرستان کشف شده است.

مهدی طارمی روز سه‌شنبه در برنامه دیدار مردمی خود در مسجدالرضا (ع) این شهرستان افزود: در همین مدت سه هزار و ۵۰۰ تبعه بیگانه غیرمجاز نیز در این شهرستان دستگیر شدند.

وی مجموع اقدامات انجام شده امسال در مقایسه با سال‌های گذشته را بی‌سابقه توصیف کرد.

طارمی اظهار داشت: در حوزه قضایی نایین که از لحاظ موقعیت جغرافیایی، منطقه خاصی محسوب می‌شود به‌ناچار با جرائم تحمیلی مواجهیم که عمده کشفیان هم به‌دلیل وجود ایستگاهای ایست و بازرسی در این شهرستان است.

گلوگاه شهید شرافت نایین یکی از ایستگاه‌های مهم کشف کالای قاچاق و موادمخدر در کشور محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب نایین با بیان‌اینکه، نایین در شاهراه برخورد با قاچاق مواد مخدر، کالا، ارز و انسان قرار دارد، بیان کرد: ۲ مقوله فقر و بیکاری باعث شده است تا افراد سودجو از جوانان این منطقه سواستفاده کنند و آنها را به‌سوی ارتکاب جرائم سوق دهند.

روزانه به‌طور متوسط افزون بر بیست هزار دستگاه خودرو از جاده‌های شهرستان نایین عبور می‌کنند.

وی تاکید کرد: در برخورد با کسانی که به سوداگری ادامه می‌دهند و امنیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی جامعه را بخطر می‌اندازد دستگاه قضائی نایین هیچ اغماض و تعارفی ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب نایین گفت: سیاست قوه قضائیه این است که بین مسوول و غیرمسوول فرق قائل نشود و به‌دنبال این است که اگر در اداره و ارگانی جرم و تخلفی صورت گیرد مردم آن را گزارش دهند و در این زمینه ما کوچکترین تعارفی با کسی نداریم.

طارمی تصریح کرد: در پنج ماه گذشته علیه ۲ ارگان دولتی در نایین کیفرخواست صادر شده که جمع‌آوری و جمع‌بندی مدارک مربوطه زمانبَر است و تاکنون موارد زیادی مورد بررسی قرار گرفته ولی نیاز به رسیدگی بیشتری دارد که ممکن است نتیجه آن چند ماهی طول بکشد.
دادستان نایین گفت: به نایین نباید صرفا بر اساس میزان جمعیت آن، اعتبار تخصیص داده شود زیرا موقعیت این شهرستان ویژه است و رسیدگی خاص به این منطقه از آسیب‌های اجتماعی آن می‌کاهد.

ایستگاه شهید شرافت در کیلومتر ۱۵ جاده نایین به اردکان واقع است.

شهرستان نایین با بیش از ۳۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...