مساجد خط مقدم تصمیم‌گیری‌ها و مشارکت‌های مردمی و فرهنگی است


مساجد خط مقدم تصمیم‌گیری‌ها و مشارکت‌های مردمی و فرهنگی است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، مساجد را خط مقدم تصمیم‌گیری‌ها و مشارکت‌های مردمی و فرهنگی دانست و گفت: مسجد نقطه عظمت انقلاب بوده و انقلاب از مسجد آغاز شد و حیات و استمرار پیدا کرده و بقای آن نیز در مساجد است.

معصومه حسنی خونسار سه شنبه شب به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر و در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین آحاد جامعه و برنامه ریزی خدمت به مردم و پذیرش درخواست های مردمی در مسجد انبیا واقع در منطقه یک شهر کرمانشاه افزود: وظیفه ما در ارتباط باگرامیداشت انقلاب اسلامی وظیفه خطیری است و همه بایستی در راستای گرامیداشت این ایام گام برداریم.

وی با اعلام برنامه کتابخانه های عمومی و تشریح برخی از برنامه ها خاطرنشان کرد: ایام دهه مبارک فجر بایستی سعی کنیم ارتباط مراکز فرهنگی و دینی را با نظام، حفظ کنیم، خصوصا مساجد و کتابخانه ها به عنوان مراکز فرهنگی، همیشه نقش مهم و سرنوشت ساز و پررنگ در توسعه فرهنگی دارند، مساجد خط مقدم تصمیم گیری ها و مشارکت های مردمی و طرح و نظر بوده است.

حسنی خوانسار بیان کرد: ما مسوولان خادم شما مردم عزیز هستیم و این تریبون و میزها، میزخدمت محبت و همدلی به مردم شریف است.

وی در پایان گفت: تعداد ۱۰۵ باب کتابخانه در استان کرمانشاه وجود دارد که این آمار قبل از انقلاب ۱۰ باب بوده است،

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع فضای کتابخانه ای داشته ایم و این آمار در سالجاری ۴۲ هزار و ۹۲۸ مترمربع است.

او تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه را یک میلیون و ۵۲ هزار و ۵۶۸ جلد کتاب اعلام کرد و گفت که این آمار قبل از انقلاب اسلامی ۳۸ هزار جلد بوده است.

در پایان این دیدار مردمی تمام نمازگزاران مسجد به صورت رایگان عضو کتابخانه های عمومی شدند و بعد از پذیرایی با اهدا کتاب درخواست های مردمی جمع آوری شد.

همچنین مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از حجت الاسلام والمسلمین بهروز لرستانی امام جماعت مسجد با اهدا لوح سپاس قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا