بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی از ایرنا لرستان


بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی از ایرنا لرستان

خرم آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به همراه معاونان این دانشگاه روز چهارشنبه از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز لرستان بازدید کرد.

دکتر محمد رضا نیکبخت روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز لرستان با تاکید بر صحت، دقت و سرعت این رسانه در انعکاس اخبار و عملکرد دستگاه های اجرایی افزود: این رسانه انعکاس عملکرد و اقدامات دستگاه های اجرایی را به خوبی بر عهده گرفته و خدمات چهار دهه نظام جمهوری اسلامی و دولت را به خوبی بیان می کند.

وی بیان کرد: یکی از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی لرستان پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان است به طوریکه معوقات ۱۲ ماهه پزشکان متخصص لرستان به ۶ ماه رسیده، کارانه پرستاران، کارکنان ستادی و پزشکان اورژانس زودتر از موعد پرداخت شده است.

نیکبخت ادامه داد: پزشکان خانواده در مراکز روستایی اصل حقوق را ماهیانه دریافت می کنند، ۸۰ درصد کارانه این افراد تا پایان آذر ماه پرداخت شده و ۲۰ درصد کارانه آنان نیز به طور کامل در سال ۹۷ تسویه شده است.

وی با بیان اینکه طرح های ناتمام دانشگاه علوم پزشکی لرستان درحال تکمیل هستند ادامه داد: اکنون ۲۲ طرح مستقیم در لرستان آماده افتتاح است که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در لرستان به بهره برداری خواهند رسید.

نیکبخت گفت: این طرح ها شامل کلیلنیک پزشکی، مراکز غربالگری سرطان، ام آر ای، سی تی اسکن و دیگر طرح های بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۳۰کارشناس پرستاری در مرکز آموزشی و درمانی شهید رحیمی خرم آباد جذب می شوند اقدامات لازم برای اخذ مجوز این نیروها از وزارت بهداشت انجام شده است .

وی بیان کرد: اورژانس مرکز آموزشی و درمانی شهید رحیمی خرم آباد در مساحت ۲هزار و ۷۰۰ متر مربع اسفندماه ماه امسال افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری هایی انجام شده ۸۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های زنان، جراحی، بیهوشی، پوست، اعصاب و روان، طب اورژانس، داخلی هستند به کادر درمانی استان اضافه شده که بسته به نیاز در سطح استان جذب و بین شهرستان‌های استان توزیع می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در حال حاضر در رشته‌هایی از جمله زنان، چشم، ارتوپدی کمبود پزشک متخصص داریم که امیدواریم در آینده بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخی پزشکان فوق تخصص آی سی یو و غدد اطفال برای اولین بار وارد استان شده اند.

وی یادآور شد: جذب متخصص درلرستان نسبت به سال‌های قبل افزایش ۳۵ درصدی داشته و پزشکان جذب شده برحسب نیاز و کمبود متخصصین در سطح استان براساس اعلام نیاز هر شهرستان و اولویت جمعیتی توزیع می‌شوند.

نیکبخت بیان کرد: ۳۴۸ پزشک متخصص و ۵۰ پزشک فوق تخصص در این استان فعالیت داشتند که طی روزهای اخیر ۸۰ پزشک متخصص و ۶ پزشک فوق تخصص نیز به ظرفیت های درمانی این استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۸ بیمارستان دولتی در استان وجود دارد که پزشکان در این مراکز با تعرفه دولتی مشغول ارایه خدمات به بیماران هستند، ادامه داد: پزشکان جدید براساس نیاز در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، ازنا، الیگودرز، دورود، کوهدشت، پلدختر، سلسله، دلفان و دوره چگنی مستقر شده و در مراکز درمانی دولتی ارایه خدمات می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان