پنجعلی: اولین خاطره‌ام از شهرآورد 6 تایی شدن استقلال است


پنجعلی: اولین خاطره‌ام از شهرآورد 6 تایی شدن استقلال است

تهران- ایرنا- پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: اولین خاطره ایی که از بازی استقلال و پرسپولیس دارم مربوط به بازی معروف 6 تایی ها است.

«محمد پنجعلی» ‌ با بیان اینکه در حال حاضر هر ۲ تیم زیبا و با کیفیت بازی می کنند به ایرنا؛ افزود: ۲ تیم چیزی از دیگری کم ندارند و تنها آفت این دیدار فشار روانی زیاد بر دوش بازیکنان است.

وی افزود: متاسفانه ما هنوز یاد نگرفته ایم، چگونه استرس بازیکنان را در این شرایط کنترل کنیم و این مساله به طور یقین بر کیفیت فنی این بازی تاثیر منفی می گذارد.

به گفته وی چنانچه استرس کادر فنی و بازیکنان پیش از این دیدار کنترل شود به طور قطع کارشناسان و هواداران بازی خوبی را از هر ۲ تیم شاهد خواهند بود.

پرسپولیس با اختلاف یک گل استقلال را شکست می‌دهد

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که کدام از تیم های پرهوادار پایتخت، سه امتیاز شهرآورد را از آن خود خواهند کرد، گفت:‌ پرسپولیس سه امتیاز شهرآورد نود و دوم را کسب خواهد کرد.

وی درباره اینکه پرسپولیس با چه اختلافی برنده خواهد شد نیز اظهار داشت: اختلاف گل زیاد نیست و پیش بینی می کنم پرسپولیس با اختلاف یک گل استقلال را شکست دهد.

سرعت بازی پرسپولیس از زمان حضور «گل محمدی» بیشتر شده است

پنجعلی نقطه قوت تیم پرسپولیس را سرعت بالای بازی بازیکنان این تیم عنوان کرد و افزود: از زمان حضور «یحیی گل محمدی» سرعت بازی این تیم بیشتر شده است. همچنین بازیکنان در انتقال توپ از دفاع به حمله نیز به نسبت گذشته عملکرد بهتری دارند.

به اعتقاد وی در کنار این مزیت ها، تیم مدافعان خوبی دارد و بازیکنان در دفاع تیمی نیز به خوبی از مدافعان حمایت می کنند.

به گفته وی این موارد بخشی از نقاط قوت سرخ‌های پایتخت و برگ‌های برنده‌های این تیم است.

شرایط «علیپور» با گلزنی در شهرآورد تغییر خواهد کرد

کاپیتان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد مهاجمان حال حاضر این تیم نیز، گفت: درست است که «علی علیپور» در دیدار برابر صنعت نفت آبادان موقعیت هایی را از دست داد اما او هنوز هم در جمع بهترین مهاجمان لیگ قرار دارد.

وی افزود: علیپوربا گلزنی درشهرآورد شرایطش را تغییر خواهد داد و همان بازیکن خوب همیشگی خواهد شد.

پنجعلی: اولین خاطره‌ام از شهرآورد 6 تایی شدن استقلال است تصویر علیپور پس از گلزنی در آغوش بازیکنان

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: مهاجم اول باشگاه به طور حتم بدنبال گلزنی در این دیدار است و امیدواریم او با درخشش در این بازی به نگرانی های مدیریت باشگاه، کارشناسان، کادر فنی، بازیکنان و هواداران درباره خط حمله تیم پایان داده و آنان را به آینده امیدوارتر از قبل کند.

پنجعلی درباره استفاده از «آنتونی استوکس» مهاجم ایرلندی و جدید پرسپولیس در این دیدار، گفت: بدون حتم این بازیکن در کنار علیپور می تواند خط حمله پرسپولیس را زهردارتر از گذشته کند و تعداد گل‌های زده تیم در دیدارهای پیش رو افزایش دهد. او را جذب کرده اند که بازی کند و چه دیداری بهتر از شهرآورد که در آن به میدان برود.

با پیشکسوتان درآخرین تمرین تیم پیش از شهرآورد حاضر خواهیم شد

شهرآورد نود و دوم پایتخت ساعت ۱۵:۳۰ پنجشنبه برگزار می شود. کاپیتان اسبق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که پیش از این بازی در محل تمرین تیم حاضر خواهید شد، عنوان کرد:‌ این یکی از برنامه های همیشگی پیشکسوتان است. درسال های گذشته نیز پیش از شهرآورد در محل تمرین تیم «برانکو» حاضر شده و با کادر فنی و بازیکنان دراین رابطه گفت وگو می کردیم.

وی اضافه کرد: بی‌تردید به اتفاق پیشکسوتان از تمرین تیم گل‌محمدی نیز بازدید و با آنان نشستی درخصوص این دیدار برگزار خواهیم کرد.

دوست دارم به ورزشگاه بروم

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا شهرآورد نود و دوم پایتخت را از روی سکوها نظاره گرخواهد بود یا خیر، عنوان کرد:‌ دوست دارم این بازی را از نزدیک ببینم بنابراین برای تماشای این دیدار از نزدیک با تعدادی از دوستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود:البته امیدوارم مسوولان برگزار کننده با دستگاه های اجرایی هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده باشند تا دسترسی به ورزشگاه و حضور در آن آسان‌تر از قبل باشد.

به گفته وی اینکه ماشین را در اتوبان پارک کنیم و مسیر طولانی تا ورزشگاه را پیاده طی کنیم کار را برای ما و سایر پیشکسوتان علاقه‌مند سخت می کند. از این رو بسیاری از آنان ترجیح می دهند در خانه بنشینند و این بازی را از طریق گیرنده‌های خود تماشا کنند.

این پیشکسوت اضافه کرد: البته این تنها مشکل برگزاری این مسابقه نیست و باید برگزار کنندگان تسهیلات بیشتری برای هواداران فراهم کنند تا این دیدار دیدنی و جذاب بدون کوچکترین مشکل شروع و به پایان برسد.

پنجعلی در پاسخ به این سوال که در چند شهرآورد بازی کرده اید، گفت: درست به خاطر ندارم. بنویسید در ۱۸ تا ۲۰ بار شهرآورد پایتخت بازی کرده و در ترکیب تیم محبوبم حاضر بودم.

گل «پرویز مظلومی» تلخ‌ترین خاطره‌ام از شهرآورد است

مدافع مستحکم پرسپولیس در خصوص تلخ ترین خاطره‌اش از شهرآوردهایی که در آن بازی کرده است نیز گفت: گلی که «پرویز مظلومی» ‌ به ما زد و با آن گل به استقلال باختیم تلخ ترین خاطره‌ام از بازی در شهرآورد است.

پنجعلی: اولین خاطره‌ام از شهرآورد 6 تایی شدن استقلال است تصویری از پرویز مظلومی در کنار زمین

وی در پاسخ به این سوال که مظلومی بدنبال اشتباه کدام مدافع موفق به گلزنی برابر پرسپولیس شد، ‌ اظهارداشت:‌ در آن دیدار «حسین کاشی نژاد»، «سعید نعیم آبادی»، «عباس کارگر» و من در خط دفاعی بودیم و معتقدم با اشتباه تمامی مدافعان، مظلومی موفق به گلزنی با سر شد.
بهترین خاطره ام دادن پاس گل به محمدخانی و برتری سه بر صفر بود

پنجعلی درباره اینکه بهترین خاطره از شهرآوردهایی که در آن شرکت داشته کدام است، عنوان کرد: بهترین خاطره به شهرآورد بیست و هفتم که با نتیجه ۳ بر صفر به سود تیم ما تمام شد باز می‌گردد. در آن بازی «شاهرخ بیانی» یک بار از روی نقطه پنالتی و یک بار در جریان بازی گلزنی کرد و گل سوم را نیز «ناصر محمدخانی» با پاس من به‌ثمر رساند.

به اعتقاد وی محمد خانی بهترین بازیکن آن بازی بود او در یک حرکت دیدنی با پاسی که من به او دادم همه را دریبل کرد و گل زد، یک پنالتی نیز گرفت و یک پاس گل داد.

«مجید نامجوی مطلق» ‌ و «عبدالعلی چنگیز» بهترین بودند

وی درباره بهترین مهاجمان تیم استقلال که روبه روی آنان بازی کرده است، گفت: مجید نامجو مطلق و عبدالعلی چنگیز بهترین استقلالی‌های هستند که مقابل آنان بازی کردم.

این پیشکسوت ادامه داد: این نفرات، ‌ باهوش و بسیار خوش تکنیک بودند و همواره از بازی مقابل آنان لذت می بردم. با نامجو مطلق در تیم ملی نیز همبازی بودم و با او روزهای خوبی را در تیم ملی سپری کردم.

پنجعلی در پاسخ به این سوال که با کدام یک از بازیکنان استقلال «دوست و رفیق» هستید، اظهار داشت: برای تمامی بازیکنان استقلال احترام قائل هستم و با آنان رفیق هستم. با چنگیز، «رضا نعلچگر»، «اصغر حاجیلو»، «رضا رجبی» و بسیاری از دیگر از بازیکنان این تیم دوست بوده و هستم.

شهرآورد ۶ بر صفر را از روی سکو تماشا کردم

این پیشکسوت در مورد بهترین بازی پرسپولیس در شهرآورد، عنوان کرد: اولین خاطره خوب من، بازی مشهور و تاریخی ۶ بر صفر است. آن زمان کودک بودم و بازی را از روی سکوها تماشا کردم.

پنجعلی اضافه کرد: بعدها بازی معروفی که «ایمون زائد» ایرلندی در کمتر از ۱۰ دقیقه ۳ بار برای پرسپولیس گلزنی کرد و بازی باخته را بردیم همواره به عنوان یک خاطره خوش در ذهنم باقی است.

نودو دومین شهرآورد پایتخت ساعت ۱۵:۳۰ پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر