هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل انتخاب شدند


هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل انتخاب شدند

اردبیل- ایرنا- انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، هوایی و گردشگری استان اردبیل برگزار شد و در جریان این انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرسان سومین دوره این تشکل صنفی انتخاب شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در این انتخابات، توحید مجیدی با ۲۵ رای، سیمین غیبی با ۲۴ رای، قاسم فرزانه با ۲۱ رای، بهنام سلیمانجاه با ۱۸ رای و توحید پروری با ۱۵ رای به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، هوایی و گردشگری استان اردبیل انتخاب شدند.

در این انتخابات بهزاد فیاضی با ۱۱ رای و علیرضا قانع نیز با ۱۰ رای به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره این تشکل صنفی برگزیده شدند.

همچنین در این انتخابات، حیدر پهلوان‌زاده با ۲۱ رای به عنوان بازرس و پژمان جوادی با هشت رای به عنوان بازرس علی‌البدل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، هوایی و گردشگری استان اردبیل انتخاب شدند.

در این آیین انتخاباتی صنفی، برخی از اصلاحات اساسنامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، هوایی و گردشگری استان اردبیل با آرای اعضای حاضر به تصویب رسید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در مجمع انتخاباتی این تشکل صنفی با اشاره به اهمیت جایگاه انجمن‌های صنفی فعال در حوزه گردشگری در تسریع روند توسعه این صنعت در استان اردبیل گفت: تشکل‌های صنفی فعال در صنعت گردشگری، نقش بسیار پررنگی در پیشبرد اهداف ترسیم شده برای گردشگری استان دارند.

صغری فرشی افزود: اهدافی همچون اردبیل ۱۴۰۰ بر قله گردشگری ایران و اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو از جمله اهداف کلانی است که همه فعالان این بخش باید برای تحقق آنها گام مثبت و تاثیرگذاری بردارند.

وی بیان کرد: با تدوین نقشه راه صنعت گردشگری استان، اولویت اصلی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، هوایی و گردشگری استان باید برنامه‌ریزی برای افزایش تورهای ورودی به استان اردبیل باشد و این امر بدون اتحاد در عمل و هدف گذاری در برنامه ریزی محقق نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۵ دفتر خدمات مسافرتی، هوایی و گردشگری در استان اردبیل فعال است و این دفاتر نقش موثری در جذب گردشگر برای استان اردبیل از سایر نقاط کشور به این منطقه دارند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد میهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

در تابستان سال جاری، استان اردبیل به علت دارا بودن آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های متنوع طبیعی و تاریخی، مقصد نخست گردشگران داخلی ایران بود.

بنا اعلام مسئولان گردشگری، استان اردبیل سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی بوده و در ۲ سال اخیر با اقدامات انجام شده، در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری زمستانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند