یک درصد سهم بازار صنایع خلاق جهان برای ایران دست یافتنی است


یک درصد سهم بازار صنایع خلاق جهان برای ایران دست یافتنی است

قزوین – ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: کشور ایران در حوزه رباتیک، شایستگی لازم را برای پیشرفت و تعالی دارد و می‌تواند به یک درصد سهم بازار صنایع خلاق و نوآور جهان دست یابد.

مرتضی موسی خانی روز چهارشنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری استان قزوین، افزود: امروزه میزان گردش نقدینگی در بازار صنایع خلاق و نوآور جهان ۱۰ هزار میلیارد دلار برآورد می‌شود که اگر بتوانیم یک درصد آن را داشته باشیم به ۱۰۰ میلیارد دلار دست خواهیم یافت که برای اداره کشور کافی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: رسیدن به یک درصد بازار صنایع خلاق و نوآور جهان برای این کشور که ظرفیت زیادی در حوزه علوم نرم افزاری، سایبری، دانش رباتیک و... دارد کاملا دست یافتنی است.

وی گفت: ایران اسلامی می‌تواند در این حوزه دستاوردهای زیادی داشته باشد اگر ظرفیت‌های موجود به خوبی شناسایی شود و اقدامات لازم متناسب با آن صورت گیرد.

موسی خانی با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در حوزه دانش رباتیک، گفت: امروزه دامنه کاربرد ربات‌ها هرروز گسترده‌تر می‌شود و مسوولان را مجاب می‌کند که در این حوزه بیشتر سرمایه گذاری کنند.

این مسوول افزود: حضور در این عرصه، فرصت خوبی است تا دانشمندان و محققان کشور، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را به کار گیرند و برای شکوفایی اقتصادی کشور گام‌های بلندی را بردارند.

وی اضافه کرد: کشور چین به این باور رسیده است که اگر تعداد ربات‌ها را افزایش دهد موجب رقابت پذیری و سودآوری بیشتر برای صنعت کشورش خواهد شد ما هم باید در این حوزه جدی‌تر وارد عمل شویم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره فرا رسیدن چهل و یکمین بهار پیروزی، گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی در رده کشورهای پیشرو جهان قرار داریم و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشگاه در ایران برای سرعت بخشی به چرخه‌های توسعه کشور مشغول فعالیت هستند.

موسی خانی اضافه کرد: تربیت نیروهای متخصص در کشور یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است در حالیکه ما پیش از انقلاب در بسیاری از رشته‌ها با کمبود نیروی متخصص و کارشناس مواجه بودیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی