دانشگاه توبینگن آلمان و میراث فرهنگی کرمان همکاری می‌کنند


دانشگاه توبینگن آلمان و میراث فرهنگی کرمان همکاری می‌کنند

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ششمین فصل پژوهش‌های مشترک باستانشناسی دانشگاه توبینگن آلمان و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در جنوب استان کرمان آغاز می‌شود.

فریدون فعالی شامگاه سه شنبه افزود: این پژوهش های باستان شناسی از ابتدای اسفندماه سال جاری در جنوب کرمان آغاز می شود و تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد:طی پنج فصل پژوهش باستانشناسی که در قالب بررسی های میدانی جامع و فراگیر در شهرستانهای جیرفت، عنبرآباد، فاریاب و کهنوج صورت گرفت نتایج ارزشمندی از استقرارهای انسانی از دوران نوسنگی تا ادوار متاخر انسانی در پهنه شهرستانهای یاد شده مورد شناسایی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: ششمین فصل پژوهش های مشترک باستانشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و دانشگاه توبینگان آلمان با حضور هیاتی متشکل از باستانشناسان و دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه های ایران و آلمان و علوم میان رشته ای اجرا می شود که به مدت ۲ ماه به پژوهش های خود در جنوب استان کرمان خواهند پرداخت.

استان کرمان به لحاظ سابقه تمدنی و تاریخی دارای بناها و محوطه های متعدد باستانی است که کاوش های متعددی در آنها انجام می شود.

۶۰ تپه و محوطه باستانی در جنوب کرمان کشف و شناسایی شده است که یافته های ارزشمندی در رابطه با دوره های تاریخی متفاوت در اختیار باستان شناسان قرار داده است.

محوطه باستانی کنار صندل، شهر تاریخی دقیانوس، گورستان محطوط آباد و شهر قدیم جیرفت از جمله محوطه های باستانی کاوش شده در جنوب استان کرمان محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022