انقلاب اسلامی هویت جدید به زنان ایران بخشید


انقلاب اسلامی هویت جدید به زنان ایران بخشید

کرج - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: انقلاب اسلامی هویت جدیدی به زنان ایرانی بخشید و موجب شد تانقش تربیتی بانوان میهن اسلامی اثرگذار تر از قبل شود.

حجت الاسلام مهدی ولایی برحق روز چهارشنبه در همایش نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات منطقه یک شهرداری فردیس افزود: بانوان به عنوان قهرمانان عرصه تربیت، اقدامات ماندگاری را در پیروزی انقلاب از خود به یادگار گذاشتند تا در شکل‌گیری نظام و به بار نشستن آن در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب نیز همچنان خستگی‌ناپذیر در تلاش باشند.

وی با بیان اینکه نقش پررنگ زنان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی برکسی پوشیده نیست،گفت: زنان دوشادوش مردان در شکل گیری و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به ایفای نقش پرداختند.

وی با بیان اینکه یکی از تحولات مهمی که در پرتو انقلاب اسلامی در زنان ایران به وجود آمد، تحول روحی و فکری آنان بود، اظهار داشت: از این رو پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد حضور زنان در عرصه‌های مختلف هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به شهادت ۶ هزار و ۶۰۰ بانوی در دوران انقلاب و دفاع مقدس گفت: همین بانوان شجاع در برابر سختی ها و مشکلات کشور ایستادگی کردند که نمونه بارز آنها را می‌توان در مادران، همسران و فرزندان شهدا مشاهده کرد که به واسطه همین مقاومت و فداکاری هاست که امروزه توانستیم به آرامش و موفقیت دست یابیم.

وی با بیان اینکه زنان پیش از انقلاب اسلامی از حقوق اولیه خود نیز برخوردار نبودند و نگاه رژیم طاغوت به این قشر نگاهی ابزاری بود، اظهار داشت: با دیدگاه های متعالی امام خمینی (ره) این رویکرد پس از انقلاب اسلامی تغییر یافت و حقوق زنان در جامعه مورد توجه قرار گرفت.

ولایی برحق افزود: زنان بسیاری در طول تاریخ اسلام، از جان، مال و حتی فرزندان خود در راه اسلام گذشتند و با جان نثاری های خود اسلام را زنده نگه داشته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد پیشرفت های قابل توجهی در حوزه بانوان بودیم که در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به دست آمده است.

در پایان از بانوان هیئات مذهبی،مبلغه و موسسات قرآنی شهرستان فردیس تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس