تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی


تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه بر انجام کار فرهنگی فاخر و برجسته در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: علاوه بر به‌کارگیری این بیانیه به عنوان یک سند راهبری، باید ابعاد مختلف آن در جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی از طرح پیشنهادی یک موسسه مردم‌نهاد برای برگزاری نشست‌های سه‌گانه با هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و پیگیری اجرای آن با حضور یکهزار و ۵۰۰ نفر از جوانان استان استقبال کرد و افزود: ورود جوانان به این امر بسیار ارزشمند است اما دستگاه‌های فرهنگی نیز باید همراهی لازم را داشته باشند.

این طرح پیشنهادی که جامعه هدف آن جوانان هستند، به عنوان نخستین دستور جلسه توسط دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی مطرح شد و اظهارنظر برخی از اعضا و استقبال استاندار آذربایجان‌غربی را نیز همراه داشت.

«محمدمهدی شهریاری» که به عنوان نائب رییس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی در این جلسه حضور داشت، در مورد طرح پیشنهادی جوانان افزود: کار خوب و ارزشمندی است و هزینه مناسبی نیز برای اجرای آن پیش‌بینی شده‌است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی و دبیر این شورا نیز جزئیات این طرح پیشنهادی را مطرح کرد و گفت: ناظر این طرح دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و مجری آن موسسه مردم نهاد «بامداد اندیشه» خواهد بود.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری بیان کرد: این طرح پیشنهادی در صورت تصویب در این جلسه، طی سه مرحله شامل «تبیین بیانیه در سه نشست مختلف»، «پیگیری اجرای بیانیه طی سه جلسه از دستگاه‌های اجرایی» و «انعکاس طرح» اجرا خواهد شد.

محمدحسین حسنی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: موسسه «بامداد اندیشه» از این اداره‌کل دارای اعتبارنامه است و توان اجرای این طرح را دارد.

پیشنهاد اجرای طرح «نشست‌های سه‌گانه در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب» در نهایت با موافقت حاضران به تصویب رسید و شهردار ارومیه نیز به عنوان یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی تامین اعتبار آن از محل اعتبارات شهرداری را به میزان ۳۰۰ میلیون ریال تقبل کرد.

حجت‌الاسلام خدایاری در ادامه دومین دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی با عنوان راهکارهای فرهنگی برای اجرای سیاست‌های کلی جمعیتی مقام معظم رهبری را مطرح و تاکید کرد که اظهارنظر حاضران با دستور جلسه مرتبط باشد.

حاضران نیز اظهارنظر خود در این خصوص را بیان کردند اما نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تکمیل پیشنهادهای اعضا و تصویب آنها را به جلسه بعدی موکول کرد تا مصوبه مربوط به آن خروجی مطلوب‌تری داشته باشد.

سومین دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی نیز با آیین‌های گرامیداشت سردار سپهبد شهید سلیمانی و آیین چهلم وی مرتبط بود که در نهایت پس از اظهارنظر اعضا مقرر شد تا راهپیمایی ۲۲ بهمن با محوریت سردار دلها و آیین چهلمین روز شهادت ایشان نیز با هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۷ بهمن ماه جاری برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی همچنین در سخنرانی پایانی نیز مباحث فرهنگی را حتی از مباحث اقتصادی مهمتر دانست و افزود: مرور برخی از مصوبه‌های پیشین شورا و قدردانی از خامان فرهنگی استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید