افتتاح 8 پروژه میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد طی دهه فجر


افتتاح 8 پروژه میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد طی دهه فجر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:8 پروژه حوزه میراث فرهنگی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

"مجید صفایی" امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی چهار فصل و دارای طبیعتی بکر است که ۲۸۳ جاذبه گردشگری منحصر به فرد و دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی را در خود جای داده است.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی هشت پروژه اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: موزه یاسوج به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جنوب کشور از پروژه‌هایی است که در این ایام افتتاح می‌شود و موزه نفت گچساران نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آخرین وضعیت پروژه پارک آبی یاسوج تصریح کرد: در دو بازدیدی که از این پروژه داشتم مشکلات احصا و پیگیری‌های لازم برای رفع آنها اندیشیده شد و با این روند امیدواریم که این پروژه در اردیبهشت‌ماه سال آینده افتتاح شود.

صفائی به برگزاری جشنواره بین‌المللی گردشگری تهران اشاره داشت و با بیان اینکه این جشنواره سالانه برگزار می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره امسال از ۲۳ تا ۲۶ بهمن برگزار می‌شود و رویکرد ما معرفی استان در بحث میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی از حضور هنرمندان استان، آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و نمایندگان هتل‌ها و مراکز اقامتی استان، پخت و عرضه غذاهای سنتی استان، برپایی غرفه گردشگری الکترونیک، برپایی غرفه روابط عمومی و فضای مجازی و اجرای برنامه‌های نمایشی و آیین‌های سنتی استان در جشنواره گردشگری تهران خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چهارمین جشنواره ملی برفی دنا در پیست اسکی کاکان یاسوج خبر داد و خاطرنشان کرد: پیست اسکی کاکان به عنوان یک جاذبه منحصر به فرد در جنوب کشور سالانه میزبان گردشگران بسیاری است و در روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن‌ماه امسال نیز میزبان برگزاری جشنواره ملی برفی دنا است.

صفایی با بیان اینکه این جشنواره به یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، گفت: مسابقه تندیس‌های برفی، مسابقه اسکی نمایشی و اسنوبرد، مسابقه اسکی، مسابقه برف‌پیمایی و مسابقه عکاسی(شکار لحظه‌ها) از محورهای این جشنواره است و نمایشگاه صنایع دستی همراه با پخت غذاهای سنتی در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: ۸ پروژه حوزه میراث فرهنگی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تا این لحظه اجازه ندادم بوی مسائل سیاسی به این دستگاه برسد به همین دلیل گفتم همه رسانه‌ها بدون نگاه‌های سیاسی دعوت شوند و کسی از قلم نیفتند.

صفایی بیان کرد: بوی مسائل سیاسی اگر به میراث فرهنگی برسد ما عقب می‌مانیم قول می‌دهم در حوزه اجرا تلاشم را انجام دهم نه در حوزه سیاست و برای همه تفکرات سیاسی احترام قائلم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر