شمع یاد شهدای دانش‌آموز آستارا در مدارس روشن شد


شمع یاد شهدای دانش‌آموز آستارا در مدارس روشن شد

آستارا - ایرنا - یاد و خاطره 21 دانش‌آموز و معلم شهید آستارا با برگزاری آئینی با عنوان لاله‌های روشن، به مناسبت دهه مبارک فجر در 21 مدرسه این شهرستان گرامی داشته‌شد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش آستارا روز چهارشنبه در یادواه شهدای دانش آموز در مدرسه شهید محرم باقی این شهرستان گفت: آرمان ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور باید تبیین شود و نام شهیدان کم سنی همچون حسین فهمیده و بهنام محمدی، همواره بر تارک این سرزمین می درخشد.

عسگر شایان افزود: ۲۱ شهید دانش آموز و فرهنگی آستارا، سند افتخار آموزش و پرورش این شهرستان است و آئین های گرامیداشت آن عزیزان با حضور مسئولان و فرهنگیان در ۲۱ مدرسه برگزار می شود.

وی بیان کرد: تلاش علمی دانش آموزان، ضامن آینده کشور است و جوانان آگاه باشند که دشمن با تمام ابزار، برای سستی عقیده و باور نوجوانان و جوانان تلاش می کند.

معاون آموزش و پرورش آستارا گفت: انقلاب اسلامی باعث افول قدرت آمریکا شد و گروه های دست نشانده آن نظیر داعش در منطقه ناکام شدند و جوانان ما راه شهدا را ادامه خواهند داد.

شایان افزود: دانش آموزان در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیشقدم شوند و ترویج امور اخلاقی و دینی توسط قشر جوان، جامعه را در برابر فساد بیمه می کند.

این آئین با شعرخوانی، مداحی و پخش نماهنگ هشت سال دفاع مقدس خاتمه یافت.

۱۸ هزار دانش آموز در مدارس آستارا به تحصیل علم مشغول هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان