فرماندار: 25 شهرک حاشیه ای دماوند بدون خدمات به معضل تبدیل می‌شوند


فرماندار: 25 شهرک حاشیه ای دماوند بدون خدمات به معضل تبدیل می‌شوند

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه اکنون در اطراف شهرستان حدود 25 شهرک حاشیه نشین وجود دارد، گفت: ایجاد اینگونه شهرک ها بدون توجه به فراهم سازی خدمات زیربنایی و روبنایی قطعا به یک معضل تبدیل خواهد شد و ما باید مانع اینگونه موارد بدون توجه به آینده آن باشیم.

مجید صفری چهارشنبه شب در نشست پرسش و پاسخ مسئولان و مدیران شهرستان با مردم دماوند که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد جامع شهر برگزار شد، افتتاح و آغاز بکار پروژه های عمرانی و خدماتی را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون پاک شهدای ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: امسال در شهرستان دماوند سه مرحله افتتاح و کلنگ زنی پروژه داشتیم که با وجود محدودیت‌ها، توانستیم پروژه های مطلوبی را به بهره برداری رسانیم.

وی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر امسال ۷۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۵ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود، افزود: بهره برداری از پروژه‌های دهه مبارک فجر، ۹۷۰ موقعیت شغلی در شهرستان ایجاد می کند؛ همچنین امسال درمجموع ۲۲۴ پروژه بهره برداری و کلنگ زنی شده است که اغلب آن در هفته دولت و دهه فجر به بهره برداری رسید.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته در حوزه زیرساختی، به اصلاح شبکه های برق و آب شهرستان با هدف کاهش قطعی در فصول مختلف سال اشاره و بیان داشت: یکی از اولویت های شهرستان در ارائه خدمات زیربنایی، آغاز پروژه فاضلاب منطقه بود.

صفری ادامه داد: پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب یک پروژه ملی است که هم اکنون عملیات حفاری آن آغاز و بیش از شش کیلومتر آن انجام شده است و با توجه به اینکه کل شبکه فاضلاب شهر دماوند ۲۵۰ کیلومتر است، نیازمند مشارکت شهروندان در ثبت نام به موقع خرید انشعاب هستیم تا با همکاری شهرداری و نهادهای استانی این پروژه به نتیجه برسد.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در حوزه روستایی اشاره کرد و افزود: گازرسانی به ۱۱ روستای باقیمانده شهرستان دماوند از جمله اقدامات موثر در این شهرستان بوده که هم اکنون حفاری‌های اصلی آغاز شده و امیدواریم بزودی شاهد بهره برداری آن باشیم.

این مقام مسئول با تاکید براینکه شهرستان دماوند سومین شهرستان وسیع استان تهران است و با توجه به موقعیت خاص آن، مهاجر پذیری بالایی دارد، تصریح کرد: باید مراقب ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه باشیم و از منابع اصلی خود حفظ و حراست کنیم.

فرماندار دماوند ادامه داد: با تلاش مسئولان شهرستان توانستیم از احداث شهرک هاو مجتمع های مسکونی بکاهیم و منابع موجود را حفظ کنیم و از سوی دیگر اقدامات صورت گرفته در گذشته را تعیین تکلیف نمائیم.

صفری با تاکید به اینکه باغ شهر بودن دماوند باید حفظ شود، گفت: یکی از اقدامات ما در این راستا توسعه صنعت و تقویت شهرک های صنعتی بود و امروز به مرحله ای رسیده ایم که شهرک صنعتی آیینه ورزان دماوند رو به توسعه است و شهرک صنعتی دماوند۲ نیز بعد از گذشت بیش از ۷ سال تعیین تکلیف شده و آماده واگذاری است که با توسعه این دو شهرک زمینه اشتغال بیش از ۵هزار نفر فراهم خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند در ادامه با تاکید بر نقش مردم و حضور حداکثری آنان در انتخابات دوم اسفند ماه، تصریح کرد: انتخابات یک رویداد مهم سیاسی است که مردم با حضور خود سرنوشت خویش را رقم می زنند و بدانید حضور حماسی شما در این عرصه قطعا اهداف دشمن را خنثی خواهد کرد.

وی گفت: بیش از چهار هزار نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه هستند و قطعا بهترین و مطمئن‌ترین انتخابات را در پیش داریم چراکه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و اولویت ما توجه به قانون است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری