طراحی برچسبی با توانایی درمان دیابت


طراحی برچسبی با توانایی درمان دیابت
پژوهشگران دانشگاه UCLA با همکاری پژوهشگران دانشگاه MIT یک برچسب انسولین طراحی کردند که توانایی اندازه‌گیری و مدیریت گلوکز بیماران مبتلا به دیابت را دارد و در صورت احتیاج قادر است انسولین موردنیاز را به بدن آنها تزریق کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی، این برچسب هوشمند به اندازه یک سکه بوده و عمر مفید آن یک روز است. استفاده از این برچسب، نیاز به اندازه‌گیری قند خون و تزریق انسولین را از بین می برد و عملکرد طبیعی پانکراس را شبیه سازی می کند.

این برچسب شامل مقادیری انسولین است که داخل میکروسوزن هایی تعبیه شده و زمانیکه قند خون کاربر به میزان مشخصی برسد، به سرعت به بدن او تزریق می شود. با تنظیم شدن میزان قند خون کاربر، تزریق انسولین به بدن نیز کاهش می یابد. به گفته پژوهشگران یکی از مزایای قابل توجه این برچسب، جلوگیری از تزریق بی اندازه انسولین به بدن است که میتواند تبعات نامطلوبی مثل هیپوگلیسمی، تب، کما یا حتی مرگ داشته باشد.

در حال حاضر پژوهشگران عملکرد این برچسب را روی خوک ها و موش ها با موفقیت مورد آزمایش قرار داده اند و انتظار میرود آزمایش های انسانی را بزودی شروع کنند.

گزارش کامل این پژوهش ها در نشریه Nature Biomedical Engineering منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز