رصد دقیق مرزهای دریایی دیّر برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا


رصد دقیق مرزهای دریایی دیّر برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا

فرماندار شهرستان دیّر گفت: مرزهای دریایی دیّر برای پیشگیری از ورود کرونا ویروس به طور دقیق رصد می‌شود.

کریم علی‌حسنی در شورای پدافند غیرعامل با اشاره به مرز دریایی و تردد پهلوگیری کشتی‌های بزرگ با اتباع خارجی و لنج‌های سفاری در شهرستان دیّر اظهار کرد: برای حفظ سلامت جمعی، اقدامات پیشگیرانه در مرزها برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا باید بسیار قوی‌تر و دستگاه‌های ذی‌ربط با شبکه بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر آموزش برای مبارزه با بیماری‌های واگیر و کرونا، اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در شورای پدافند غیرعامل و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر هم‌اکنون تیم‌های مراقبت مرزی برای غربالگری ملوانان حضور دارند و اقدامات لازم برای امر پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در حال انجام است.

این مسئول با تأکید بر اجرای دقیق دستورالعمل مقابله با ویروس کرنا جدید، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در اجرای توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه بسیار ضروری است.

فرماندار دیّر با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها نسبت به آگاهی بخشی در سطح جامعه در مقابله با ویروس کرونا گفت: با حفظ آرامش جامعه آموزش‌های لازم ارائه و مردم فقط به توصیه‌های وزارت بهداشت در خصوص راه‌های پیشگیری عمل کنند.

علی‌حسنی افزود: آموزش‌ و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در مقابله با شیوع بیماری‌های واگیر بسیار مهم و تأثیرگذار است و لازم است مسئولین آموزش و پرورش بستر لازم برای آموزش اصول پیشگیری از کرونا ویروس فراهم آورند.

پایگاه بهداشتی مرزی دریایی در اسکله بندر دیّر مستقر است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر نیز با اشاره به راه‌های پیشگیری از کرونا ویروس گفت: راه‌های پیشگیری از کرونا ویروس جدید ساده و شامل شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت آداب تنفسی مانند گرفتن دستمال جلوی دهان به هنگام عطسه است.

احمد آخوندی افزود: پایگاه بهداشتی مرزی دریایی در محل اسکله بندر دیّر مستقر است و تجهیزات لازم از قبیل تب سنج لیزری تامین و کنترل لنج‌ها و کشتی‌های وردی به اسکله و مراقبت‌های لازم به طور جدی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد