کرسی تلاوت رضوی در سبزوار


کرسی تلاوت رضوی در سبزوار

گروه شهرستان‌ها ــ همزمان با ایام‌الله دهه فجر در شامگاه 16 بهمن کرسی تلاوت کلام‌الله مجید با حضور قاریان بین‌المللی و قاریان قرآن حرم رضوی در سبزوار برگزار شد. محفلی قرآنی که قاریانش از کودکان تا بزرگسالان به همراه شهدا در آن حاضر بودند.

کرسی تلاوت رضوی در سبزوار

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شامگاه 16 بهمن‌ماه در ایام‌الله دهه فجر در مسجد امام رضا(ع)(مسجد برغمدی‌ها) مهمان مراسمی بودم که میزبان آن خادمیاران حرم رضوی و آستان قدس با کمک خانه فرهنگ و هنر در حاشیه شهر سبزوار بودند و برخی از تلاوت‌کنندگان کلام‌الله مجید نیز از قاریان حرم رضوی بودند.

مراسم کرسی تلاوت رضوی با بیان حکایتی دینی توسط مجری آغاز و در ادامه ابوالفضل انتظاری، از قاریان قرآن جوینی که دارای افتخارات متعدد شهرستانی و بعضا استانی است، آیاتی از کلام‎الله مجید را تلاوت و در ادامه با تلاوت سوره حمد به سبک استاد عبدالباسط قرائت خود را به پایان رساند.

نفر دوم این کرسی تلاوت سجاد کلاته، قاری قرآن خردسالی بود که از صفحه 354 تلاوتش را آغاز کرد و در ادامه بعد از او سجاد انصاری‌پور، نفر اول مسابقات قرآن اوقاف در سال 91 با معرفی خودش و اینکه بعد از مسابقات قرآن در آن سال برای تلاوت قرآن به نجف و کربلا اعزام شدند از صفحه 290 آیه 78 کلام‌الله مجید تلاوتش را آغاز کرد.

در حالی که اکثر کودکان در ردیف‌های اول تا سوم مسجد پشت رحل‌های قرآن و برخی از بزرگسالان بر روی صندلی‌هایی در گوشه مسجد نشسته‌ بودند، برخی از کودکان خسته شده و بعضا در رفت‌وآمد و جابه جایی و برخی در حال گفت‌وگو با بغل دستی خودشان بودند.

نفر بعدی این کرسی تلاوت استاد علی‌اصغر رسولیان از برترین‌های قرآنی سبزوار و داری مقام اول در منقبت‌خوانی از مسابقات آذربایجان است که به جای تلاوت قرآن در مدح امام رضا(ع) به منقبت‌خوانی می‌پردازد و حال و هوای مجلس را عوض کرد.

بخش بعدی این محفل قرآنی مربوط به حافظان کل قرآن و پرسش و پاسخ حاضران از محمد قربانی، حافظ کل قرآن است که به خوبی به سوالات حاضران از جزء 1 تا 10 پاسخ داد.

از دیگران قاریان این محفل قرآنی هادی اسفیدانی، نفر اول مسابقات قرآن کرواسی در ابتدای تلاوت با معرفی خودش بیان می‌کند، بعد از مسابقات قرآن کرواسی و کسب مقام اول از طرف بعثه مقام معظم رهبری در قالب کاروان قرآنی نور به حج تمتع اعزام شدند و برای زائران بیت‌الله الحرام به تلاوت کلام‌الله مجید پرداخت.

خادم حرم رضوی و قاری قرآن بارگاه ملکوتی آستان قدس رضوی هشتمین امام شیعیان در این محفل نورانی با تلاوت زیبای خود از آیه 5 سوره قصص حال و هوای این مجلس قرآنی را عوض کرد و در میان تلاوت خود به کرات مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

وی که از شاگردان شهید منا، حاج محسن حاج حسنی کارگر است، به تلاوت خود ادامه داد.

زینت بخش کرسی تلاوت مسجد امام رضا(ع) در آن شب نورانی به غیر از حاضران شهدای حاضر در مجلس نیز بودند، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که بر روی بنری بر زیر سن کرسی تلاوت که عکس این شهید مقاومت را در حال قرائت قنوت دست نشان می‌دهد نوشته شده است: «در خواب بودیم و او رفت...» و 31 شهید روستای بغمد که عکس‌های آن‌ها دور تا دور مسجد بر روی دیوار قرار گرفته بودند، از دیگر حاضران این مجلس قرآنی هستند.

پایان بخش این محفل قرآنی و آن شب به یادماندنی تلاوت سوره حمد و توحید و قرائت دعای ختم قرآن توسط استاد یزدانفر از قاریان مشهور سبزواری بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته