میزان درآمد پایین برنامه نویسان گوگل نسبت به برنامه نویسان اپل


میزان درآمد پایین برنامه نویسان گوگل نسبت به برنامه نویسان اپل

شرکت گوگل نتوانسته است در پرداخت حقوق کارمندان خود آن‌ها را به رضایت مورد نظر برساند.

میزان درآمد پایین برنامه نویسان گوگل نسبت به برنامه نویسان اپل

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل اخیرا در یک اقدام عجیب کاری را کرد که تاکنون انجام نداده بود. مسئولین این شرکت لیستی از جزئیات درآمد سه ماه یوتیوب و همچنین برخی جزئیات فروش سخت افزار‌های خود را منتشر کرد. علت نمایان کردن جزئیات درآمدی گوگل از نگاه تحلیل‌گران عدم رضایت شرکت از میزان درآمد گوگل بوده است.

عدم رضایت برنامه نویسان اندروید

به دلیل عدم کافی بودن درآمد کسب شده توسط گوگل، این شرکت توانسته تاکنون تنها هشتاد میلیارد دلار را به عنوان حقوق به برنامه نویسان اندروید خود بپردازد. این مبلغ پرداختی تقریبا نصف مبلغی است که شرکت اپل به برنامه نویسان خود اختصاص داده است. گفتنی است با این که میزان قابل توجه‌ای از گوشی‌های هوشمند در جهان از سیستم عامل اندروید برخوردارند، اما این امر کاملا واضح است که درآمد برنامه نویسان iOS به مراتب بیشتر از دیگر برنامه نویسان در صنعت گوشی است. این امر حالا با انتشار مبالغ پرداخت شده توسط گوگل کاملا تایید می‌شود. از دیگر بخش‌های درآمدزای گوگل می‌توان به فروش سخت افزار‌ها اشاره کرد که برای این شرکت هفتده میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. با توجه به کمبود بودجه و درآمد شرکت گوگل از جهات مختلف این امر مشخص می‌شود که چرا این شرکت در گسترش و فروش گوشی‌های پیکسل خود همواره با مشکل مواجه می‌شود.

میزان درآمد پایین برنامه نویسان گوگل نسبت به برنامه نویسان اپل

با حساب آن که مسئولین این محصولات از پشتیبانی مالی مناسبی برخوردار نیستند این محصولات همواره از کمبود‌های مختلفی برخوردارند. گفتنی است که این مشکل پیش‌تر نیز برای شرکت‌های بزرگ دیگر مانند نوکیا و سونی نیز پیش آمده است. هر کدام از این شرکت‌های مذکور راه متفاوتی را برای مقابله با این نوع مشکلات پیش گرفته‌اند. متاسفانه فعلا هیچ خبری از اهداف شرکت گوگل برای بهبود شرایط حال حاضر خود منتشر نشده است. اما انتظار می‌رود در کنفرانس‌های پیش رو این شرکت از طرح‌های توجیهی جدیدی رونمایی کند. به اعتقاد بعضی از تحلیل‌گران شرکت گوگل در نظر دارد تا طرح‌های مذکور را در کنفرانس ماه جولای در واشنگتون برای کارکنان خود توضیح دهد چرا که گوگل معمولا ماه جولای را به توجیهات مالی خود اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ساخت خودروهای الکترونیک استون مارتین با تاخیر مواجه شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی