اولین فستیوال «محاسبات دهنی چرتکه» در بیرجند برگزار شد


 اولین فستیوال «محاسبات دهنی چرتکه» در بیرجند برگزار شد

عظیمی فر گفت: اولین فستیوال شهرستانی محاسبات ذهنی با چرتکه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور 40 نفر در بیرجند برگزار شد.

«مرتضی عظیمی‌فر» در حاشیه برگزاری اولین فستیوال شهرستانی محاسبات ذهنی با چرتکه در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار کرد: این فستیوال شهرستانی محاسبات ذهنی با چرتکه با همکاری آموزشگاه کویران به مناسبت دهه فجر برگزار شده است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۰ نفر از دانش آموزان شهر بیرجند در فستیوال محاسبات ذهنی چرتکه با هم به رقابت می پردازند، افزود: دوره‌های آموزشی محاسبات ذهنی می تواند باعث افزایش دقت، اعتماد به نفس و افزایش یادگیری نونهالان و نوجوانان شود.

عظیمی فر با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در زمان تعیین شده باید سوالات ذهنی را با چرتکه حساب کنند، ادامه داد: در پایان این فستیوال در هر رده سنی سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه در سال آینده مسابقات استانی محاسبات ذهنی در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: با آموزش چرتکه می‌توان مهارت‌ها و توانایی‌های خلاقیت در ریاضی را افزایش داد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی اضافه کرد: آموزش چرتکه در درس ریاضی باعث افزایش خلاقیت و خودکارآمدی دانش‌آموزان می‌شود.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا