کاهش دمای کشور در هفته آینده


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دمای اغلب استان‌های کشور به جز مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، ضیاییان در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور گفت: پیش‌بینی کلی نقشه‌های...

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دمای اغلب استان‌های کشور به جز مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، ضیاییان در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور گفت: پیش‌بینی کلی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که روز پنج‌شنبه و جمعه آسمان اغلب مناطق کشور صاف بوده و افزایش نسبی دما به ویژه در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که از بعد از ظهر پنج‌شنبه و طی روز جمعه در شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید و افزایش دمای چهار تا هفت درجه‌ای را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: از بعد از ظهر روز جمعه به تدریج با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی بارش باران و برف آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که روز شنبه با توجه به گسترش و تقویت این سامانه بارشی در بخش‌هایی از مرکز کشور، دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و در اواخر وقت به صورت پراکنده شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و در این روز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، ارتفاعات جنوب لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

ضیاییان با بیان این‌که روز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب کشور و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی ادامه دارد، گفت: علاوه بر مناطق یاد شده در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور نیز احتمال بارندگی وجود دارد.

وی با بیان این‌که روز دوشنبه شاهد افت محسوس دما در نیمه شمالی کشور و بارش برف در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بارش باران و برف در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: یکشنبه تا سه‌شنبه در اغلب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق کاهش محسوس دما حدود هشت تا ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود که افت دما در سواحل دریای خزر محسوس‌تر خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای پایتخت نیز با بیان این که برای تهران آسمانی صاف همراه با وزش باد برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: از روز شنبه آسمان تهران نیمه ابری، گاهی وزش باد و در بعضی ساعات بارش باران تا روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود، اما در روز دوشنبه احتمال بارش باران و برف وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟