4 چمن مصنوعی در سمیرم نصب می‌شود


4 چمن مصنوعی در سمیرم نصب می‌شود

اصفهان- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان سمیرم از نصب چهار چمن مصنوعی در این شهرستان جنوبی استان اصفهان خبر داد.

سید محمدرضا فلسفی روز پنجشنبه در گردهمایی تقدیر از قهرمانان ورزشکار سال ۹۸ سمیرمی در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان، اظهارداشت: چمن‌های مصنوعی تحویل شهرستان شده‌اند و بزودی نصب می‌شوند.

به گفته وی قرارداد نصب چمن‌ها منعقد شده که با مساعد شدن شرایط آب و هوایی هر چهار چمن، در بخش های چهارگانه سمیرم نصب می‌شوند.

رییس اداره ورزش و جوانان سمیرم گفت: مساحت کل چمن‌های خریداری شده هفت هزا رو ۴۱۷ متر است که با نصب آنها سرانه ورزش شهرستان بیشتر خواهد شد.

فلسفی مجموع سرانه برای هر ورزشکار سمیرم را ۴۷ صدم درصد اعلام کرد و افزود: ۱۹ صدم درصد از این سرانه مربوط به فضاهای سرپوشیده و ۲۸ صدم درصد آن به فضاهای ورزشی روباز اختصاص دارد.

وی تعداد باشگاه‌های ورزشی فعال در سمیرم را ۱۲ مورد ذکر و اضافه کرد: هشت باشگاه ورزشی دیگر در آستانه گرفتن مجوزهای نهایی برای شروع بکار و فعالیت رسمی هستند.

رییس اداره ورزش و جوانان سمیرم جایگاه ورزش سمیرم در ۶ ماهه اول سال ۹۸ را رتبه سوم استان برشمرد و تصریح کرد: ۱۱ طرح ورزشی نیمه تمام در چهار بخش شهرستان داریم که از ۵۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت کار دارند اما اعتبار کافی برای تکمیل ندارند.

به گفته فلسفی امسال و سال گذشته ۳۶ خانه ورزش در روستاهای شهرستان سمیرم تجهیز و راه اندازی شد که با استقبال خوب روستاییان نیز همراه شده‌اند.

وی همچنین یکی از مهمترین طرح‌های ورزشی این شهرستان را، احداث خانه کوهنوردی روستای گردشگری خفر عنوان کرد و گفت: اجرای کامل این طرح ۴۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد که در مرحله اول با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال در دست انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط آب و هوایی در دامنه های سرد و برفی دنا و زاگرس و تخصیص اعتبار، مرحله دوم احداث خانه کوهنوردی روستای خفر آغاز شود.

امام جمعه سمیرم در همین نشست ضرورت اخلاق مداری در ورزش را یادآور شد و افزود: ایرانی مسلمان باید در هر زمینه ای بویژه ورزش قهرمانی اخلاق مدار و الگو باشد.

حجت الاسلام سیف‌الله دهقانی خاطرنشان کرد: زمانی که ورزشکار ایرانی در کشور خارجی سجده شکر می گذارد در واقع عبادت خدا می کند که همین نوعی تبلیغ دین خدا و عبادت در هر لباس و جایگاهی است.

جمعی از قهرمانان رشته های مختلف ورزشی، پیشکسوتان، مربیان، مدیران اداری و فعالان رسانه ای حوزه ورزش در این همایش تقدیر شدند.

شهرستان سمیرم با سه هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته و ۴۰ هیات ورزشی فعال، ۱۵۰ روستا و آبادی و چهار بخش مرکزی، دناکوه، پادنا و وردشت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک