معرفی تویوتا هایلندر XSE مدل 2021


معرفی تویوتا هایلندر XSE مدل 2021
تا به حال جای خالی کراس اور تویوتا هایلندر نسخه ی اسپرت XSE در سبد محصولات این شرکت خالی بود، ولی از پاییز سال جاری مدل ۲۰۲۱ این کراس اور عضو جدیدی خواهد داشت.

سال قبل تویوتا از مدل کاملاً بهبود یافته ی هایلندر رونمایی کرد. این کراس اور جدید با سه ردیف صندلی و ظاهری جدید به بازار جهانی راه یافت، منتها برعکس مدل های دیگر تویوتا جای نسخه ی اسپرت XSE در این خانواده خالی بود. اکنون بعد از گذشت حدود یک سال تویوتا تصمیم دارد نسخه ی اسپرت XSE هایلندر را برای مدل سال ۲۰۲۱ راهی بازار کند. این اتومبیل بطور رسمی در نمایشگاه خودروی شیکاگو رونمایی خواهد شد.

با توجه به عکس های منتشر شده از این اتومبیل، نسخه ی XSE هایلندر جا پای کمری XSE گذاشته است. ظاهر این خودرو بطور کامل با مدل استاندارد متفاوت است. جلو پنجره ی بازطراحی شده به همراه ورودی هوای بزرگ تر باعث شده نمای جلوی هایلندر خشن و اسپرت بنظر برسد. اسپویلر، شیشه های دودی، آینه بغل های مشکی رنگ، ریل سقف سیاه رنگ، رکاب های با ارتفاع کمتر، سپر عقب با طراحی جدید، اگزوزهای کروم دوگانه و رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی خاص با رنگ آمیزی مشکی از سایر تغییرات ظاهری نسخه ی XSE هایلندر ۲۰۲۱ است.

تغییرات ظاهری تنها به خارج از خودرو محدود نمی شود و تویوتا فضای داخلی هایلندر XSE را هم دست خوش تغییراتی نموده است. تزئینات فیبر کربن روی داشبورد، نورپردازی داخلی و تزئینات سیاه رنگ صندلی ها از عمده ترین تغییرات کابین هایلندر XSE است. خریداران میتوانند بصورت سفارشی از تزئینات قرمز و مشکی رنگ در روکش چرم صندلی ها و یک سیستم صوتی ۱۲۰۰ واتی با ۱۱ بلندگو برخوردار شوند.

معرفی تویوتا هایلندر XSE مدل 2021
معرفی تویوتا هایلندر XSE مدل 2021
معرفی تویوتا هایلندر XSE مدل 2021
معرفی تویوتا هایلندر XSE مدل 2021
معرفی تویوتا هایلندر XSE مدل 2021
معرفی تویوتا هایلندر XSE مدل 2021
معرفی تویوتا هایلندر XSE مدل 2021

علاوه بر تغییرات ظاهری، هایلندر XSE تغییرات فنی نیز داشته است. کمک فنرهای اسپرت تر و سفت تر، میل موج گیر عقب سفت تر و اعمال تغییرات روی فرمان برقی برای القای حس اسپرت تر و واکنش های بهتر از مهم ترین تغییرات فنی در این ماشین است. با توجه به این موارد می ةوان انتظار داشت که وزن نسخه ی XSE نسبت به نمونه های دیگر اندکی بالاتر است، ولی با این وجود تویوتا سیستم پیشرانه و انتقال قدرت هایلندر XSE را تغییر نداده است.

نسخه ی XSE شبیه دیگر نسخه های هایلندر از پیشرانه ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۶ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این پیشرانه در کنار یک جعبه دنده ی ۸ سرعته ی خودکار وظیفه ی به حرکت درآوردن این کراس اور اسپرت را برعهده دارد. هایلندر XSE در نسخه های گوناگون محور جلو محرک و تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد. نسخه ی تمام چرخ محرک تنها در تیپ های لیمیتد و پلاتینیوم قابل سفارش است که در آن یک دیفرانسیل تعبیه شده می تواند ۵۰ درصد از گشتاور خودرو را به محور عقب انتقال داده و باتوجه به وضعیت رانندگی با نسبتی خاص بین چرخ های عقب تقسیم کند.

هرچند هنوز نرخ نهایی این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده است، ولیکن طبق اعلام تویوتا این نسخه میان نسخه های XLE و لیمیتد قرار می گیرد. با این اوصاف میتوان بازه ی قیمتی ۴۰ تا ۴۵ هزار دلاری برای این خودرو متصور بود. تویوتا امیدوار است از پاییز امسال که این خودرو به بازار عرضه می شود، ۱۲ درصد از خریداران هایلندر، نسخه ی XSE را انتخاب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟