طرح ویژه نظارت بر بازار قم از اول اسفند آغاز می‌شود


طرح ویژه نظارت بر بازار قم از اول اسفند آغاز می‌شود

قم-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به تشدید نظارت بر بازار و اصناف استان گفت: طرح ویژه نظارتی استان از روز نخست اسفند ماه آغاز شده و تا ایام نوروز ادامه می یابد.

مهراد غضنفری روز جمعه در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار قم بیان کرد: نظارت بر بازار بر جلوگیری از گران فروشی و عرضه خارج از شبکه ضروری است.

وی تصریح کرد: در زمینه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز در یک پروسه بلند مدت جای هیچ گونه کمبود و نگرانی در سطح استان احساس نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های استانی روزانه از وضعیت بازار را رصد کرده و اشراف کاملی بر استان در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

غضنفری گفت: وضعیت استان در تامین کالاهای اساسی مطلوب است و دغدغه‌ای در این وضعیت احساس نمی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: باید بخشی از ظرفیت انبارهای بخش خصوصی برای ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی بیان داشت: نیاز به احداث انبار ذخیره کالا در استان قم یک ضرورت است و باید در این زمینه برنامه ریزی انجام بگیرد.

غضنفری تصریح کرد: برای کاهش هزینه های تولید در بخش کشاورزی باید از ظرفیت تشکل ها و تعاونی‌ها به نحو مطلوب تری استفاده گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تاکید کرد: شهرداری قم در رابطه با ایجاد بسترهای لازم برای توزیع میوه شب عید همکاری لازم را به خرج دهد.

وی با تاکید بر ساماندهی واحدهای گاز«ال پی جی» گفت: باید مکانی ایمن و استاندارد برای رفع مشکل مردم در این رابطه در سطح شهر قم راه اندازی گردد.

وی تصریح کرد: همچنین شرکت توزیع فرآورده های نفتی و شهرداری قم باید چند مکان استاندارد و ایمن را برای حل مشکل مسافران نوروزی در رابطه با پیک‌نیک پرکنی، اقدام کند.

غضنفری ابراز کرد: با وجود اینکه وضعیت استان در برگزاری نمایشگاه هر سال مطلوب تر شده اما همچنان برخی از دستگاه ها به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم یادآور شد: تمام دستگاه های استانی در مسیر کوتاه کردن فاصله بین کلنگ تا قیچی پروژه های عمرانی گام بردارند.

وی اضافه کرد: روند افتتاح پروژه های تولیدی و اشتغال زایی دستگاه های اجرایی استان در زمان بندی مشخص باید در تمام طول ادامه داشته باشد.

مشکلی در تامین نهاده های دامی در قم احساس نمی شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز ابراز کرد: در تامین و توزیع نهاده های دام و طیور هیچ مشکلی وجود نداشته و به هر میزان که نیاز باشد در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

عباس پور میدانی تصریح کرد: برای تامین نهاده های دامی باید نقش تعاونی های مصرف و روستایی پررنگ از گذشته شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم اظهار کرد: به دلیل عدم کشش بازار قیمت گوشت مرغ در ایام نوروز با افزایش چندانی همراه نخواهد شد.

پور میدانی خاطرنشان کرد: از چند ماه گذشته قیمت گوشت مرغ کمتر از نرخ مصوب در سطح فروشگاه های قم عرضه می شود.

وی ابراز کرد: کمبود انبار برای ذخیره کالاهای اساسی و به ویژه در زمینه طیور در سطح استان قم احساس می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در این وضعیت می توان از ظرفیت انبارهای خالی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی استفاده شود.

وی تصریح کرد: جوجه ریزی دی ماه سال جاری یک میلیون ۴۸۰ هزار قطعه بوده است.

پور میدانی اضافه کرد: در ۱۵ روز ابتدای بهمن ماه سال جاری ۵۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی در قم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد جوجه ریزی در استان قم نسبت به دو سال گذشته با یک رشد معناداری همراه شده است.

سه برابر نیاز استان حواله شکر صادر شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز تصریح کرد: احتمال تغییر نرخ ارز از ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی برخی چالش هایی را در بازار شکر به وجود آورده است.

بهزاد راد منش تصریح کرد: در بهمن امسال ۶ هزار و ۲۹۰ تن حواله شکر صادر شده که نسبت به ماه های قبل سه برابر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در انبارهای استان به وفور برنج هندی تامین شده و به هر اندازه که تقاضای بازار باشد برنج در اختیار توزیع کنندگان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در رابطه با تامین روغن هم جای هیچ مشکلی در سطح استان قم احساس نمی شود.

رادمنش بیان داشت: در رابطه با تامین گندم مورد نیاز استان قم پیش بینی های لازم صورت گرفته و ۲۲ هزار تن نیز در فرآیند خرید قرار دارد.

فعالیت واحدهای گاز مایع مخاطره آمیز است

مدیرکل استاندارد قم هم بیان داشت: فعالیت برخی واحدهای غیر مجاز گاز ال پی جی به شدت مخاطره آمیز است و ممکن است به اتفاقات تلخی بینجامد.

مجید آوری فرد عنوان کرد: شهرداری و شرکت توزیع فرآورده های نفتی استان برای تامین گاز ال پی جی مورد مسافران نوروزی تدابیر لازم را در هسته مرکزی شهر پیش بینی کند.

وی تصریح کرد: برخی از واحدهای غیر مجاز گاز ال پی جی اقدام با کپسول های ۵۰ کیلویی اقدام به پر کردن کپسول می کنند که به شدت می تواند حادثه آفرین باشد.

وی افزود: هیچ ایستگاه تزریق مجاز و استاندارد گاز مایع ال پی جی در سطح استان قم وجود ندارد و نصب آن در بر روی خودروها تخلف است.

۱۰۵۰ تن میوه شب عید در قم خریداری شد

وی با اشاره به تامین میوه شب عید، یادآور شد: قرارداد و خرید ۷۰۰ تن پرتغال از مازنداران و ۳۵۰ تن سیب از شهر دماوند برای میوه شب عید قم انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: از روز نخست اسفندماه روند بارگیری و انتقال این محصولات به استان قم انجام می گیرد و در سطح استان توزیع می شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم هم با اشاره به صدور حواله کالاهای اساسی، گفت: در بهمن ماه ۶ هزار و ۷۰۰ تن حواله خرید شکر در قم صادر شده است.

پروان گفت: از ابتدای بهمن ماه همچنین برای خرید ۲۴۰ تن برنج پاکستانی حواله به مباشران صادر شده و در رابطه با تامین گوشت سبک و سنگین مشکلی وجود ندارد.

وی بیان داشت: در دی ماه یکهزار و ۲۸۴ حلقه لاستیک سنگین در سطح قم تامین و توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در روزهای گذشته ۵ هزار حلقه لاستیک سبک در استان تامین و تاکنون ۳ هزار حلقه از آن توزیع گردیده است.

پروان با اشاره به روند ساماندهی فعالیت واحدهای گاز «ال پی جی» اظهار کرد: سازمان آتشنشانی شهرداری قم از ساماندهی این صنف و اختصاص مکان خاص برای آن به دلیل مخاطراتی که دارد مخالفت کرده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اظهار کرد: در برگزاری نمایشگاه های بهاره عرضه کالاهای خارجی ممنوع است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه ها از ابتدای فروردین ماه آغاز و تا ۲۵ همین ماه ادامه پیدا می کند.

پروان ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه بهاره در شهرک پردیسان و سایت استانداری برای جلوگیری از سرریز جمعیت به هسته مرکزی شهر در دستور کار قرار دارد.

توزیع گاز مایع در قم باید الکترونیکی شود

سپس مدیر شرکت توزیع فرآورده های نفتی قم عنوان کرد: در پل حجتیه، مسجد مقدس جمکران و میدان هفتاد دو تن برای ساماندهی واحدهای گاز مایع در نظر گرفته شده است.

محمود طاهری با اشاره به ضرورت ساماندهی واحدهای گاز مایع اضافه کرد: ساماندهی این مراکز باید بر اساس ضوابط و اصول استاندارد انجام بگیرد.

وی ابراز کرد: برای جلوگیری از ایجاد تنش در بازار گاز مایع استان قم باید به دنبال توزیع الکترونیکی گاز ال پی جی باشد.

وی خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن توزیع گاز مایع امکان سوء استفاده مصرف کنندگان غیرواقعی را از بین می برد.

مدیر شرکت توزیع فرآورده های نفتی قم یادآور شد: تا زمانی که دست واسطه ها از توزیع گاز مایع کوتاه نشود تنش در این توزیع این محصول ادامه خواهد یافت.

طاهری خاطرنشان کرد: هر ماه به صورت متوسط ۹۴۰ تن گاز مایع توسط ۵۴ نمایندگی در سطح شهر قم توزیع گردیده است.

وی ادامه داد: تمرکز اصلی شرکت توزیع فرآورده های نفتی قم بر مصرف خانوار به ویژه در مصارف روستایی است.

در جلسه شورای کارگروه تنظیم بازار که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم برگزار شد اخرین روند نوسان کالاهای اساسی، میوه شب عید و ساماندهی واحدهای توزیع گاز مایع بررسی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟