«مصحف رنگی تجوید» زینت بخش کتابخانه آستان مقدس عباسی


«مصحف رنگی تجوید» زینت بخش کتابخانه آستان مقدس  عباسی

موسسه قرآن کریم وابسته آستان مقدس حضرت عباس(ع) اعلام کرد: «مصحف رنگی تجوید» پس از چاپ در اختیار این موسسه قرآنی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn، موسسه قرآن کریم وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) اعلام کرد: مرحله اول از چاپ نسخه های «مصحف رنگی با احکام تجوید« که به تازکی با نظارت کمیته تخصصی مرکز علوم و تفسیر قرآن کریم منتشر شده، به دست این موسسه قرآنی رسیده است.

این مرکز درباره مهمترین ویژگی های این قرآن، گفت: این قرآن رنگی در چاپخانه دارالکفیل با کاغذ بسیار مرغوب و با کیفیت و در قطع وزیری چاپ شده است. خوشنویسی آیات این مصحف به خط «حمید السعدی» و همکاری سید «محمد المشرفاوی» خوشنویس عراقی انجام گرفته است.

خط این اثر به خط نسخ است، این خط واضح است و قاری به آسانی می تواند آیات را بخواند. این اثر با علامت ها و نشانه های رنگی ویژه علم تجوید و حرکت گذاری بسیار واضح متمایز شده است. این حرکت گذاری ها برای کسانی که فن قرائت و تجوید را به طور صحیح فرا می گیرند، بسیار مفید است.

احکام قرائت و تجوید در قسمت پایین صفحه با علامت های رنگی مشخص شده است. هرکدام از احکام تجوید با رنگ مخصوص ذکر شده است. این اثر با نظارت کمیته علمی تخصصی در زمینه علامت ها و نشانه های مربوط به مد، غنه، تفخیم و سایر موارد تجوید مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

این مصحفریال یک راهنمای خوب برای کسانی است که می خواهند قرائت صحیح قرآن کریم را بیاموزند.

کتابخانه قرآن کریم وابسته به موسسه قرآنی در کربلای معلی، مصحف رنگی با احکام تجوید را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول