حجم آب سد گیلارلو کاهش یافته است


حجم آب سد گیلارلو کاهش یافته است

اردبیل-ایرنا- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:حجم آب موجود در پشت سد گیلارلو شهرستان گرمی‌مغان در مقایسه با سال گذشته یک میلیون متر مکعب کسری نشان می‌دهد.

نبی‌الله پاسبان عیسی‌لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آب ذخیره شده در پشت سد گیلارلو را ۵.۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این سد با حجم مخزن 8.5میلیون مترمکعب بواسطه یک رشته کانال به‌طول ۱۶ کیلومتر، از آب مازاد رودخانه‌های برزند چایی و دیزج چایی تامین می‌گردد.

وی اضافه کرد:با تخصیص ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار متر مکعب آب در سال از سد گیلارلو ۶۳۰ هکتار از اراضی پایین دست سد به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز گردیده که در فاز اول ۴۰۰ هکتار زیر کشت کلزا قرار گرفته و در سال زراعی جاری دو مرحله آبیاری گردیده است.

پاسبان از تخصیص اعتبار یک میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی خبر داد و گفت: از محل اعتبارات مرمت و بازسازی شبکه (اعتبارات جاری شرکت) نیز اعتبارلازم برای این سد اختصاص داده می‌شود.

سد گیلارلو در شهرستان گرمی مغان در سال ۱۳۷۵ با ۸ میلیون مترمکعب حجم آب با هدف تامین آب شرب شهر گرمی احداث شد که با انتقال آب جعفرآباد به گرمی و رفع مشکل آب این شهر دریاچه مصنوعی گیلارلو به دلیل موقعیت جغرافیایی و چشم انداز زیبا به عنوان منطقه نمونه گردشگری درآمد.

این سد در پنج کیلومتری شمال شهر گرمی مغان و در کنار روستای گیلارلو واقع است و آب آن از طریق کانالی از رودخانه های برزند و دیزده چایی تامین می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا