مهم‌ترین رویدادهای خبری البرز در هفته‌ای که گذشت


مهم‌ترین رویدادهای خبری البرز در هفته‌ای که گذشت

کرج - ایرنا - زنگ چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب در البرز نواخته شد، طلسم قطار شهری کرج سال 99 شکسته می شود، هیچ موردی از کرونا در البرز مشاهده نشده است، پنج روستای البرز به شبکه گاز کشور پیوستند، 415 پروژه ارمغان دهه فجر در البرز، نرخ مشارکت اقتصادی در البرز افزایش یافت، پروژه های گشایشی کشور 74 درصد افزایش یافت و ٦٩ پروژه عمرانی در کرج گشایش...

زنگ چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب در البرز نواخته شد

همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، گلبانگ چهل و یکمین سالگرد پیرورزی انقلاب اسلامی با رویکرد گام دوم انقلاب و بزرگداشت شهیدحاج قاسم سلیمانی روز شنبه در مدارس استان البرز به صدا درآمد.

اعتبارات صندوق ملی گره گشای آبخیزداری البرز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد که اختصاص اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی به طرح های آبخیزداری این استان بخش عمده گره مشکلات طرح های حفاظت از آب و خاک را در این منطقه گشود.

حامد فرضی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با دستور مقام معظم رهبری طی سال گذشته و امسال اعتبارات خاصی به طرح های آبخیزداری کشور اختصاص یافت که سهم استان البرز قابل توجه بود.

طلسم قطار شهری کرج سال ۹۹ شکسته می شود

رییس کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که خط ۲ قطار شهری کرج سال ۹۹ به مسافران درون شهری خدمات دهی می کند.

مهدی حاج قاسمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : ۲ رام قطار طی سال‌های گذشته برای این خط خریداری شده که مدتی در اختیار متروی تهران قرار گرفتند.

۳۳ طرح کشاورزی البرز به بار نشست

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۳۳ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی در این استان آماده بهره برداری شده است.

سید مجید موسوی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۵۱۲ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال ایجاد شده که ۵۶ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال آن از محل اعتبارات دولتی و۴۵۶ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال از محل آورده های شخصی بوده است.

با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۴۲۴ نفربه صورت مستقیم و ۵۱۹ نفر به صورت غیر مستقیم در سطح استان البرز فراهم شد.

بیش از هشت هزار چاه غیر مجاز در استان البرز وجود دارد

رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به وجود بیش از هشت هزار چاه غیر مجاز در این استان اظهار داشت: برای پیشگیری از بحران آب ، مقابله با حفر چاه های غیر مجاز باید با جدیت دنبال شود.

هیچ موردی از کرونا در البرز مشاهده نشده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه در این استان حتی یک مورد بیماری کرونا مشاهده نشده، گفت: اطلاع رسانی به موقع و به هنگام توسط دانشگاه علوم پزشکی ضروری است.

نور محمد فردی در نشست بررسی ویروس جدید کرونا افزود: این بیماری به تازگی در کشورچین اتفاق افتاده و تدابیر و تمهیدات لازم در این خصوص گرفته شده ولی آمادگی، پیشگیری، آموزش از دراین زمینه ضروری است.

ایران قهرمان کاراته اورآسیا شد

رقابت های کاراته اورآسیا سبک انشین که از ۲ روز پیش در استان البرز جریان داشت ، با قهرمانی تیم ایران به کار خود پایان داد.

این رقابت ها از روز جمعه به مدت ۲ روز به میزبانی استان البرز و با شرکت ۴۵۰ ورزشکار زن و مرد در ۲ بخش کاتا و کمیته آغاز شد و تا شب گذشته ادامه داشت.

شرکت کنندگان از کشورهای ایران، افغانستان، آذربایجان، بنگلادش و عراق در ۲ بخش بانوان و آقایان با یکدیگر رقابت کردند.

عزل و نصب مدیران تا پایان انتخابات در البرز ممنوع شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: عزل و نصب مدیران تا پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی دراین استان ممنوع است.

نورمحمد فردی در نشست همایش فرمانداران و بخشداران انتخابات استان البرز افزود: تمام عوامل برگزاری انتخابات به ویژه دست اندرکاران اجرایی و نظارتی باید مر قانون را رعایت کنند تا این رویداد سیاسی بزرگ در نهایت شفافیت و سلامت با حضور گسترده مردم برگزار شود.

ستاری : همکاری ساختاری بین دولت و بخش خصوصی شکل گرفته است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره اهمیت نوآوری در ارتقای سطح تولید و اقتصاد کشور گفت: امروز همکاری ساختاریافته بین دولت و بخش خصوصی برای بسط و گسترش شرکت های دانش بنیان شکل گرفته است.

سورنا ستاری در آیین گشایش مرکز نوآوری باز وستا مستقر در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) استان البرز افزود: ما همیشه باید اکوسیستم لازم برای توسعه و بسط فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم که این امر از دولت به تنهایی ساخته نیست بلکه نیازمند ورود جدی بخش خصوصی است.

پنج روستای البرز به شبکه گاز کشور پیوستند

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اعلام کرد که همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر پنج روستای تابعه این استان به شبکه گاز سراسری پیوستند.

حسین تقی نژاد به خبرنگار ایرنا گفت : عملیات گازرسانی به این پنج روستا شامل قوزلو، حسن آباد، سپیداران، اسکول دره و گل دره از ابتدای سال جاری آغاز شد و اکنون تکمیل شده است.

۲۵۰ واحد مسکونی برای محرومان البرز احداث شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: ۲۵۰ واحد مسکونی طی یک سال گذشته برای محرومان دراین استان احداث و خریداری شده است .

محمد محمدی فرد در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدها دربازده زمانی فجر چهلم تا فجر چهل و یکم ازسوی کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو کمیته همیاری و خدمت‌رسانی ستاد دهه فجر البرز دراختیار محرومان قرار گرفته و علاوه بر آنها ۶۰۰خانه مددجویی نیز تعمیر شده است.

پنج هزار معتمد در انتخابات کرج فعالیت دارند

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: پنج هزار نفر معتمد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دراین شهرستان با دست اندرکاران انتخاباتی همراه خواهند بود.

غفور قاسم پور در گفت و گو با ایرنا افزود: این معتمدان روند برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و بی طرفانه را عهده دار هستند و پشتیبانی های لازم در سایت تجمیع آراء انجام شده است.

۴۱۵ پروژه ارمغان دهه فجر در البرز

استاندار البرز گفت که به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر ۴۱۵ پروژه مختلف برای توسعه و ارایه خدمات به هم استانی ها آماده بهره برداری شد.

عزیزاله شهبازی ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر و یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی بویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این پروژه ها با اعتباری حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه مبارک فجر بهره برداری می شود.

ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری در کشور عملیاتی شده است

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران کشور با کمک وزارت راه و شهرسازی عملیاتی شده است.

ابراهیم صادقی فر در حاشیه مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر ویژه جامعه کار و تلاش استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با احداث این واحدها بخشی از دغدغه جامعه کارگری کشور مرتفع می شود.

عضو کانون شورای کار: حقوق کارگران متناسب با تورم رشد ندارد

عضو کانون عالی شورای اسلامی کار با بیان اینکه اکنون جمعیت کارگری کشور حدود ۱۵ میلیون نفر است، گفت: در ۴۰ سال گذشته تاکنون حقوق کارگران متناسب با ماده ۴۱ قانون کار و براساس تورم رشد نداشته است.

علی اصلانی در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر ویژه جامعه کارو تلاش البرز اظهار داشت: کارگران باوجود کمبودها طی چهل سال گذشته با آبرو و حیثیت زندگی کرده اند و همواره در کنار ولایت و رهبری بوده و در تمام صحنه ها حضور داشته اند، از این رو انتظار می رود،دولت در کنار نگاه جدی برای حل مسائل و مشکلات آنها اهتمام ویژه داشته باشد.

نرخ مشارکت اقتصادی در البرز افزایش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اعلام کرد که نرخ مشارکت اقتصادی در این استان با سه درصد افزایش نسبت به پارسال به ۴۵.۶ درصد رسیده است.

حسین فلاح نژاد در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر ویژه جامعه کارو تلاش استان البرز افزود: طبق بررسی ها میزان مشارکت اقتصادی در پائیز سال گذشته البرز ۴۲.۶ درصد بود که در پائیز امسال سه درصد افزایش یافت.

برای والدین شهید فهمیده دعا کنیم

برادر شهید محمدحسین فهمیده اعلام کرد که پدر و مادرشان به علت بیماری در بیمارستان بستری شدند.

مجید فهمیده در گفت و گو با ایرنا افزود: پدرم چهار روز گذشته به دلیل مشکلات کلیوی و مادرم امروز به دلیل سکته در بیمارستان بستری شده اند.

سالانه ۱.۵ میلیون ایرانی مهارت فرا می گیرند

رییس مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج اعلام کرد که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مراکز دولتی و آزاد کشور آموزش های مهارتی را فرا می گیرند.

رضا باجولوند در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اکنون ۱۱ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۰۰ مرکز آموزش دولتی فنی و حرفه ای در سراسر کشور فعال است.

موتورسیکلت های برقی در البرز رونمایی شد

۱۵ دستگاه موتور سیکلت برقی روز سه شنبه با حضور مسوولان شرکت توزیع نیروی برق استان البرزدر کرج رونمایی شد.

بهنام بیات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز در حاشیه رونمایی از موتورسیکلت های برقی که در محل اداره توزیع نیروی شرق شهرستان کرج صورت گرفت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به اهمیت توسعه دولت الکترونیک، شهر هوشمند، حفظ محیط زیست و داشتن یک اقتصاد پایدار، وزارت نیرو و به تبع آن شرکت توزیع نیروی برق استان البرز مصمم شد تا از این موتور سیکلت های برقی استفاده کند.

البرز رتبه اول ستاد تنظیم بازار کشور را کسب کرد

براساس رتبه بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، استان البرز رتبه اول ستاد تنظیم بازار کشور را به خود اختصاص داد.

عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت،معدن وتجارت طی ابلاغی به استانداران سراسر کشور پنج استان برتر کشور در ستاد تنظیم بازار را اعلام کرد که در این میان رتبه اول از آن البرز است.

برق البرز هفت میلیارد تومان پروژه به سرانجام رساند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز اعلام کرد که این شرکت همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر هفت میلیارد تومان پروژه تامین برق در استان را به سرانجام رساند.

بهنام بیات در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: برق رسانی به مسکن مهر، تامین روشنایی معابر و مبلمان شهری مهمترین پروژه های تکمیلی فجر ۹۸ است.

۲۵ هزار پرونده برای متخلفان منابع طبیعی کشور تشکیل شد

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت :امسال ۲۵ هزار پرونده قضایی برای متخلفان عرصه های طبیعی کشور تشکیل شده است.

سرهنگ علی عباس نژاد در گردهمایی کارگروه ملی مدیریت چرا و تنظیم تقویم کوچ عشایر که در مرکز آموزش دکتر جوانشیر واقع در کرج برگزار شد، افزود: یکی از عوامل تخریب منابع طبیعی را چرای غیرمجاز و خارج از چارچوب تخصصی و قانونی است که بر اساس ماده قانون حفاظت از عرصه های ملی در ۱۰ ماه گذشته ۲۵ هزار پرونده قضایی تشکیل شده که ۶ هزار و ۱۰۰ مورد آن در خصوص چرای غیرمجاز بوده است.

پروژه های گشایشی کشور ۷۴ درصد افزایش یافت

معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزارت کشور گفت: امسال افتتاح پروژه‌های عمرانی کشور بیش از ۷۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مهدی جمالی نژاد در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان اشتهارد استان البرز افزود: پروژه‌های بزرگ بسیاری این روزها در کشور افتتاح می‌شود که در شرایط اقتصادی کنونی رسیدن به این نتایج قابل تقدیر است.

ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات در البرز آغاز شد

مدیر حج و زیارت استان البرز گفت که همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، ثبت نام از زایران عتبات عالیات برای ایام نوروز از امروز چهارشنبه در این استان آغاز شد.

عباس دمیرچی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده، پیش ثبت ‏نام زایرین کاروان های اعزامی عتبات عالیات برای اعزام از تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال جاری تا ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ انجام می شود.

چهار پروژه ورزشی در البرز گشایش یافت

چهار پروژه ورزشی روز پنجشبه در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در استان البرز گشایش یافت.

وزیر ورزش و جوانان: ۲۶هزار باشگاه خصوصی در کشور احداث شده است

وزیر ورزش و امور جوانان گفت: ۲۶هزار باشگاه فعال توسط بخش خصوصی در کشور احداث شده که حدود هشت هزار باشگاه از این تعداد، در طول سه سال گذشته ایجاد و توسعه پیدا کرده است‌.

مسعود سلطانی فر در حاشیه راه اندازی چهار پروژه ورزشی استان البرز در مجموعه دهکده ورزشی آفتاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار ظرفیت هایی ایجاد کرده ایم برای زمینه سازی مشارکت بخش خصوصی هم تلاش می شود.

٦٩ پروژه عمرانی در کرج گشایش یافت

٦٩ پروژه عمرانی در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار البرز در شهرستان کرج گشایش یافت.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز در حاشیه بهره برداری از یک پروژه ورزشی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای اجرای این پروژه ها ١٨٠میلیارد تومان هزینه شده است.

این پروژه ها در زمینه بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، کشاورزی، تولیدی صنعتی، فرهنگی، آموزشی و... اجرا شده است.

با بهره برداری از این پروژه ها ١٠١نفر اشتغال زایی ایجاد شده است.

حمایت مالی وزارت ورزش از ورزشکاران المپیکی کشور

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: به منظور تامین معیشت ورزشکارانی که سهمیه المپیک کسب کرده‌اند از یکسال مانده به المپیک در مجموع ۶۰ میلیون تومان به حساب این ورزشکاران واریز می شود.

حضور پرشور در انتخابات وظیفه ملی است

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی و توطئه های دشمنان اسلام در این شرایط گفت : امروز حضور پرشور مردم در انتخابات وظیفه ملی، دینی و اخلاقی است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج تاکید کرد که حضور مردم در پای صندوق های رای تودهنی به دشمنان اسلام است.

نمایشگاه دستاوردهای تولیدی و خدماتی در البرز گشایش یافت

نمایشگاه دستاوردهای تولیدی و خدماتی البرز به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب روز جمعه در پارک چمران کرج گشایش یافت.

نفرات برتر مسابقات موتور کراس کشور معرفی شدند

سومین دوره از مسابقات موتور کراس قهرمانی کشور روز جمعه در روستای هیو شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد و در پایان نفرات برتر مشخص و مورد تجلیل قرار گرفتند.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان البرز اظهار داشت: این رقابت‌ها با حضور ۷۵ شرکت کننده از ۱۲ استان کشور در ۶ کلاس برگزار شد.

اردشیر درویشی اظهار داشت: قهرمانان این دوره از مسابقات پس از راهیابی به تیم ملی موتور کراس برای شرکت در مسابقات آسیایی ژاپن اعزام خواهند شد.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی