طرح تامین آب پایدار دیشموک و قلعه رئیسی اجرا می‌شود


طرح تامین آب پایدار دیشموک و قلعه رئیسی اجرا می‌شود

یاسوج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تامین آب آشامیدنی پایدار بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک از رودخانه گندمکار با یکهزار و 700 میلیارد ریال اعتبار اجرایی خواهد شد.

عدل هاشمی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مطالعات این طرح با هدف تامین آب شرب شهر دیشموک، قلعه رئیسی و روستاهای اطراف این مناطق از سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح هفته جاری همزمان با دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.

هاشمی پور تصریح کرد: در اجرای این طرح بند انحرافی از رودخانه گندمکار ۱۴ کیلومتر خط انتقال و مخزن ۲ هزار مترمکعبی باید احداث شود.

وی اضافه کرد: بعد از اجرای این طرح در بخش دیشموک با احداث خط انتقال به طول ۲۳ کیلومتر آب پایدار شهر قلعه رئیسی نیز تامین می شود.

هاشمی پور افزود: با بهره برداری از این طرح آب پایدار شهر دیشموک، قلعه رئیسی و روستاهای حومه در طول مسیر این طرح از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره مند خواهند شد.

طی سه سال اخیر غلظت سولفاتِ چاه آب آشامیدنی بخش دیشموک بالا رفته و باعث گلایه مندی مردم این منطقه شده است.

در حال‌حاضر آب آشامیدنی شهر دیشموک از طریق ۲ حلقه چاه حفاری شده در منطقه خرسک تامین می‌شود.

بخش دیشموک یکی از مناطق پرآب در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که رودخانه آجم، رود ریش، چیلر، لیراب، گندم کار و فارتق از مهمترین منابع آبی این منطقه هستند.

شمار مشترکان آب شرب شهر دیشموک افزون بر ۲هزار مشترک است.

بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه افزون بر ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد.

شهر دیشموک از شمال به شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری، از غرب به ایذه و باغملک در خوزستان، از جنوب به ارتفاعات سه هزار متری کوه سیاه و بخش بهمئی گرمسیر و از شرق به بخش‌های مارگون و چاروسا و شهر دهدشت ارتباط دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...