گزارشی از تحویل خودروهای آتش‌نشانی فرودگاهی ایران‌خودرو دیزل


گزارشی از تحویل خودروهای آتش‌نشانی فرودگاهی ایران‌خودرو دیزل

صبح امروز مراسم تحویل خودروهای آتش نشانی فرودگاهی و معرفی پروژه‌های توسعه‌ای و خودکفایی ایران‌خودرو دیزل در این شرکت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمد زالی- مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل- در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر صمت، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، ضمن تاکید بر توانایی این شرکت در تولید خودروهای تجاری گفت: تقاضا داریم دولت به خودروسازان داخلی اعتماد و از آنها حمایت مالی و قانونی کند. از دولت نیز تقاضا داریم که در تولید خودروهای تجاری به ما اعتماد کند. ما می‌توانیم تمام نیاز کشور را در بخش خودروهای تجاری تامین کنیم. البته در این راستا به کمک دولت به لحاظ قوانین، مالی و اعتمادی نیاز داریم. ایران‌خودرو دیزل اولین شرکتی است که از آزمون‌های تست سربلند بیرون آمده است. این شرکت توانایی تولید شاسی خودروهای برف روبی، نمک پاشی و برف پرتاب کنی را دارد؛ لذا در این زمینه وزارت راه باید نیاز خود را به ما اعلام کند.

وی با اشاره به ضرورت بررسی دقیق قیمت‌گذاری ها، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مسائل مهم خودروسازان موضوع قیمت‌گذاری خودروها است. این موضوع بایستی عالمانه بررسی شود. علیرغم اینکه برخی تصور می‌کنند که خودروسازان با درخواست اصلاح قیمت‌ها به دنبال گران‌فروشی هستند، در منطقه خودروسازان موردی به نام گران فروشی وجود ندارد.

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با اشاره به علاقه برخی به موضوع واردات خودروهای دست دوم، تصریح کرد: این اقدام نتایج خوبی به همراه ندارد؛ چراکه ما ظرفیت تولید خودروهای صفر کیلومتر را در کمترین زمان و قیمت بهینه داریم و می توانیم جایگزین بهتری به جای واردات خودروی دست دوم باشیم.

بعد از انقلاب، در تجهیزات هوایی نیز به خودکفایی رسیدیم

در ادامه این مراسم سیاوش امیرمکری- مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی - نیز با بیان اینکه مفتخریم در این ایام یکی از پروژه‌های مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت را به بهره برداری می‌رسانیم گفت: تأیید اجرای توانمندی این پروژه گرفته شده است. بعد از انقلاب اسلامی امکان خرید تجهیزات هوایی وجود داشت اما علی‌رغم وجود توانمندی در کشور، عموما خودروهای آتش نشانی وارداتی بودند اما بعد از آن به این موضوع ورود کردیم و داخلی‌سازی آغاز شد. اکنون در تأمین خودروهای آتش نشانی فرودگاهی مشکلی وجود ندارد و در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم و حدود ۶۶ دستگاه تا سال ۱۳۹۹ به ناوگان‌ها تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: برای تولید خودروهای آتش نشانی فرودگاهی نیازمند ارتقای دانش هستیم که مهم‌ترین بحث آن‌ کشنده‌هاست.

باید به دنبال گرفتن سهم اقتصادی از بازارهای جهانی باشیم

محمد اسلامی- وزیر راه و شهرسازی- نیز در این مراسم اظهار کرد: برندسازی یکی از ضرورت‌های توسعه اقتصادی است که نیاز به اعتماد و مشتریان وفادار دارد که مستلزم داشتن نگاه متفاوت است. ما نباید تنها به فکر کسب درآمد باشیم، بلکه باید به فکر ارتقای دانش هم باشیم. گرفتن سهم اقتصاد از بازار جهانی مهم است و باید آن را دنبال کنیم.

وی افزود: حتما در صنعت دریایی و ریلی هم می‌توانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم. در جهت توسعه ایمنی حمل‌ونقل بار و مسافر باید امکاناتی را در نظر بگیریم که رفاه بالایی داشته باشند. جریان‌ سازی برای ساخت داخل اهمیت دارد و باید پلتفرم آن را تقویت کنیم. امیداوریم که در دو نهضت پیش رو، رکورد جدیدی را ثبت کنیم.

داخلی سازی و خودکفایی، محور اصلی فعالیت ایران‌خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه محوری‌ترین مسئله شرکت ایران‌خودرو، حفظ تولید بوده است، اعلام کرد: در این راستا در حوزه تولید خودروهای سواری بیش از ١٠٠ درصد و در تولید خودروهای ایران‌خودرو دیزل به بیش از ٣٠درصد رشد تولید رسیده‌ایم.

وی افزود: علاوه بر این طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در سال ٩٩ رکوردهای ویژه ای در تولید خودروهای ایران خودرو دیزل خواهیم داشت که محوریت اصلی این اهداف، داخلی سازی قطعات است. در دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی فرودگاهی تحویل امروز، دستگاه اول با ٢٥ درصد ساخت داخل و دستگاه دوم با ٣٥ درصد ساخت داخل تولید شده که این اعداد در آینده افزایش نیز خواهد یافت.

مقیمی با بیان اینکه ایران‌خودرو تا پایان سال جاری با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از شمول ماده ١٤١ قانون تجارت خارج خواهد شد، گفت: همچنین موتور ٣٥٥ ظرف ماه‌های آینده به موتور یورو۵ ارتقا خواهد یافت و ارتقای موتور ٤٥٧ را نیز در دستور کار داریم. ضمن اینکه از خودروی دیگر شرکت ایران خودرو دیزل نیرتا پایان سال رونمایی خواهیم کرد. همچنین قرارداد تولید ١٢ خودروی آتش نشانی هواپیمایی نیز داریم که تا تیر ماه نیز به این تعهدات عمل خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: در این راه، درخواست ما اعتماد دولت به داخلی سازی است. شبکه تامین شرکت ایران خودرو دیزل کامل است و می‌تواند بسیاری از خدمات را به کشور ارائه دهد؛ ضمن اینکه باعث صرفه جویی از خروج ارز و ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.

گزارشی از تحویل خودروهای آتش‌نشانی فرودگاهی ایران‌خودرو دیزل

گزارشی از تحویل خودروهای آتش‌نشانی فرودگاهی ایران‌خودرو دیزل

گزارشی از تحویل خودروهای آتش‌نشانی فرودگاهی ایران‌خودرو دیزل

گزارشی از تحویل خودروهای آتش‌نشانی فرودگاهی ایران‌خودرو دیزل

انتهای پیام


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا