افتتاح سه طرح در تنکابن


افتتاح سه طرح در تنکابن

نوشهر – ایرنا – سه واحد اقتصادی و تولیدی همزمان با هشتمین روز از دهه فجر با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران در تنکابن به بهره برداری رسید

این طرح ها عبارتند از یک واحد دامداری ۳۰ راسی ، فراوری آجیل و خشکبار و طرح آبرسانی به یک روستای شهرستان تنکابن است.

یک واحد دامداری با ظرفیت ۳۰ راس دام سنگین شیری مورد بهره برداری قرار گرفت که برای خرید دام و تجهیز دامداری ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته بود.

همچنین یک واحد فراوری آجیل و خشکبار نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح امروز بود که سرمایه گذار با آورده ۴ میلیارد تومانی ، مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات از سامانه کارا با سود ۶ درصد دریافت کرده بود.

طرح آبرسانی روستای توبن نیز با هزینه ای بالغ بر ۶۴۰ میلیون تومان از دیگر پروژه های دهه فجر امسال در شهرستان تنکابن بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به حمایت های دولت در ارتباط طرح های اشتغالزایی و تولیدی گفت: طی یکسال گذشته (اواخر سال ۹۷ تاکنون) حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه های اقتصادی و تولیدی مازندران توسط بانک های عامل پرداخت شد.

حسن خیریان پور روز شنبه در آیین افتتاح سه طرح تولیدی و خدماتی شهرستان تنکابن افزود: در حوزه اقتصادی هفت اولویت مهم اقتصادی را به فرمانداران استان ابلاغ کردیم تا پیگیری های لازم را در این زمینه داشته باشند که از جمله آن شناسایی بنگاه های اقتصادی راکد و واحد های تولیدی نیمه فعال بود.

وی اظهار داشت : در سال ۹۸ تعداد یکصد واحد تولیدی و صنعتی مازندران را که در سنوات گذشته تعطیل شده بودند را به چرخه تولید بازگرداندیم.

خیریان پور به افتتاح ۸۶۶ پروژه اقتصادی ، تولیدی و عمرانی در دهه مبارک فجر اشاره کرد و بیان داشت : برای بهره برداری از این پروژه ها یک هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان هزینه شده است .

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ، در فجر امسال تعداد ۷۲ طرح تولیدی و اقتصادی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۸۴۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به اقدام ارزشمند دولت در الحاق ایران به بازار اوراسیا اشاره کرد و افزود : بر این اساس ۵۰۰ قلم از کالاها از تعرفه های ترجیحی برخوردار شدند که زمینه مناسبی برای فعالان حوزه گل و گیاه و باغداران فراهم گردید.

معاون معین استاندار در غرب مازندران خاطر نشان کرد : امسال ۱۱۰ هزار تن کیوی و یکصد هزار تن مرکبات از مازندران به خارج از کشور صادر شد.

وی یادآور شد : ۴ پایانه صادراتی برای استان تعریف کرده ایم تا از این طریق دغدغه تولیدگنندگان را در حوزه فروش محصولات و بازار یابی به حداقل برسانیم.

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز در این آیین گفت : رویکرد دولت کمک به اقتصاد خانوار های روستایی است و در این زمینه تسهیلات بسیار خوبی در سطح شهرستان توزیع شده است .

سید امیر حسینی جو افزود : اگر در روستایی اشتغال ایجاد شود و زمینه رفع بیکاری فراهم گردد مشکلات موجود به حداقل خواهد رسید.

وی بر ضرورت حفظ روستاها و تقویت اشتغال در آن تاکید کرد و اظهار داشت : اگر روستاها مورد حمایت جدی قرار نگیرند ممکن است در آینده با خطر جدی مواجه شوند.

به گفته حسینی جو ، باید شرایط اشتغال را در سطح شهرستان نیز افزایش داد تا معضل بیکاری که بسیاری از خانواده ها با ان مواجه هستند به حداقل برسد.

شهرستان تنکابن با ۱۶۶ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان