نکاتی ضروری که قبل از سفر کردن با قطار باید به آن توجه کرد


نکاتی ضروری که قبل از سفر کردن با قطار باید به آن توجه کرد

سفر با قطار زیبایی‌ها و مزیت‌های مخصوص به خود را دارد. از جمله سفر با قطار برای شما به همراه خانواده این امکان را می‌دهد که اعضای خانواده و یا دوستان در طول سفر در کنار یکدیگر بوده و از معاشرت با هم...

سفر با قطار زیبایی‌ها و مزیت‌های مخصوص به خود را دارد. از جمله سفر با قطار برای شما به همراه خانواده این امکان را می‌دهد که اعضای خانواده و یا دوستان در طول سفر در کنار یکدیگر بوده و از معاشرت با هم لذت ببرید.

نکاتی ضروری که قبل از سفر کردن با قطار باید به آن توجه کرد

تماشای منظره زیبای بیرون و لذت بردن از طبیعت بکر خدادای، تماشای کوه ها، جنگل و کویر و حتی دودی که از قطار خارج می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که از تک تک ثانیه‌هایی که در قطار به سر می‌برید لذت ببرید.

اگر قصد مسافرت با قطار را دارید در اولین قدم باید بلیط خود را تهیه نمایید. بهتر است در همان ابتدا زمان برگشت را نیز تعیین کرده و برای راحتی کار خود بلیط رفت و برگشت را با هم تهیه نمایید. تا با خیال آسوده سفر خود را آغاز کنید.

شما می‌توانید برای تهیه بلیط به صورت به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کرده و یا خیلی راحت‌تر خرید خود را توسط سایت شرکت‌های معتبر ارائه دهنده بلیت قطار مانند سایت قطارهای پنج ستاره فدک خریداری نمایید.

در زمان سفر با قطار به چند نکته کوچک اما مهم دقت کنید:

1: مواردی که باید در ایستگاه قطار رعایت به آن‌ها توجه کنید:

· حتماً یک ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه راه آهن حضور داشته باشید.

· در ایستگاه قطار برخلاف ترمینال‌های اتوبوس‌رانی، در فاصله بسیار کوتاهی بعد از اعلام برای سوار شدن حرکت می‌کند و در صورت تأخیر، احتمال این‌که شما از قطار جای بمانید زیاد است. پس حتماً به مانیتور ساعت حرکت قطارها دقت کنید.

· نکته مهم دیگر اینکه مراقب کودکان باشید که گم نشوند و یا در لبه سکوها بازی نکنند زیرا که بسیار خطرناک است.

· در ایستگاه قطار مراقب وسایل و چمدان‌های خود باشید.

2: واگن:

واگن‌های قطار در سه نوع کوپه‌ای 6 نفره، 4 نفره و اتوبوسی ارائه می‌شوند.

پس از تهیه بلیط و در روز سفر با قطار به شماره واگن و صندلی خود دقت کنید و این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است چند نفر دیگر نیز در کوپه شما حضور داشته باشند.

3: تفاوت قیمت‌ها:

در زمان خرید بلیت قطار (به خصوص در روش آنلاین) می‌توانید قیمت و امکانات قطارهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و مناسب‌ترین گزینه را برای سفر خود تهیه نمایید. به این نکته توجه نمایید که قیمت قطارهای مختلف بر اساس امکانات ارائه شده در طول سفر تعیین می‌شوند و در این بین قطارهای پنج ستاره به دلیل ارائه خدمات چشمگیر دارای قیمت بالاتر از سایر قطارها می‌باشند.

4: ساعت حرکت:

زمان اعلام شده برای حرکت قطار کاملاً جدی است، قطارها معمولاً تأخیر نداشته و رأس ساعت حرکت می‌کنند بنابراین حتماً زمان حرکت خود را مدیریت کرده تا بتوانید به موقع به ایستگاه راه آهن برسید.

نکاتی ضروری که قبل از سفر کردن با قطار باید به آن توجه کرد

5: وسایل مورد نیاز در سفر با قطار:

شما در سفر با قطار زمان طولانی را در کوپه قطار سپری می‌کنید. سعی کنید از این فرصت هوشمندانه استفاده نمایید. یکی از چیزهایی که می‌تواند به شما کمک کند کتاب است. یکی از کتاب‌هایی را که به آن علاقه دارید انتخاب کنید و حتماً با خود به همراه ببرید و یا حتی می‌توانید بازی فکری با خود همراه داشته باشید تا بدینوسیله به خود و اطرافیانتان خوش بگذرد و از مسیر لذت ببرید.

همچنین با همراه داشتن خواراکی می‌توانید مسیر را کوتاه کنید. وسایل شخصی خود را حتماً به همراه داشته باشید. وسایلی مانند شارژر همراه، لباس راحت و مناسب، مسواک و ...

البته در صورت سفر با قطارهای پنج ستاره، تمامی امکانات فوق در سفر به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

6: قبل از ورود به قسمت کنترل بلیط، شناسنامه و یا کارت شناسایی خود و همراهان را آماده کنید.

8: رفتاری شایسته و خوش برخورد داشته باشید:

سفر کردن با قطار سفری طولانی است، همسفرهای شما می‌توانند از نزدیکان و عزیزانتان باشند و یا می‌توانند افراد غریبه در کوپه شما حضور داشته باشند. به هر حال سعی کنید مؤدب، خوش برخورد و انعطاف پذیر باشید.

9: احتیاط کنید:

یکی از مهمترین توصیه‌ها در زمان سفر با قطار احتیاط است. اگر پول نقد زیاد یا اشیای قیمتی به همراه خود حمل می‌کنید بهتر است از کیف کوچک کمربندی استفاده کرده و یا به هنگام ترک کوپه پول و اشیا قیمتی خود همراه ببرید.

10: خواب:

قطارها معمولاً تخت‌های راحتی دارند، و به هر مسافری ملحفه، پتو و بالش داده می‌شود. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که باید حتماً بالش و پتو خود را داشته باشید تا خوابتان ببرد و راحتتر بخوابید حتماً آن‌ها را به همراه خود داشته باشید.

11: وسایل خود را شارژ کنید:

گوشی و یا هر وسیله الکترونیکی خود را قبل از حرکت شارژ کنید. کوپه‌ها پریز برق دارد اما در برخی قطارها این پریزها بین شما و چند نفر دیگر مشترک است و اگر همزمان نیاز به استفاده از پریز برق را داشته باشید دچار مشکل خواهید شد پس حتماً قبل از راهی شدن وسایلی که شارژی هستند مانند موبایل، تبلت یا لب تاب را شارژ کنید تا راحتتر باشید.

12: تغذیه:

تغذیه یکی از مهمترین بخش‌های مسافرت است. شما نمی توانید زمان زیادی را گرسنه سپری کنید. قطارها معمولاً بوفه دارند و شما می‌توانید از آن خرید کنید به شرط آن که با معده شما سازگار باشد اگر معده حساس دارید بهتر است که از قبل برای خود خوراکی مناسب و سبک بردارید میوه‌ها و تنقلات دیگر نیز مناسب است و انرژی بدن شما را فراهم می‌کند.

در قطارهای پنج ستاره غذا، پیش غذا و دسر به همراه تنقلات و نوشیدنی در طول مسیر برای شما سرو می‌شود.

نکاتی ضروری که قبل از سفر کردن با قطار باید به آن توجه کرد

13: تصمیم‌های خود سرانه نگیرید:

اگر شما با افراد غریبه در یک کوپه مشترک هستید، موقع استراحت کردن و خوابیدن یا بیدار ماندن، نظر دیگران را هم جویا باشید. سعی کنید به هنگام استراحت دیگران تا جایی که امکانش هست، رفت و آمد نکنید، یا حداقل درب کوپه را به آرامی ببندید.

14: مراقب کودکان باشید:

اگر با کودکانتان به سفر می‌روید، حتماً مراقب کودکانتان باشید و آن‌ها را به حال خود رها نکنید. اگر به سرویس بهداشتی احتیاج داشتند، آن‌ها را همراهی کنید. همچنین مراقب باشید که در هنگام حرکت قطار کودک شما نزدیک به درب سالن‌ها نباشد.

15: صبور باشید:

به هنگام سفر کردن با قطار به خصوص در مسیرهای طولانی، بهتر است صبور باشیم و با افراد سالمند و کودکان مهربان‌تر بوده و با احترام بیشتری برخورد کنیم و به هنگام سوار شدن یا پیاده شدن مراقب آن‌ها باشیم.

16: اگر در بین راه پیاده می‌شوید اطلاعاتی در خصوص ایستگاه مقصد ایستگاه کسب کنید.

اگر شما تا مقصد نهایی در قطار نیستید و در میانه راه از قطار پیاده شوید حتماً در خصوص ایستگاه مقصد و زمان رسیدن به آن اطلاعاتی را کسب نمایید. همچنین حتماً مهماندار را در جریان قرار دهید.

17: لطفا سیگار نکشید و بهداشت را رعایت بفرمایید:

با رعایت کردن نکات بهداشتی به خود و هم سفرانتان احترام بگذارید. لذا از کشیدن سیگار در قطار خودداری کنید و به هنگام استفاده از سرویس بهداشتی نظافت را رعایت کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید سرویس بهداشتی قطار معمولاً به هنگام حرکت قابل استفاده است.

18: تمام مدت سفر بی حرکت نباشید:

نشستن طولانی مدت، جدا از خستگی وکسل کننده بودنش، برای بدنتان به خصوص پاها مضر است. سعی کنید در طول سفر چند بار در راهروها قدم بزنید. اما مواظب باشید مزاحمتی برای دیگران به وجود نیاورید.

19: ازدستمال مرطوب استفاده کنید:

وسایل نقلیه عمومی، همچون اتوبوس، قطار و هواپیما و ... مستعد رشد باکتری و میکروب هستند و بهتر است قبل از هرگونه استفاده از آن‌ها دست‌های خود را تمیز کنید. داشتن دستمال مرطوب همراه خود بیشتر مواقع به کار شما می‌آید و قابل استفاده است.

20: دارو:

شما بهتر از هرکس دیگری از وضعیت جسمانی خود خبر دارید اگر بیماری یا ناراحتی خاصی دارید، سعی کنید داروهای ضروری را دم دست خود داشته باشید، تا در مواقع ضرورت از آن استفاده کنید.

21: نحوه کار با ترمز اضطراری را یاد بگیرید:

قطار یکی از ایمن ترین وسیله نقلیه برای سفر کردن است. با این حال بهتر است به محض سوار شدن به قطار، استفاده از ترمز اضطراری را مطالعه کنید. تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید از آن استفاده کنید.

توجه کنید که در صورتی که بی دلیل و از تنها از سرکنجکاوی ترمز قطار را بکشید، باید جریمه پرداخت کنید. پس بهتر است قبل از هر کاری با مهماندار قطار در مورد استفاده آن سؤال کرده و آگاهی داشته باشید.

سفر خوشی را برای شما عزیزان آرزومندیم.

**این محتوا تبلیغاتی است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس