عملیات احداث یک بزرگراه در شهر اراک آغاز شد


عملیات احداث یک بزرگراه در شهر اراک آغاز شد

اراک - ایرنا - عملیات اجرایی یک بزرگراه واقع در کنار ریل راه آهن اراک و با عرض 55 متر روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، شهردار و برخی مدیران شهری آغاز شد.

شهردار کلانشهر اراک در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به طول چهار و ۲ دهم کیلومتر و عرض ۵۵ متر از میدان راه آهن آغاز شده و تا کمربندی شمالی شهر اراک ادامه می یابد.

«محمد کریم شفیعی» افزود: این طرح از جمله شریان‌های اصلی شمالی - جنوبی کلانشهر اراک است که رینگ‌های یک، ۲، سه، چهار و پنج این کلانشهر را که به صورت شرقی - غربی هستند به یکدیگر متصل کرده و بار ترافیکی را در بین آنها تقسیم می کند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح بار ترافیکی خیابان شریعتی و شهید شیرودی اراک به کمربندی شمالی و اطراف شهر که از سرعت و ایمنی بیشتری برخوردار است، هدایت می شود.

شهردار کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: طرح ۵۵ متری این شهر برای نخستین بار به صورت امانی، بدون اختصاص اعتبار و بهره گیری از پیمانکار و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرداری اجرایی می‌شود.

شفیعی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده بهره برداری از این طرح تا ۲ سال آینده آغاز می‌شود و پیشنهاد می‌شود از سوی اعضای شورای اسلامی اراک، بنیاد شهید استان مرکزی و اعضای نامگذاری معابر استان، به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شود.
شهردار اراک یادآورشد: طرح تفصیلی این شهر به عنوان سند بالا دستی حدود ۱۶ سال پیش به استانداری و شهرداری ابلاغ و اعلام شده و طرح ۵۵ متری و طرح هایی که به عنوان معابر اصلی در این طرح طراحی شده، باید اجرایی شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: معابر و طرح هایی که در طرح تفصیلی اراک به استانداری و شهرداری ابلاغ شده تاکنون اجرایی نشده که باید دلیل این مهم توسط مسوولان اعلام شود.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی جدید شهر اراک سال آینده از سوی وزارت راه و شهرسازی ارایه می شود، افزود: اجرایی نشدن طرح تفصیلی قبلی به این معنا است که مدیریت شهری، شهرداری و استانداری به وظیفه خود در این مدت به خوبی عمل نکرده اند.

شفیعی گفت: همگان تلاش برای آبادانی شهر را باید در دستور کار خود قرار دهند و اگر یک عضو شورای اسلامی تلاش می کند تا کاری انجام نشود، باید از آن پرسید در مدت ۲ سال و نیم گذشته چه اقدامی انجام داده و چرا تا کنون کار واقعی انجام نشده است.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا