کروناویروس چه صدایی دارد؟+ ویدئو


کروناویروس چه صدایی دارد؟+ ویدئو

آهنگساز ایتالیایی تصویر کروناویروس مهلک را به صدا تبدیل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماسیمو ماگرینی آهنگساز ایتالیایی تصویر کروناویروس مهلک را به صدا تبدیل کرد. این آهنگساز با پروژه Bad Spector مشهور شده است.

ماگرینی ویدئوی صدای کروناویروس را منتشر کرد که با کمک پردازش تصویر مولکول‌های اصلی ویروس کرونا ساخته شده است. آهنگساز برای ساخت این صدا از تصویر منتشره در سایت Scinetific Animationsاستفاده کرده است.

ماگرینی در حساب کاربری خود در «فیس بوک» نوشت:« پردازش مستقیم التراسونیک ویروس جدید کرونای 2019 را انجام دادم. تناوب نوکلئوتیدی همخوان با 4 صداست».

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

روش تشخیص این بیماری مشخص شده و آلمانی‌ها کیت تشخیص این بیماری را تهیه کرده‌اند. در ایران نیز اقداماتی جهت تهیه کیت تشخیصی انجام شده است و آزمایشگاه مرجع سلامت از هر نظر برای شناسایی ویروس کرونا 2019 مجهز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان