آمادگی ستاد مدیریت بحران آستارا برای مقابله با مشکلات احتمالی بارش برف


آمادگی ستاد مدیریت بحران آستارا برای مقابله با مشکلات احتمالی بارش برف

آستارا- ایرنا- ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا برای آمادگی مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف و باران روزهای آینده تشکیل شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرداری این شهر گفت: دستگاه های خدمات رسان با تجهیزات و امکانات کافی در مناطق کوهستانی و سخت گذر حضور داشته باشند و از بروز بحران و خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

کامبیز لقمانی مقدم افزود: مدارس و مساجد منطقه حیران و دیگر نقاط کوهستانی برای اسکان اضطراری آماده و مسیر دسترسی به تصفیه خانه آب بهارستان به منظور پایش تاسیسات آب رسانی باز باشد.

وی اضافه کرد: باران و برف موجب ریزش سنگ و گل و لای کوه به محور آستارا-اردبیل می شود و راهداران و پلیس راه با آمادگی کامل، جاده را برای تردد مهیا کنند.

لقمانی مقدم ادامه داد: جمعیت هلال احمر آستارا با بهره گیری از نیروهای امدادی برای کمک به حادثه دیدگان احتمالی و بخشداران و دهیاران با تشکیل جلسه اضطراری ستاد بحران در روستاها از آمادگی کاملی برخوردار باشند.

معاون فرماندار آستارا گفت: دستگاه های اجرایی گزارش خسارت های احتمالی ناشی از بارش برف را به فرمانداری ارائه دهند تا بحران پیش آمده مدیریت و رسیدگی شود.

شهردار آستارا هم گفت: در یک هفته گذشته نیروهای آتش نشانی این شهر ۱۷ مورد عملیات موفقیت آمیز را انجام دادند که بیشترین آنها مربوط به مهار آتش در فضای سبز و جنگل ها بود.

جواد معیتی اظهار کرد: خودروهای سنگین و سبک شهرداری از آمادگی کامل برای برفروبی و باز کردن خیابان های شهری برخوردار هستند و نمک به اندازه کافی برای رفع یخبندان وجود دارد.

فردین فرتوت نیا رئیس اداره هواشناسی آستارا هم گفت: برای یکشنبه و دوشنبه بارش برف در ارتفاعات و همچنین مناطق جلگه ای آستارا پیش بینی می شود و دمای هوا تا منفی دو درجه نیز کاهش خواهد یافت و از صبح سه شنبه وضعیت هوا مساعد خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با یک هزار و ۲۰۰میلیمتر بارش در سال، جزو پرباران ترین مناطق ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل