یکی از دغدغه هایی که بیشتر افراد با نزدیک شدن روز مادر دارند تدارک و تهیه یک هدیه زیبا و منحصر به فرد است تا به این طریق قدردان زحمت های او باشند و عشق و علاقه خود را به مادرشان ابراز نمایند، به همین خاطر در این مطلب قصد داریم شما را با انواع مختلف هدیه روز مادر دست ساز با استفاده از ایده های خلاقانه و جذاب آشنا کنیم.

مدل های هدیه روز مادر دست ساز

با فرا رسیدن روز مادر همه سعی در فراهم کردن هدیه ای زیبا و ارزشمند هستند تا در این روز زیبا مادرشان را غافلگیر کنند و ذره ای از زحمات او را جبران نمایند. هدیه دست ساز روز مادر می تواند ایده ای جالب و هیجان انگیز باشد که علاوه بر کاهش هزینه ها نشانگر عشق و علاقه بی نهایت شما به مادرتان می باشد. چرا که در این صورت است که به او می فهمانید که چقدر برایتان عزیز و مهم است.

بدون شک همه ما دوست داریم در روز مادر بهترین ها را به مادرمان هدیه دهیم تا روزی خاطره انگیز و به یادماندنی را برایش رقم بزنیم. بنابراین اگر می خواهید هدیه روز زن یا مادر منحصر به فرد و خاص تهیه کنید بهتر است این هدیه را خودتان با کمی خلاقیت و ذوق هنری بسازید و سپس به تزیین کادو بپردازید. با دادن این هدایای زیبا و بی نظیر که ساخته دست خودتان است قطعا مادرتان احساس ویژه بودن می کند و متوجه عشق و محبت بی حد و مرز شما به خود خواهد شد.

ایده های زیبا و جذاب برای ساخت هدیه روز مادر

در ادامه برای آشنایی و الگوبرداری شما عزیزان به ارائه نمونه هایی از انواع کادو دست ساز روز مادر و ایده هایی برای هدیه سورپرایز می پردازیم.

گلدان های زیبا و خاص دست ساز

بیشتر مادران علاقه زیادی به گل و گیاه دارند. این ایده می تواند هدیه ای زیبا و به یاد ماندنی باشد. برای این کار می توانید چند عدد گلدان سفالی را انتخاب کنید و به دلخواه رنگ آمیزی نمایید. پس از آن با استفاده از یک ماژیک طلایی رنگ طرح هایی زیبا و خاص بر روی آن بکشید. هم چنین می توانید بر روی آن یک پیام تبریک عاشقانه و زیبا را برای مادرتان بنویسید. اکنون نوبت قرار دادن گیاهان در داخل گلدان است، به این ترتیب گیاهان موردنظر خود را درون گلدان بکارید و به همین سادگی یک هدیه زیبا و منحصر به فرد برای او تهیه نموده اید.

با این هدیه های دست ساز مادرتان را غافلگیر کنید

ساخت کیف زیبا و ساده

برای این کار می توانید چند عدد زیپ را به یکدیگر بدوزید و یک کیف شیک و خاص برای قرار دادن وسایل در آن بسازید. ابتدا ۷ عدد زیپ ۷ اینچی رادر کنار هم قرار دهید به گونه ای که قسمت سر و ته زیپ ها به حالت یکی در میان قرار بگیرد. با استفاده از کوک هایی زیپ ها را به یکدیگر بدوزید. در گام بعدی یک پارچه مستطیلی شکل به ابعاد ۶* ۸ اینچی برش بزنید و به قسمت پشت زیپ ها دوخت بزنید. اکنون به راحتی با باز کردن هر کدام از زیپ ها می توان وسیله موردنظر را داخل آن قرار داد.

با این هدیه های دست ساز مادرتان را غافلگیر کنید

درست کردن گلدان اشانتیون

برای این کار تعدادی تیوب خیاطی آماده کنید و شاخه های گل را درون آن بگذارید، می توانید برای ماندگاری و خراب نشدن گل ها از کمی فوم گل و زدن مرطوب کننده به آن ها استفاده نمایید. این گلدان کوچک زیبا و خاص را می توانید در گوشه سینی صبحانه و یا این که در گوشه ای از خانه گذاشته و مادرتان را با این هدیه شگفت زده کنید.

با این هدیه های دست ساز مادرتان را غافلگیر کنید

ساخت شیشه های زیبا برای وسایل خیاطی

برای این کار چند شیشه را در نظر بگیرید و داخل آن ها را با استفاده از وسایل خیاطی هم چون دکمه های مختلف، قرقره و … پر کنید و درب یکی از آن ها را با پارچه یا اسفنج ببندید و سوزن ها را داخل آن قرار دهید. درست کردن این شیشه های جالب و زیبا برای قرار دادن وسایل خیاطی در آن قطعا مادرتان را ذوق زده و خوشحال خواهد کرد.

با این هدیه های دست ساز مادرتان را غافلگیر کنید

درست کردن زیر لیوانی زیبا

برای این کار تعدادی چوب بستنی جمع آوری کنید و آن ها را به صورت شطرنجی در کنار یکدیگر قرار دهید. به همین راحتی می توانید یک زیر لیوانی زیبا با وسایل دور ریختنی و اضافی برای هدیه روز مادر تهیه نمایید.

با این هدیه های دست ساز مادرتان را غافلگیر کنید

ساخت گردنبند شیک و خاص

برای این کار با کمک گِل یک قلب زیبا و ساده بسازید و در آن سوراخی برای عبور دادن یک رشته نخ ایجاد نمایید به این ترتیب می توانید یک گردنبند بی نظیر و خلاقانه را برای هدیه به مادرتان درست کنید.

با این هدیه های دست ساز مادرتان را غافلگیر کنید

درست کردن یک قالیچه زیبا

برای این کار تعدادی نوار رنگی الیاف را آماده کنید و آن ها را طبق سلیقه ای که دارید به یکدیگر ببافید. این قالیچه دستباف را می توانید برای مکان های مختلفی هم چون راهروهای ورودی یا اتاق نشیمن استفاده کنید. این قالیچه دست ساز رنگی هدیه ای ماندگار و زیبا برای مادرتان خواهد بود.

با این هدیه های دست ساز مادرتان را غافلگیر کنید

ساخت گلدان های شیشه ای بی نظیر و خلاقانه

برای این کار لازم است که یک فریم چوبی قهوه ای یا سفید رنگ آماده کنید. سپس تعدادی شیشه ماءالشعیر و یا انواع نوشیدنی درون آن بگذارید و درون هر شیشه را با استفاده از گل های تازه و شاداب تزیین نمایید. این دکور زیبا و جذاب قطعا هدیه ای جالب و منحصر به فرد برای مادرتان خواهد بود.

با این هدیه های دست ساز مادرتان را غافلگیر کنید

ساخت ماگ های ابر و بادی زیبا

این ایده می تواند هدیه ای زیبا و جذاب باشد. برای ساخت این ماگ ها باید تعدادی ماگ ساده دست دوم یا قدیمی تهیه نمایید و طرح های زیبایی را بر روی آن ها با استفاده از لاک ناخن بزنید.

با این هدیه های دست ساز مادرتان را غافلگیر کنید

شانه سر تزیین شده

برای این کار یک شانه سر ساده را انتخاب کنید و با استفاده از وسایل مختلفی هم چون مهره، نگین، گل و … به زیبایی تزیین نمایید تا یک هدیه دست ساز زیبا و خاص برای هدیه روز مادر داشته باشید. بدون شک او با قرار دادن این هدیه زیبا بر روی موهایش بسیار شگفت زده و خوشحال خواهد شد.

با این هدیه های دست ساز مادرتان را غافلگیر کنید

در این مطلب با انواع مختلف و زیبا هدیه روز مادر دست ساز با استفاده از ایده های خلاقانه و منحصر به فرد آشنا شدید. امیدواریم که این نمونه ها مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد و نظر شما را جلب کرده باشد. شما می توانید با الگوبرداری از این ایده ها برای روز مادر هدیه ای بی نظیر و خاص تهیه نمایید و مادرتان را شگفت زده کنید.