انقلاب اسلامی حیات دوباره به قرآن بخشید / بانوان قرآنی؛ از رویش‌های اصلی انقلاب


انقلاب اسلامی حیات دوباره به قرآن بخشید / بانوان قرآنی؛ از رویش‌های اصلی انقلاب

داور مسابقات قرآن کریم با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب، چیزی از فعالیت‌های قرآنی نمانده بود و قرآن تنها در مساجد و مجالس ختم خلاصه می‌شد، تأکید کرد: انقلاب اسلامی حیات دوباره به قرآن بخشید.

انقلاب اسلامی حیات دوباره به قرآن بخشید / بانوان قرآنی؛ از رویش‌های اصلی انقلاب

محبوبه کاتب، داور مسابقات قرآن کریم کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به نقش قرآنیان در رویش‌های انقلاب گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، چیزی از فعالیت‌های قرآنی نمانده بود و قرآن تنها در مساجد و بعضاً مجالس ختم قرائت می‌شد اما امروز می‌بینیم که فعالیت‌های قرآنی به‌صورت گسترده در سطح ادارات، نهادها و تشکل‌های دولتی و مردمی اجرا می‌شوند.

وی افزود: آن نقشی که امام حسین(ع) در حیات دین اسلام داشتند، انقلاب اسلامی ما در حیات قرآن داشت و در حقیقت این انقلاب حیات دوباره به قرآن بخشید و اگر انقلاب نمی‌شد، چیزی از قرآن باقی نمی‌ماند.

کاتب، بانوان قرآنی را که در عرصه‌های مختلف می‌درخشند را یکی از رویش‌های اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: اکنون هرچه از ایثار، گذشت و شهادت مدافعان وطن در جبهه‌های جنگ می‌بینیم همگی برگرفته از آموزه‌های قرآنی است که انقلاب اسلامی آن را احیا کرد و امیدواریم که جامعه قرآنی آن هدف اصلی امام راحل را از این انقلاب عملیاتی کنند و روز به روز شاهد پیشرفت در عرصه‌های مختلف باشیم.

این داور مسابقات قرآن کریم کشورمان یادآور شد: انقلاب اسلامی ما برخاسته از مساجد بود و در حقیقت مساجد سنگر اصلی انقلاب اسلامی بوده است که در آن زمان‌ها مکان برپایی محافل قرآنی بوده‌اند و نباید امروز نقش آنان را نفی کنیم.

وی اظهار کرد: هنوز هم که هنوز در برخی از شهرستان‌ها و محلات جلسات قرآنی به شیوه قبل از انقلاب اجرا می‌شوند به‌خصوص در ایام ماه مبارک رمضان و ماه‌هایی که حضور مردم در فعالیت‌های مذهبی پررنگ است.

کاتب با تأکید بر اینکه نقش جلسات قرآن در رویش‌های انقلاب باید همچنان حفظ و تقویت شود، گفت: در برخی از مساجد امروز نیز اساتید بزرگ قرآن جلسات قرآن قوی برگزار می‌شود که همگی این‌ها در نشر آموزه‌های قرآنی در سطح جامعه مؤثر است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید