کتابخانه شهید سردار سلیمانی شهر چوبر تالش افتتاح شد


کتابخانه شهید سردار سلیمانی شهر چوبر تالش افتتاح شد

آستارا - ایرنا - کتابخانه عمومی شهر چوبر تالش با نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور مسئولان استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان روز یکشنبه در آئین افتتاح کتابخانه عمومی چوبر گفت: ساخت این مرکز فرهنگی از سال ۱۳۸۹ آغاز شده بود و برای تکمیل آن با ۶۰۰ متر مربع مساحت و ۵۵۰ متر مربع زیربنا در دو طبقه، هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از ناحیه دولت و بنیاد برکت هزینه شده است.

پریسا کرمی افزود: کتابخانه چوبر شامل کافی نت، مخزن و اتاق های مطالعه کودکان، خواهران و برادران است و عضویت اهالی شهر چوبر در این مجموعه فرهنگی رایگان است.

وی نیاز به مشارکت خیران برای توسعه کتابخانه ها را خاطرنشان شد و از نیکوکاران و خیران گیلان خواست، در شهرهای خود با وقف و اهدای کمک های نقدی، برای افزایش کتابخانه ها و ترویج مطالعه همت کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بیان کرد: کتابخانه ها علاوه بر مطالعه، به فضاهایی برای آموزش سواد رسانه ای، اطلاعات اجتماعی، معلومات بازار و بورس، حقوق شهروندی و سایر نیازهای علمی مردم تبدیل شده است.

کرمی گفت: ۸۳ کتابخانه عمومی و ۱۶ کتابخانه مشارکتی با بیش از ۶۵ هزار عضو در گیلان فعال است و میزان مطالعه در کتابخانه های استان نسبت به سال قبل، ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

کتابخانه شهید سردار سلیمانی شهر چوبر تالش افتتاح شد

محمود قاسم نژاد معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان نیز در این آئین گفت: مطالعه به اندازه ای ارزشمند است که سازمان آموزشی و علمی یونسکو در سطح جهان، به توسعه کتابخانه ها و افزایش کتابخوانی تاکید می کند.

وی افزود: ما مسلمانان با توجه به آموزه های دینی، برای علم آموزی تکلیف داریم و نام بامسمای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر پنجمین کتابخانه عمومی شهر چوبر تالش، گویای عشق مردم این خطه به ارزش های ملی و اسلامی است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان جبهبه مقاومت حشد الشعبی پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید و بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند و وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد و همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

شهر چوبر با روستاهای تابعه در بخش حویق تالش، بیش از ۱۷ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...