طرز تهیه املت چینی


طرز تهیه املت چینی

املت چینی یک صبحانه معرکه با سبزیجات و ادویه‌های تازه است. املت چینی غذایی سبک است که می‌توان آن را به عنوان عصرانه نیز صرف کرد. در تهیه این املت از گیاهانی همچون جوانه گندم و لوبیا سبز استفاده می‌شود.

طرز تهیه املت چینی
املت چینی یک صبحانه معرکه با سبزیجات و ادویه‌های تازه است. املت چینی غذایی سبک است که می‌توان آن را به عنوان عصرانه نیز صرف کرد. در تهیه این املت از گیاهانی همچون جوانه گندم و لوبیا سبز استفاده می‌شود. لوبیا سبز تنها ۳۱ کالری انرژی دارد. این نوع لوبیا میزان بسیار کمی سدیم، چربی اشباع شده و کلسترول دارد. لوبیا سبز همانند سایر سبزیجات منبع غنی ویتامین c. است. این ویتامین با از بین رادیکال‌های آزاد با عوامل سرطان زا مبارزه می‌کند. لوبیا سبز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و برای پوست مفید است. لوبیا سبز تازه، سرشار از فیبر‌های خوراکی است. مصرف فیبر‌های خوراکی هضم و جذب مواد غذایی را آسان کرده و از بروز یبوست، بواسیر و سایر بیماری‌های گوارشی جلوگیری می‌کند. لوبیا سبز دارای ویتامین‌هایی است که از بروز عفونت جلوگیری می‌کنند.

جوانه گندم موجود در املت چینی یک گیاه تزئینی نیست. بلکه طعم متفاوتی را به غذا می‌بخشد. از جوانه گندم می‌توانید در تهیه انواع سالاد استفاده کنید. جوانه گندم ویتامین A. دارد. این ویتامین در حفظ سلامتی چشم ها، افزایش رشد کودکان و شادابی پوست موثر است. از این ماده می‌توانید به عنوان خوراکی یا ماسک برای سلامت پوست استفاده کنید. جوانه گندم انرژی بخش و نیروزا است و ضعف و کسلی را از بین می‌برد. جوانه گندم به کنترل سیستم عصبی مرکزی کمک می‌کند.

در تهیه این املت خوشمزه لوبیا سبز‌ها را از قبل آماده کنید. ابتدا و انتهای آن‌ها را بگیرید، با چاقو خرد کرده و بشویید. سپس لوبیا سبز‌ها را در ظرفی پر از آب جوش بریزید. چند دقیقه صبر کنید و سپس لوبیا‌ها را یکی یکی از کاسه بیرون آورده و با آب سرد آبکش کنید. این املت سرشار از مواد مغذی است که آن را به یک گزینه عالی برای روز‌هایی که از ورزش برمی گردید تبدیل می‌کند.

مواد لازم

لوبیا سبز: ۵۰ گرم
جوانه گندم یا سویا:۵۰ گرم
پیازچه ساتوری شده: یک عدد
فلفل چیلی قرمز خرده شده: یک عدد
زنجبیل رنده شده:یک تکه
سیر له شده: یک حبه
تخم مرغ: ۴ عدد
روغن زیتون:به میزان لازم

مراحل پخت

مرحله ۱
لوبیا سبز، پیاز، فلفل‌ها و جوانه‌های گندم را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۲
در کاسه‌ای دیگر زنجبیل، سیر و یک قاشق غذاخوری آب داغ را مخلوط کنید.

مرحله ۳
در ظرفی دیگر تخم مرغ‌ها را بشکنید و با دو قاشق آب سرد هم بزنید و فلفل سیاه را اضافه کنید

مرحله ۴
یک تابه را روی شعله متوسط گاز بگذارید. وقتی داغ شد روغن بریزید.

مرحله ۵
نیمی از تخم مرغ‌ها را داخل آن بریزید.

مرحله ۶
وقتی تخم مرغ‌ها سفت شدند آن‌ها را در بیاورید.

مرحله ۷
بقیه مخلوط تخم مرغ‌ها را به همین شیوه املت کنید.

مرحله ۸
املت را پهن کنید و مخلوط لوبیا سبز، جوانه و فلفل را روی نصف آن بریزید.

مرحله ۹
نیمه دیگر را تا بزنید.

مرحله ۱۰
روی املت سس زنجبیل و سیر اضافه کرده و نوش جان کنید.
منبع:غذالند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج